Wat geven jullie uit aan kinderkleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zonnetje2015, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geen vast budget en kwa prijs kan ik helemaal blij worden van een zeeman t-shirt maar ook gewoon lekker los gaan bij bijv tommie etc.
    Broeken zijn van ddd of de WE merendeel al zit tygo en vito ook mooi bij bepaalde modellen.

Z8 hier ook mega veel van gehad maar nu enkel het borg vest nog vd vorige collectie vooruit gekocht in de sale.

Hier ook meer kleding in zijn kast dan nodig en ook meerdere paren schoenen.
    Dus het kan goedkoper als het zou moeten.
    Zoon is wel zuinig op zijn kleding. Nu in 7jaar 3x iets weg moeten doen ivm vlekken of een gat. *klopt af*

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier draagt dochter (2,5) veel Name-it, Feetje, Babyface, Noppies en dat soort merken.
    Koop altijd in de aanbieding of uitverkoop. Dan is het goedkoper dan de Hema of net zo duur en valt veel mooier bij dochter.
    Shirt/trui max. 10 euro
    Legging max. 8 euro
    Jurk max. 12 euro
    Lukt me eigenlijk altijd wel om rond deze bedragen te blijven.
    Winterjassen koop ik bij de Zeeman, zijn leuk, niet duur en blijven mooi.
    Schoenen altijd Shoesme, ook in de uitverkoop op sandalen na.

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Veelsteveel

Het is echt mijn hobby kleding kopen voor mijn zoon.
    Koop vaak z8, bnosy, retour,vingino,nop,nik en nik en name it(broeken) maar als ik wat leuks zie bij hm, hema, wibra etc koop ik het ook gewoon.
    Naarmate die ouder word vind ik merkkleding wat mooier bij hem staan.
    Heb vaak basiskleuren qua schoenen dus zoiezo witte, blauwe, zwarte en grijze.

Ik ben vaak wel opzoek naar kortingscodes en evt nieuwsbriefkorting etc.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Te veel.
    Dochter loopt eigenlijk alleen maar in B.nosy
    Probeer het wel vaak pas in de sale te kopen, aangezien ze nog zo hard groeit.

Ondergoed en nachtkleding koop ik wel weer goedkoop in bij hema, C&A, terstal etc.

5. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Weinig geef ik er aan uit.
    Ik denk max per kind per 3 maanden iets van 75 en dat ik dan al veel.
    Dochter draagt veel Z8 en Quapi maar ook gewoon Primark. Ik koop veel 2dehands of ruil het in de ruil winkel.
    Zoon draagt niet echt een bepaald merk, hem staat heel veel en dan vaak de wat stoerdere dingen van de Primark. Die skinny broekjes van 6 euro zitten hem echt super, waarom zou ik dan een duurder merk kopen?

6. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Veel. Voornamelijk merkkleding, maar ook handgemaakte kleding en dat is vaak ook niet heel goedkoop. Of uit het buitenland met bijkomende verzendkosten. Als ik echt een bedrag moet noemen dan is het makkelijk €5000/6000 per jaar denk ik.

7. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Om merkkleding geef ik niet echt veel. Heb alleen een Petit bateau-fase gehad. En ja, eerlijk gezegd was dat gewoon te veel geld voor babykleding.

Tegenwoordig koop ik veel bij h&m, zara en c&a. Een enkele kledingstuk is dan rond 10-20 euro. Vind ik meer dan genoeg.
    Schoenen mogen wel meer kosten. Maar meestal slaag ik hiervoor in de uitverkoop voor rond de 50-60 euro.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Teveel :roflmao:
    Ik koop bijna geen merkkleding.
    Wel graag online bij ouapc en justJuul.
    Die kleding is ongeveer 30 euro per stuk.

In winkels loop ik overal, zeeman, h&m, c&a, zara, primark, Hema en heel af en toe bij Beertje Quinty en Mama's mooiste.
    Die laatste 2 zijn plaatselijke kledingwinkels.

9. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Veel, te veel. Ik koop graag merkkleding omdat ik de kwaliteit mooier vind en ik vind het leuk dat niet de halve buurt in hetzelfde loopt.
    Ik wissel het af met goedkope kleding van de Zara en Next.

Heb geen max bedrag voor een kledingstuk, duurste jurkje wat ik voor een van de meisjes gekocht heb was €265 geloof ik.

10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Op dit moment vrij weinig want daar is geen geld voor. :o:

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik koop tweedehands en ben dan rond de 100 euro per kind kwijt ongeveer. Heb het geluk dat er een hele leuke tweedehands beurs hier twee keer per jaar is waar ik veel leuke haast nieuwe spullen kan kopen voor een appel en ei. Ik koop ook wel eens wat in winkels maar dat is zelden.

