Wat geven jullie uit aan kinderkleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zonnetje2015, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    In ieder geval te veel..

    Mijn dochter haar kleding komt vooral van de Mango en Zara!

    De accessoires (sokken, maillotten en ondergoed) bij de hema of zeeman.

    Jassen en schoenen, meestal van een A-merk. Dan geef ik altijd weer meer uit dan dat ik liever had gewild.. Ach jah:rolleyes::D
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  2. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik koop alleen het nodige. Als er een nieuw seizoen is begonnen (zomer/winter, ik doe niet aan al die extra seizoenen die bedacht zijn door marketing teams) kijk ik eerst wat ze nodig hebben en koop dan zo min mogelijk. Als er dan wat stuk gaat of ik blijk toch een tekort te hebben dan schaf ik weer iets aan. Niet perse in de sale (al is er tegenwoordig ALTIJD sale). Merkkleding doe ik niet aan, maar koop soms wel bij duurdere winkels omdat de kwaliteit beter is. Maar een groot deel bij Hema en H&M.

    Voorheen kocht ik wel te veel, maar vond het zo'n slecht voorbeeld. Kleding is zo slecht voor het milieu en was er stiekem veel geld aan kwijt, terwijl de helft niet eens werd gedragen! Ook zo'n slecht voorbeeld...
    Nu zijn de kledingkasten overzichtelijk, kinderen lopen er evengoed leuk bij en besparen een hoop geld!
     
    lidu1 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    #63 Deedee91, 3 feb 2019
    Laatst bewerkt: 3 feb 2019
    Alleen het nodige, ik gaf te veel uit aan kinderkleding. Vooral merk maar ik vind het zo zonde want ze groeide er zo uit. Een wijze les en bij een eventueel 2de kindje doe ik het absoluut anders.

    Ik koop nu voornamelijk bij de Hema, C&A, name it, shoeby en in de uitverkoop bij bijv noppies/ Quapi. Een enkele keer iets via mp van een bepaald merk. Een mengelmoes dus eigenlijk. Ik probeer het te doen van de kinderbijslag. Schoenen en jas niet meegerekend want dan ben je er zo doorheen. Daar bezuinig ik niet op want schoenen moeten goed zijn.

    Ik kijk nu ook echt wat ik nodig heb en koop niet overdreven veel. Wat ik mis koop ik dan weer bij.Veel beter voor onze portemonnee, geen kledingstukken die niet gedragen zijn en ook een klein beetje goed voor het milieu.

    @Beheer dit topic moet denk ik wel even verplaatst worden naar de mama en gezin.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  4. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Geen idee hoeveel per jaar. Maar als ik bedragen lees valt het bij ons wel mee.

    Een jurkje van 30 euro vind ik prijzig, maar zo nu en dan koop ik dat als max.
    Ik krijg ook vaak veel kleertjes van familie. Daar doe ik wel weer driekwart van weg wat ze niet staan of niet mooi is.

    Bepaalde merkjes haal ik in de sale of van marktplaats.
    Soms zie ik meisjes met alleen maar B.Nosy of zo'n ander merk. Dat vind ik dus juist saai.

    Ik vind het leuker om dat tussendoor te kopen.
    Verder Hema, Zeeman en HM etc.
     
  5. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.114
    202
    63
    Ik ga ongeveer 2 a 3 x per jaar naar de primark en ben dan max 175 euro per x totaal kwijt. Gister een winterjas van cars gekocht voor volgend jaar. Was 80 euro en heb de jas meegenomen voor 17.50, die kon ik echt niet laten hangen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Alleen al daarom zou ik daar wel willen werken :roflmao::roflmao:
     
    zonnetje2015 en all4love vinden dit leuk.
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik koop niet teveel maar wel wat ik mooi vind. Daar zitten ook jurkjes tussen van € 60 en jeans van € 50. Maar liever minder wat mooi is dan goedkope rommel in veelvoud wat net zo duur is en het nèt niet is.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik koop wat ik mooi vindt voor de jongens en dat is van Hema tot z8, tumble n dry en name iT. Maar ik zie ook wel eens toffe items van kleine winkeltjes of bijv NixNut en dan koop ik dat ook gewoon. Overigens koop ik geen broeken van 60 euro voor de ofzo ik wacht dan wel op uitverkoop. Maar dat is meer omdat ik dat gewoon uit principe niet wil betalen niet omdat het niet zou kunnen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  9. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Zo min mogelijk, ik koop alles extreem afgeprijsd. Wel altijd nieuw en ze hebben best en boel. Jongens kleding geef ik door. Alle merkkleding verkoop ik daarna en niet merk geef ik aan iemand die het goed kan gebruiken.
     
  10. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Dat is ook zeker 1 van de redenen dat ik niet wegga :D
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Niet zo veel. De jongens dragen alleen spijkerbroeken, hebben beiden denk ik 5 goede broeken in de kast liggen, ik geef niet meer dan 10 euro per broek uit. Stuk of 6 longsleeves van 5 tot 8 euro per stuk ofzo, 3 truien van max 10 euro. Ze krijgen elke zomer en winter een nieuwe jas, maar die koop ik altijd in de uitverkoop het seizoen er voor, dus voor max 25 euro ben ik echt wel klaar per jas. Schoenen iets van 4 paar per jaar per zoon, ook altijd uitverkoop, 30 euromax per paar.
    Voor dochter naai ik veel, stof van 1 tot 5 euro de meter en daar haal ik wel een jurk uit, legging bij Zeeman of Primark erbij. Haar winterjas heb ik ook genaaid, pas vroeg iemand of hij van Desigual was, heerlijk om dan te kunnen zeggen: nee hoor, hij heeft me 7 euro aan stof en knopen gekost :-D broeken en truien krijg ik vaak van een nichtje, maar broeken trekt ze toch niet aan. Een heel enkele keer wil ze winkelen, dan gaan we naar Primark ofzo en kopen we wat, maar echt nodig is het meestal niet.
    Mijn kinderen lopen er altijd prima bij vind ik, en ja, ik hou ook wel van leuke gekleurde chino's met mooie blouse en trui er op, maar die doen ze absoluut niet aan bij mij, en voor ons liggen de prioriteiten qua geld uitgeven nu eenmaal niet bij kleding. Het is voor mij te onbelangrijk momenteel, de plek waar we wonen en het huis dat we hopelijk over een jaartje hebben is voor ons van veel meer waarde dan de spijkerbroek van 60 euro voor de kinderen bijvoorbeeld. Als we in een tijd komen dat beide kan, dan geloof ik best dat ik meer uit ga geven, maar nu dus ff niet.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Eerst teveel, dat mag (en moet) wel wat minder, dus ik hoop dit jaar het bij de kinderbijslag + jassen/schoenen te houden. Zeg zo'n 1000 per kind?
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dat werd eerder een keer genoemd ;) ik reageer niet specifiek op jou, maar ik wil maar even zeggen dat ik het prima vind om gewoon wat te kopen ipv er veel over na te denken.

    Straks met de Brexit moet je mss wel aan het minimaliseren :)eek:)
     
    suus1983 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  14. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Vanwege dit topic net wel m'n eerste aankopen gedaan voor de lente/zomer bij Billy en Lilly. :roflmao:
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik heb gister ook een zooitje broeken besteld bij Billy & Lilly. Zijn heerlijke broeken over het algemeen, die ze veel dragen. Hopelijk vallen ze dit keer ook weer goed, want dat wisselt nog wel eens (ze hebben een andere bouw, meestal zit het bij één van de twee perfect en bij de ander dus niet ;)). :)
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Seizoenen bedacht door marketingteams?? Die volg ik niet, bij jou is het geen herfst en lente? Volgens mij zijn die niet door marketingteams bedacht hooro_O.
    Hier hebben ze echt meer soorten kleding dan hoogzomer en midden winter. Genoeg momenten waarop blote benen te koud is maar een warme maillot of gevoerde broek te warm.
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Heel veel!

    Mijn zoontje heeft ook meer dan genoeg kleding. (Zit nu in 80, en heb al tot 92. Lol)

    Ik shop graag voor hem, en vind een heleboel leuk.

    90% van de kast inhoud is merkkleding. (Z8, Noppies, Tumble, MiniKid)
    Heb ook een aantal Zara, Hema en H&M items. (Net wat ik leuk vind)

    Ik heb geen max eigenlijk per item.
    Als ik het leuk vind, koop ik het. :roflmao:
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Op dit moment weinig. Ik heb geen kleding meer zien hangen die ik echt leuk vind. Ik heb vorig jaar goed geshopt in de uitverkoop dus ze kunnen ook nog wel even vooruit.

    Als er nog wat bijgehaald moet worden zal dat primark of h&m zijn. Voor jassen vind ik Cars wel leuk.
     
  19. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    haha ik bedoel natuurlijk niet de vier seizoenen, maar de 10 anderen die de modeketens hebben bedacht. Let maar eens op, want in de lente begint het weer. Eerst met de blazers en vesten (die heel anders zijn dan herfst blazers ;)), dan is het het seizoen voor long sleeves, dan tshirt met korte broeken en in augustus is het beachwear season met niet alleen badkleding, maar vooral ook kleding die je op het strand kan dragen. Dan begint het eerste herfst seizoen met vestjes en hoodies, daarna de herfst voor wollen truien en jassen, dan winterjassen etc etc...
    Slaat allemaal nergens op, maar toch trap je er makkelijk in door steeds - bij elk onzin seizoen - weer iets nieuws te kopen en dan ook meteen weer te veel.

    En natuurlijk moet je soms wat combineren als het echt koud is, maar ik gebruik zelf bv warme sokken met regenlaarzen ipv ook nog eens winterboots in de winter of gevoerde regenlaarzen in de herfst.
     
  20. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Klopt dat er zeker meer soorten weer is waar je bepaalde kleding draagt, maar die extra collecties zijn wel degelijk bedacht door marketing teams. Ik heb een opleiding in de modebranche gevolgd en daar kwam dat uitvoerig aan bod ;)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina