3 kinderen onder de 3, tips nodig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kipsate, 22 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik ben 3 weken terug bevallen van ons derde kindje. Ik heb al 2 jongens, B. van 2,5 jaar en A. Van 1 jaar (15 maanden). A. loopt nog niet. Omdat mijn jongens vol energie zitten plan ik het liefst elke dag een uitje. Alleen hoe pak ik dat aan.... Ik heb een duo wagen voor de jongste 2 en een loopfiets voor de oudste. Maar hoe pak ik een uitstapje naar bijvoorbeeld ballorig aan? Zijn er hier moeders met 3 kindjes (of meer) vlak achter elkaar die mij van praktische tips kunnen voorzien? Alle tips zijn welkom. Ik merk dat ik een beetje aan het zoeken ben naar handigheid met 3 van die kleintjes.

2. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Wauw wat stoer dat je zo snel na je bevalling al met 3 kleintjes een uitje wilt ondernemen! Over een aantal maanden heb ik er ook 3 (als alles goed mag gaan), maar de oudste zit wel al op school... tijdens mijn verlof laten we de opvang / BSO gewoon doorgaan en dan ben ik van plan om dagen te ruilen (alleen tijdens verlof), zodat ze niet op dezelfde dag gaan (of 1 af en toe een keer naar opa / oma te brengen). Dan heb ik een dag met mn zoon en de baby en een dag met mn dochter en de baby. Op die manier denk ik dat ik gemakkelijker op die dagen een uitje kan plannen. Ik ben erg benieuwd hoe t gaat zijn met 3 kids!!

Kipsate vindt dit leuk.
  3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik had de jongste veel in de draagdoek. Eigenlijk tot ze een vaste slaaptijd kreeg overdag.
    Ik ging bij voorkeur na het ontbijt gelijk weg. Avond er voor al tas klaar met reserve kleding en luiers ed. Ondeugendste eerst in de auto Haha. En uit de auto eerst kleinste in de wagen. Duidelijk regels met de oudsten afgesproken. En ik ben best streng en consequent geweest. Ik riep wel eens ‘alleen kindjes die luisteren mogen mee’ Haha. Eenmaal in de binnenspeeltuin de kids spelen. Moest de jongste slapen of gevoed worden dan ging ik voeden of deed haar in de doek. Verschonen en plassen deed ik allemaal tegelijk mee naar de wc. Is echt wel te doen hoor. Anders neem je iemand mee voor de eerste keer dat je wat verder gaat. En meestal is er wel iemand die je wil helpen.

Kipsate vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.361
    113
    Vrouw
    3 Kids, van 4, bijna 3 en van een paar maanden. Ik zou ballorig zelf niet aandurven met het leeftijdsverschil wat jij er tussen hebt zitten. In ieder geval niet alleen. Ik maak er thuis een ballorig van (glijbaan, ballen, schommel en huisje) . De afgelopen tijd ben ik met de middelste vaak alleen op stap gegaan om hem beter te leren luisteren. Dat gaat inmiddels gelukkig een stuk beter. Goed omheinde kinderboerderijen zijn wel fijn als uitstapje. Maar van de zomer kunnen kleintjes ook uren zoet zijn met een watertafel en zandbak.

Kipsate vindt dit leuk.
  5. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

#5 Moluks78, 22 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2019
    Toen ik er 3 onder de 3 (oudste al snel net 3) had ben ik bijna de deur niet uitgeweest
    Dat is nu 13 jaar geleden, maar ik heb er best spijt van.
    Mn oudste heeft daar best onder geleden.
    Ze had behoefte aan meer uitdaging en afwisseling en ze zat maar binnen..
    Ik kan je dus geen tips geven.

Kipsate vindt dit leuk.
  6. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Bedankt dames!
    Ik heb gelukkig hele fijne bevallingen en voel mij al heel snel weer goed dus liep na een week al met alle 3 naar de speeltuin en voor een boodschap haha. De jongens worden ook echt niet gezellig van binnen zitten dus de uitjes zijn een welkome afleiding. Als mijn man vrij is gaan we altijd de deur uit maar ik wil ook als ik alleen met hen ben gewoon weg kunnen gaan. De jongens gaan beide 2 dagen naar de opvang en 1 dag afgewisseld 1 van de 2 naar mijn moeder. Van de week voor de eerste keer met alle 3 met de bus geweest, dat was wel even een uitdaging. Ik moet het denk ik ook gewoon allemaal gaan doen om het te ervaren. Ben in ieder geval blij met jullie verhalen!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.361
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel leuk vinden als je update hoe het gaat en waar je evt tegenaan loopt.

8. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ga ik doen!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    ik heb niet 3 kinderen onder de 3, maar ik zou een vriendin te vragen mee te gaan voor extra handjes. Of misschien heb je grotere neefjes of nichtjes die het leuk vinden om met je oudste zoontje door monkey town te gaan. Dat werkt hier altijd top!
    En het jezelf niet te ingewikkeld maken, wij gaan ook vaak op speeltuinentocht in de wijk. Het mooie weer komt eraan, dus met de kinderwagen en loopfiets lekker alle speeltuinen af.