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Te veel
    Voor mijn zoon vaak Quapi, B.Nosy, retour en Vingino.
    Voor mijn baby meisje koop ik ook B.Nosy, Quapi, Z8 en Feetje.
    Zodra het te klein is verkoop ik het voor een mooie prijs door (vaak de helft van wat ik betaal) en dan is een longsleeve van €30,- die ik verkoop voor €15,- niet eens zo duur meer.

13. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Er hangt nu denk ik voor 500€ aan kleding in mijn dochters kledingkast

Heb dan ook een dure smaak. Maar ook bijvoorbeeld veel Zara Home en Zara kleding en dat valt dan nog wel mee.

De Deense en Spaanse merkjes zijn de wat duurdere

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Te veel, de kinderen lopen voornamelijk in merkkleding zoals Z8, quapi, desigual, Ralph Lauren, Michael kors, vingino en Ashley Lauren.
    Maar ze hebben ook wel dingen van de Primark hoor. Het is maar net wat ik tegenkom en wat ik leuk voor ze vind.
    Overigens doen de kinderen hier ondertussen wel een heel seizoen met hun kleding, dat scheelt weer.

zonnetje2015 en Tuttebella vinden dit leuk.
  15. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ik koop wel altijd veeeeel te veel kinderkleding, maar koop eigenlijk het meeste tweedehands (met uitzondering van ondergoed, sokken, schoenen en jassen) of in de sale. Dit is echt een sport voor mij geworden.
    Ik koop eigenlijk nooit maten vooruit want dat komt dan vaak niet uit qua seizoen.
    Ik wil mezelf wel aanwennen om zeker voor m’n meiden meer setjes te kopen. Nu koop ik vaak allemaal losse items die vervolgens heel slecht combineren

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Echt te veel en het aller ergste is dat ik het dan ook nog goed praat. Ik koop vaak Ralph Lauren, Gymp maar ook Feetje of een ander merk waar ik de naam even niet meer van weet. :| En ik bestel wel eens wat op Kiabi, daar heb ik dus echt wel mooie nette broeken vandaan waar veel mensen dan op zeggen “ zo mooi hoor!” En dan denk ik “ ja 4 euro. :cool::roflmao:

17. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik koop denk ik 1x per jaar voor €400 aan kleding uit winkels. Dit is dan voor (winter) jassen, sokken, (wollen) ondergoed en dingen die ze echt plots tekort komen. Dan nog ongeveer €300 aan barefoot schoenen per jaar.
    De rest maak ik zelf. Denk dat ik zo’n €300 per jaar aan stof uitgeef. Maar er ligt ook veel op voorraad. Dat is dan €1000 per jaar aan kleding en schoenen voor 3 kinderen. Vind ik best netjes. We krijgen ook vaak nog wat van oma’s en opa’s (meestal Hema, c&a soms een afgeprijsd merkkledingstuk) of tweedehands van vriendinnen.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het verschilt enorm. Teams meestal tussen de 20-30 euro op het outlet van tumble en dry. Die zitten altijd mooie.

Ondergoed kop ik een beetje oo de groei ban Björn Borg. Blijft gewoon echt mooi. Andere merken verdraaid de band of vallen de stiksels er na een half jaar uit.

Truien verschillen van 20-80 euro.
    Jas rond de 100-150 euro. De laatste is voor het eerst 2 winters meegegaan.

Shirtjes tussen de 3 en 30 euro.

Ik probeer wel meer merken te kopen en minder kleding. Zoveel hebben ze niet nodig.

Schoenen tussen de 30 en 100 euro

19. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik denk dat we ongeveer 80€ per kind per maand aan kleding uitgeven.
    Ze hebben niet echt dure kleding (zo nu en dan iets speciaals) maar vooral heel veel, omdat het telkens vies wordt of kapot gaat. Ik koop vooral H&M, C&A, Zara, Vertbaudet, Next en bij Ernstings Family (Duitsland).
    Schoenen en jassen zijn altijd van een goed merk, omdat deze toch veel moeten verdragen.
    Ik let altijd op kortingen en sales

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Teveel haha.

Spijkerbroeken probeer ik altijd max rond de 30-35 euro te zitten.

Jurkjes vind ik een 35-40 euro normaal de max of het moet er echt eentje zijn die zooooo leuk is en dan wil ik nog wel eens verstand op 0 doen.

Shirtjes zo max 25-35 euro.

Schoenen zitten standaard rond de €100
    En jassen vaak ook tussen de 70-90 euro

Goedkoper mag altijd haha, maar vaak zit ik toch rond deze prijzen.

Deel Deze Pagina