Wat geven jullie uit aan kinderkleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zonnetje2015, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Teveel :roflmao:
    Ben gek op noppies, feetje, bnosy, name it voor mn dochtertje
    En voor mn zoontje vingino, tumble and dry, tygo en vito, name it etc.
    Dus geef er teveel aan uit :rolleyes:
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  2. Klavertjevijf

    23 jan 2019
    14
    26
    13
    Vrouw
    Fulltime mama
    Hier hetzelfde hoor.
    Ik koop vooral bij Hema, C&A, H&M, en ook bij Wibra, Zeeman en kringloopwinkels.
    Onze oudste heeft nu duidelijk een eigen smaak, maar die is gelukkig nog niet merkgebonden. Veel van haar oude kleren, waarmee ik te laks was qua op marktplaats zetten, komen nu ineens weer goed van pas. A.draagt de zgn afdankertjes van N., aangevuld met wat nieuw spul. Tzt gaat de jongste daar dan ook weer in passen.

    De jongens volgen elkaar vrij snel op qua kledingmaten, dus de kleren die ik nieuw voor L.koop, zijn nog lang niet af als E.er in past.
     
  3. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Hier gaat ook veel bande middelste naar de jongste. Fijn is dat! Soms moet ik er nog een nieuwe legging bij maken/ kopen omdat er een gat in gevallen is, maar de rest is dan nog prima
     
  4. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind menig merk te duur voor (mijn) kinderen. €35 voor een trui is mijn inziens echt belachelijk voor die (met geluk) 4 of 5 maanden dat ze het kunnen dragen. Daarnaast vind ik dat de kwaliteit van veel merken echt te wensen overlaat. Kleding van de Wibra, Zara en bepaalde kleding van de Primark blijven daarentegen verassend lang goed, ondanks veel dragen en wassen.

    Voor ons komt het erop neer dat ik merkkleding in de uitverkoop koop en/of naar andere winkels ga.
    Zo hebben mijn beide kinderen een enorme mix in de kast van Vesper, Name it, Tumble 'n dry, H&M, Zara, Hema, Zeeman, Wibra, Krijtwit, Nike, Adidas, en veel Primark.

    Door de combinaties krijg ik best wat complimenten over de kleding en wordt er met regelmaat gevraagd waar ik iets gekocht heb. "Toevallig" zijn dat juist vaak kleding stukken van de Wibra en Primark.

    Ik gebruik tegenwoordig de KBS voor de kleren.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.952
    1.041
    113
    Vrouw
    Wel redelijk veel. Ik koop ook bijna alleen merkkleding. Ik merkte dat de kleding van de Zeeman, Zara en Hema toch vooral in de kast bleef liggen.
    Hier zit Ninni vi, Mortenz, B.nosy en Z8 (vooral jongens) heel mooi.

    75 a 80 procent van de kleding koop ik in de sale. Het meeste verkoop ik daarna op Marktplaats.

    En moet zeggen dat het loont. Ik had bijv veel Z8 in de sale gekocht en na een jaar alles weer verkocht. Uiteindelijk heb ik maar €2,50 voor een shirt en broek betaald.
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier vooral H&M, C&A, HEMA en JBC (Belgische winkel). Toen ze nog baby was, was ik fan van Z8 newborn en BESS. De duurdere merkjes koop ik met een cadeaubon of krijg ik cadeau. De echt dure merken komen hier niet binnen (woody, mayoral, Tommy). Nu ze niet meer zo snel groeit, moet ik echt op de rem met kopen. Haar kledingkast hangt vol genoeg voor de komende maaaaanden :D maar nu kan ik wel eens wat ruimer gaan zoeken ipv altijd dezelfde winkels
     
  7. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik geef echt te veel uit aan de kleding voor onze dochter maar het is ook bijna een hobby :p
    Ik koop eigenlijk alleen maar merkjes omdat ik de kwaliteit/pasvorm voor mijn dochter net beter vind en je het minder aan ziet op school, dus wat unieker. Wij houden van Mim-Pi, Lofff, Nik&Nik, Ninni-Vi (jammer geen zomer collectie dit jaar), Kiestone, Vingino etc.

    Het scheelt wel dat de kleren vaak nog erg mooi zijn als ze er uit gegroeit is en dan verkoop ik het gewoon weer door, niet voor de hoofdprijs maar het levert bij elkaar toch weer wat op om het kleedpotje te vullen :p
     
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Eh.. Veel :roflmao: Ze heeft vanalles in haar kast hangen, maar wel veel merk; Z8, Vingino, O'chill, Mimpi. Goedkopere kleding vaak bij Zeeman, Wibra, Hema, Bertus ten Hoor, Primark. Combineer veel soorten en merken met elkaar. :thumup:
     
  9. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik kan moeilijk geld geven aan kledij. Zowel voor mezelf als voor de dochter. Kledij komt 99% van Kringloopwinkels, ruilwinkels, rommelmarkten,... hier scoor ik vrij gemakkelijk merkkledij. De rest komt uit de solden.
    Enkel als ik verrast ben door het weer en plots iets mis koop ik iets voor de “volle prijs”
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.302
    7.866
    113
    Gelderland
    Helemaal niet (meer) veel. De jongens zitten lang in dezelfde maat en hebben vooral shirts en spijkerbroeken. Blouse, vest dragen ze hier niet.
    Ik scoor vaak koopjes bij de Hema en name it. Dat hangt het meeste in de kast. Soms koop ik iets bij de H&M.
    Als ik zie hoe mijn kinderen soms uit de speeltuin komen ga ik nu geen dure kleding kopen ;) die tijd van duurdere merkjes was en komt straks wel weer als ze richting groep 7/8/middelbare school gaan.
    Ik koop wel altijd goed passende kleding en wil geen wijde shirts of spijkerbroeken.

    Geen budget maar wel budget per kleding stuk. 75/100 voor schoenen, jas tot 90.
    broek tot 30,- en shirtjes tot 20,-
     
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik heb geen vast budget voor kleding. Voor de jongste vind ik Quapi erg leuk (en zij zelf ook). De oudste heeft graag kleding van CoolCat, waar ik soms voor die winkel best van de prijzen schrik. Dacht dat het H&M prijzen waren, maar helaas ;). Beide hebben ze ook regelmatig kleding van name it. Naast de duurdere kleding hebben ze ook goedkopere dingen als leggings of ondergoed van de zeeman. M heeft ook wel eens een shirtje of jas van de zeeman of wibra.
    Schoenen zijn meestal rond de €100,-
     
  12. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Teveel :oops:
    Ik koop graag Name-iT & Nik&Nik voor mijn zoontje.
    Maar ik koop ook net zo goed iets bij de zeeman als ok het leuk vind.
    Schoenen ben ik wel altijd rond de €100/120 kwijt omdat ik dat belangrijk vind en hij geen makkelijke voetjes heeft.
     
  13. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    HEMA, zeeman, kringloop, etc.
    Vind het nogal zonde van het geld, ga liever leuke dingen doen van die euro's.
    Idem voor mezelf, h&m en new yorker vind ik prima.
    Ik wordt niet zo gelukkig van dure kleding, wel van mooie herinneringen.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.848
    32.729
    113
    Het een hoeft het ander niet altijd uit te sluiten hoor.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  15. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Zeker niet.
    Ik heb er zelf gewoon weinig plezier in om duurdere kleding te kopen of veel te winkelen. Maar dat moet iedereen lekker zelf weten.
     
  16. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik ben niet echt een sale koper, maar heb bij mijn dochter wel echt te veel gekocht. Laatst bij het uitzoeken van haar kast echt veel kleding eruit gehaald waar zelfs het prijskaartje nog aan zat :rolleyes: En dan zijn het niet de kledingstukken met het duurste prijskaartje, maar zonde is het natuurlijk wel.

    Ik durf niet te zeggen wat het precieze bedrag is wat ik uitgeef aan kinderkleding per kwartaal ofzo. Probeer er bij mijn dochter nu echt wel op te letten dat ik uberhaupt minder koop en dat ze niet kledingstukken heeft die nooit gedragen worden.
    Ze draagt veel jurkjes en zelf vind ik max 20 euro en dat is dan voornamelijk Z8 met de 50% sale. Een jurkje van 40 euro vind ik mijn dochter gewoon echt niet waard, zeker nu ze op school zit komt haar kleding onder de vlekken thuis.
    Ze draagt voornamelijk Z8 (met 50% korting dus) en de laatste tijd ook veel H&M, dingetjes die ze zelf heeft uitgezocht. Voor de zomer nu een paar jurkjes van Persival gekocht, 10 euro vind ik een mooi bedrag.
    Schoenen zorg ik er wel voor dat het goede materialen zijn, maar koop ik vaak in de sale vooruit. Laarsjes/ gympen ben ik dan max 50 euro aan kwijt en sandalen max 25 euro. Tot nu toe gelukkig wel altijd goed gegokt daarmee, dus dat heeft aardig wat geld bespaard.

    Voor mijn zoontje koop ik nu voornamelijk bij Zeeman, Wibra en H&M en soms een item van Z8 ook uit de sale of 2de hands. Zeker nu hij nog in de fase zit dat hij hard door de maten heen gaat en het dus maar kort draagt vind ik het zonde om er heel veel geld aan uit te geven. Dus dan praat je over max 5 euro voor een kledingstuk (shirt of broek). Qua jas heb ik een borgvest van Z8 voor hem, dat vind ik fijner dragen voor die kleintjes, maar die koop ik dan 2de hands.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.004
    8.806
    113
    Onze knul is 4 en hij draagt voornamelijk c&a, hema, primark. De laatste keer een broek van de aldi voor 2 euro.

    Wij houden niet van teksten of plaatjes die een 10 jarige ook nog zou dragen. Verder geen neon wat ik vaak ook nog zie en geen legerprints. Wel lastig want onze knul is groot voor zijn leeftijd.

    Gelukkig is c&a een van de weinige die leuke prints (auto/dino) ook in grotere maten heeft.
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    En juist dit zorgt ervoor dat ik steeds vaker merk dingen koop. Meestal in de sale of tweedehands, heel soms voor de volle mep. Maar als ik de verkoop meereken dan ben ik uiteindelijk vaak goedkoper uit dan wanneer ik een h&m of zeeman kledingstuk koop. Ook dat koop ik nog steeds hoor, maar netto kost me dat vaak toch meer omdat ik het niet verkocht krijg. Zelfs een z8 jurkje met vlekjes verkoopt beter dan een net zeeman jurkje is mijn ervaring.
    En als ik iets van z8 of b bnosy in de 50% sale of tweedehands koop kan ik het vaak voor ongeveer dezelfde prijs weer door verkopen en betekent het dus dat ze een seizoen lang iets bijna gratis dragen. Bijv. Een borgvest van z8: gekocht voor €15. 4 seizoenen gedragen (2x voorjaar, 2x najaar) en nu verkocht voor €10. Kostte me dus €5 voor 2 jaar plezier. Voor mijn zoon had ik een borgvest van hema van €20. 1 jaar gedragen (hij is wat jonger en groeit wat sneller), maar daarna kon die in de textielbak, hij was nog helemaal netjes maar kreeg hem gewoon niet verkocht. Nou doe me dan maar borgvesten van z8 hoor!
     
    smax vindt dit leuk.
  19. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb geen vast budget maar zeker een paar honderd euro per kind.
    Ik koop 2x per jaar veel tegelijk. Rond de herfst en de lente. En dan koop ik tussendoor nog wat dingetjes.
    Ik ben geen merk persoon, het heeft mijn intresse niet. Alleen van schoenen koop ik sneakers wel altijd merk, omdat dat qua prijs niet veel scheelt met non merk, tenzij je de dure modellen koopt.
    En misschien vinden sommigen het tokkie achtig, maar ik vind nike en adidas pakken heel leuk voor mijn zoon. En hij zelf ook. Dus zo nu en dan koop ik zo’n pak.
     
  20. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.585
    1.206
    113
    randstad
    Voor dochter ong 700 per jaar denk voor zoon nog geen idee maar zal ook zoiets worden denk ik.
     

Deel Deze Pagina