Wat geven jullie uit aan kinderkleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zonnetje2015, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.918
    113
    Vrouw
    Daar kijk daar niet zo naar maar qua winterkleding heb ik weinig gekocht dit jaar. Bijna alles van vorig jaar paste nog. Buiten een jas en schoenen heb ik alleen wat bijgekocht bij next direct en Billy en Lilly.
    Nu vind ik bij de meeste winkels de kleding ook niet mooi dit seizoen.
    Met zomerkleding ga ik meestal helemaal los. Ik hou van de zomer en die leuke kleuren dus dan wil ik ook vanalles hebben. Als de zomerkleding dit jaar tenminste leuk is. :roflmao:

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  2. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Weinig. Ik shop veel bij de H&M en altijd in de sale. Af en toe iets van Noppies of Name it in de sale. Meneer wisselde in het begin elke 5-10 weken van maat en nu 2-3 maand. Als hij straks wat langer in 1 maat zit, geef ik misschien wat meer uit. Ik ben echt een koopjesjager, niet omdat het moet, maar omdat ik dat leuk vindt. :p

zonnetje2015 en esklessebes vinden dit leuk.
  3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Teveel denk ik :rolleyes: Ik heb echt geen idee hoeveel precies. Ik kijk gewoon naar wat ik leuk vind voor haar en dat koop ik. Dirkje, Tumble 'N Dry, Babyface, Name It, Feetje en Noppies zijn hier toch wel favoriet. De Zara heeft ook veel leuke dingen. Heb hier ook wel wat tweedehands kleding wat rouleert tussen familie en vrienden, maar vaak vind ik daar gewoon echt geen leuke kleding tussen zitten. Als ik moet schatten, denk ik de €500,- al wel voorbij te zijn :oops:

4. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Alleen wat nodig is en koop gewoon bij de Zeeman, Wibra, Hema, C&A.
    Soms online met sale.
    Vind het onzin dure merkkleding te kopen terwijl ze er zo uitgegroeid zijn.

De kleinste draagt nu ook regelmatig kleren van zijn grote broer. Waarom? Omdat de kleertjes amper gebruikt zijn en nog zgan zijn.

Zo bespaar ik weer voor dagjes dierentuin, KrijsPaleis bezoekjes, of andere leuke dingen.

5. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik geef niet heel veel uit aan kleding. Heb sinds kort marktplaats en de kringloopwinkels ontdekt en vind het echt leuk om hele goede kleding te scoren voor heel weinig. En ik heb het voordeel dat er op mijn werk 2 keer per jaar sample-sale is. (Ik werk bij de grootste online winkel;)) waar ik nieuwe merkkleding kan kopen met zo'n 90% korting. Zo lopen ze toch heel strak gekleed voor weinig:)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Verschillend
    Ze hebben merk en non merk.

Broeken haal ik vaak bij de WE of van DDD. Soms van c&a.
    Shirts zeeman/wibra/WE/Hema/shoeby/quapi/b.nosy/retour/andere merken.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik koop voornamelijk in de sale en dan vaak ook een maatje vooruit. Vanochtend toevallig bij Happybee gekocht. Er zit nu 15% extra op de sale. Eindelijk dat ene leuke borgvest van Z8 besteld. Die vond ik zó leuk, maar ook zó duur. Nu was hij onder de 30 euro en ik heb 'm dan een maatje groter genomen zodat ze er langer plezier van heeft. Ook nog 2 leuke jurkjes van O Chill die gemiddeld nu zo'n 20 euro zijn. Dat vind ik ook wel de max. Oh ja, en slippers voor heel weinig, 3 paar voor 19 euro (maat 28, 30 en 39) Voor de zomer vast :)

littlemunchkin en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Nog steeds teveel, maar minder dan een paar jaar geleden.

suus1983 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Amper eigenlijk :roflmao: ik heb ook echt weinig tijd om de hele dag blogjes en websitejes af te lopen om leuke kleding te vinden.

Ik ben thuis de kostwinnaar en mijn man gaat ook echt geen instagram bijhouden.

Oh ja, en slecht voor het milieu :) minimaliseren moeten we, dames!

Anouk2005, disaro, zonnetje2015 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Ik vind de nieuwprijs van z8, noppies, quapi etc veel te duur. Soms koop ik wat in de sale van die merken. Verder koop ik het meeste bij h&m. 15 max voor shirts/ truien. Broeken mogen iets duurder, maar ook max 30. Ik koop ook veel bij de wibra en zeeman. Leuke kleding voor een leuk prijsje. Ik vind het zonde van het geld om zulke dure kleding te kopen enkel omdat er een merkje op staat haha.
    Z8 en quapi zijn wel echt m'n favoriet, maar niet dat z'n hele kleding kast ermee vol hangt ofzo

11. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Het verschilt. Soms koop ik veel merkkleding als ik het echt heel leuk vind. Maar ik koop net zo lief bij zeeman en h&m. Moet wel zeggen dat ik de merk spijkerbroeken mooier vind vallen dan de goedkopere dus ze hebben meestal wel merk spijkerbroeken.

12. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Ik geef er veel aan uit omdat ik
    het super leuk vind om de meiden mooi aan te kleden
    Het is echt een hobby van mij

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Maar je kinderen lopen niet in hun blote kont neem ik aan ;)
    Ik plan meestal 2 grote en 1 kleine shopping missie, ergens in mei of zo, ergens in september/oktober en nog een kleine in december/januari. Het meeste komt dan wel bij de grote ketens vandaan. Ik loop verder als ik er in de buurt ben soms even de tk maxx in, dan kan je soms iets bijzonders of merk scoren voor een fijn prijsje. Soms koop ik tussendoor nog iets als ik wat tegenkom of ze hebben iets nodig, maar ook ik ben werkende moeder met beperkte tijd om zomaar te shoppen. Vooruit kopen in de sale doe ik met mate, niet meer dan een half jaar vooruit zeg maar. Het moet wel aansluiten bij hun smaak van dat moment, en schoenen zijn qua maat vs seizoen een grote gok als je het vooruit koopt.

In totaal denk ik dat ik ongeveer 700-800 euro per jaar uitgeef aan twee kinderen samen. Een broek max 15-20, een t shirtje max 10, trui max 20-25, jas of schoenen max 40-50, de meeste aankopen blijven hier ruim onder. De doorgegeven kleertjes drogen helaas op nu ze ouder worden.

zonnetje2015 en pippa26 vinden dit leuk.
  14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Maximaal 50,- per kledingstuk. Uitgezonderd jassen en schoenen, die zijn wel duurder.

Ik koop voor de middelste bij de WE zijn broeken, en afentoe haal ik daar truien of een t-shirt.

Voor de rest is het voornamelijk Z8, Bnosy, Quapi, Jubel etc.

Van de nieuwe collecties haal ik nu mijn "favoriete" items. Dat zijn er een stuk of 2 per kind. Verder probeer ik veel in de sale te halen of via marktplaats.

15. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik koop veel bij de Zara en tweedehands via Insta. Broeken zijn max 20, shirts rond de 10. Schoenen verschillen, ik heb 1 duur paar van 60&80 gekocht voor de kinderen, de rest is 20-30.

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Dit geldt ook voor mij

zonnetje2015 en Lolalili vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Dat.

Ik heb geen instagram, wil het ook niet, en ga ook geen hele dag blogjes of sites af oid; ik weet wat ik leuk vind en waar ik daarvoor moet/kan zijn. Ik zoek over het algemeen dus heel gericht, scheelt een hoop tijd.

Ze hebben merk en non-merk in de kast. Jurkjes vind ik 60-70 euro max, maar koop ik amper meer. Shirtjes/truien max. 30 euro, leggings max. 10 euro en broeken max. 30 euro. Geen idee hoeveel ik per seizoen kwijt ben aan kleren, let er niet zo heel erg op... :oops:

zonnetje2015, Tuttebella en tuc vinden dit leuk.
  18. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wat een denigrerende reactie. Ik ga ook niet dagelijks ‘blogjes’ en ‘websitejes’ af. Ik weet wat ik wil en bestel dat gewoon. Om je smaak te weten heb je echt geen Instagram nodig:rolleyes:
    En nee, ik hoef niet te minimaliseren!:thumup:

Mila27 en Liselou vinden dit leuk.
  19. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik houd maximum prijzen aan per kledingstuk.

Jurk: €30,—
    Rok: €20,—
    Longsleeve: €15,—
    Trui/vest: €25,—

En dan mag ik van mezelf voor dingen die ik echt heel erg leuk vind €5,— boven mijn vastgestelde maximum gaan zitten.

Broeken geef ik bij voorkeur zo weinig mogelijk aan uit, want die worden echt afgeragd en krijg ik 9 van de 10 keer na 1x dragen al niet meer schoon.

Ik koop overigens bijna alle kleren voor de kinderen op outlet-websites. Ik vind het onbelangrijk of het nieuwe of oude collectie is.

20. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik denk makkelijk zo’n €750-€1000 per seizoen... maar ik verkoop ook altijd weer van het seizoen ervoor, wat toch ook al snel weer €400-€500 opbrengt.. Ik vind de goedkopere jongenskleding vaak niet leuk staan bij mijn zoontje, wijde of korte shirts enz... broeken koop ik wel wat goedkoper (WE of uitverkoop) omdat die niet aan zijn te slepen hier qua gaten in de knieën :| Verder vind ik het echt ontzettend leuk om nieuwe kleding te kopen maar ook om zijn “oude” kleding weer voor mooie prijsjes te verkopen :)

Ik koop vaak merken zoals Z8, B.Nosy, Quapi, Retour, Nik & Nik, Vingino enz

Deel Deze Pagina