Kipsate vindt dit leuk.
  10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik had er 3 onder de 3, maar nam/neem altijd iemand mee. Ik durfde dat echt niet aan alleen. En nu nog steeds niet. De oudste zit nu op school, dus nu durf ik het wel aan om met 2 tegelijk naar de winkel te gaan en ook met 3 doe ik nu wel eens.

Respect dat je het aandurft.

Kipsate vindt dit leuk.
  11. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Toen mijn derde werd geboren, was de oudste net vier en de middelste twee.

Ik had een duowagen waar de jongste twee in gingen (misschien kan jij je jongste in een draagzak doen of de oudste op een loopfiets).
    Maar ik ging wel weg. De jongste werd in de eerste week van de zomervakantie geboren.

Naar de speeltuin, elke dag even naar de winkel, de bieb, dierentuin, etc.
    Gewoon gaan eigenlijk en als het niet ging, wijzig je je plannen :)
    Van hele dagen binnen zitten wordt niemand vrolijk en gezellig.

Ik denk dat als je er relax in staat dat dat meer dan de helft scheelt.

Vond het altijd wel een klus met alle schonen, jassen enzo. Voordat je eindelijk eens weg kan.

Ik had geen familie in de buurt waar ze weleens heen konden. De middelste ging een dag per week naar het kinderdagverblijf en dan had ik er twee (want de oudste zat net op school en had zomervakantie).

12. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Kan inderdaad niet wachten op het mooiere weer, dat maakt het toch al makkelijker. Een vriendin vragen is inderdaad een optie en doe ik ook al weleens, is toch een extra paar handen haha.

13. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja ik probeer er ook relax in te staan hoor en wat jr zegt inderdaad, als het niet gaat maken we gewoon rechtsomkeer. Van de week dus met alle 3 een stukje met de bus geweest, zelfs een overstap gemaakt en een ijsje gegeten bij de ijssalon. Maar voordat je de deur uit bent inderdaad, jassen aan, schoenen aan, ondertussen huilt er weer 1 of valt er weer 1 :roflmao:. Als het wat mooier weer is scheelt het al. Dan kan de tuindeur ook lekker open en kunnen ze zich daar vermaken.

Stom dat ik nog niet aan de draagdoek heb gedacht, die heb ik wel gewoon liggen dus die ga ik ook maar inzetten

14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    En straks met het mooie weer is het sandaaltjes aan en hup naar buiten. Geen lastige schoenen en jassen meer aan. Dat scheelt al zoveel!

En op dit leeftijd vinden ze een glijbaan al leuk, kan de supermarkt al een uitje zijn.

En... houd in gedachte: het wordt steeds makkelijker

Kipsate vindt dit leuk.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.361
    113
    Vrouw
    Ik pak vaak de momenten dat ik toch al de deur uit moet. School/psz is een handig moment om wat (leuks) te gaan doen na het brengen of halen.

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb er zelf geen 3 maar pas soms op nichtjes dan heb ik er 4 onder de 5. Jongste in de draagdoek 1 in de buggy en oudste 2 lopen. Hier vaak even naar de supermarkt of een paar speeltuintje in de buurt af. Ballorig doe ik niet als ik ze heb maar dan zou ik de jongste in de draagdoek doen en de rest los laten daar maar de oudste 2 zijn iets ouder dan jou kinderen dus dan gaat dat wat makkelijker

17. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja dat maakt het dus wat lastiger inderdaad, mijn 2 jongens hebben allebei nog wel wat begeleiding nodig haha. Ik ga het binnenkort gewoon maar eens proberen. Zal nog wel een terugkoppeling geven haha.

Mochten andere nog tips hebben, ook op andere gebieden, dan zijn die uiteraard welkom

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ligt echt aan de kinderen of het kan of niet. Als ze goed luisteren en niet overal naartoe dwalen zou het wel gaan denk ik!

19. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja dat is ook zo hoor. Mijn oudste is wel echt een pittig ding. Loopt gelukkig niet weg. De middelste heeft nu ook al regelmatig een driftbui maar kan (gelukkig?) Nog niet lopen dus ook daar hoef ik mij nog geen zorgen over te maken. Het is meer dat de oudste vaak al in het 4+ gedeelte wil spelen. Maarja, dan moet ik mee want hij is nog maar een ukkie en durf hem dan toch nog niet helemaal alleen te laten gaan... en mee gaan lukt dus niet als ik de andere 2 ook bij heb. Dus dan zal de oudste ook in het 0-4 gedeelte moeten blijven wat dus een uitdaging zal zijn.

pippa26 vindt dit leuk.
  20. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Tegenwoordig zijn bij veel ballorig-achtige speelplaatsen de peutergedeeltes niet meer zo afgeschermd met hekjes. Mijn zoontje van 22 maanden rent en klimt(en ik dus ook) dus overal waar de grote kinderen spelen en hij wilt niet bij de kleintjes. Dat zou ik van tevoren even checken of dat bij jouw ballorig wel afgeschermd is. Anders zou ik niet alleen gaan.

Kipsate vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina