Wat geven jullie uit aan kinderkleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zonnetje2015, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Off-topic, maar hoe valt vesper? Onze dochter draagt altijd Quapi en Bnosy, maar vesper heeft ook echt super leuke dingen zag ik. Mijn dochter is heel smal dus Quapi staat haar super leuk.
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wow wat een bedragen hier!

    Mijn dochter heeft meestal 4 setjes van een echt merk noppies, feetje, name it, baby love, bambidapano. Die heeft ze thuis aan of als we op visite gaan. Maar vaak wel met korting. Verder tweedehands, terstal, c&a, wibra, zeeman. Ik heb een smal lang meisje dus hema valt helaas af en hoor dat zara ook breed valt.
     
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik geef er niet zoveel aan uit. Mijn dochter is vijf en slagen vaak bij c en a, Primark en ze krijgt veel van haar nichtje. Schoenen kopen we bij Bristol. Voor zoon shop ik ook veel Primark, soms Zeeman. Gebruik ons geld liever voor wat anders dan kleding.
     
    Zonnestralen en Niveah vinden dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Best wel teveel eigenlijk.....

    Ik koop vooral veel, niet heel duur. Ik koop wel eens duurdere merken (Quapi, Bnosy, Billy&Lilly) maar altijd in de uitverkoop, anders vind ik het veel te gek.
    Verder aangevuld met Ter Stal, Hema, C&A, Jensen, WE.
    Schoenen meestal Scapino of van Haren.

    Als ik de garderobe van mijn kinderen zou moeten halveren zouden ze nog prima de week doorkomen. Dus ja dan hebben ze eigenlijk teveel. Maar ik vind het gewoon leuk om leuke kleding te kopen voor ze. Leuker dan voor mezelf.....
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier ook teveel kleding. ik koop overal en nergens, merk en non merk, puur mijn smaak en wat ik of de kids mooi vinden.

    Schoenen in merkzaak, beide smalle voeten dus schoenen kosten gemiddeld tussen de 60 en 100 euro. Vaak wel met 40 of 50% korting.

    Ik geef denk ik zo'n 100 euro per maand uit aan kleding voor de kids. Soms wat meer, soms wat minder. Hou het niet echt bij Maar ze hebben beiden een goed gevulde kast.
     
  6. Mariella010

    11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Het online shoppen voor je kind is best een verslaving ik heb een zoontje van 3 maanden dus ik hou er rekening mee dat hij er zo uit groeit maar alsnog kan ik het soms niet laten om me weer uit televen op die websites.. zelf ben ik gek van adidas, stoer of sportief.. sale van hugo boss ook leuk.. coccinelle is een leuke winkel in rotterdam heeft ook een website.. maar hema en hm zara en zeeman heeft soms ook leuke dingen.. ik heb geen specifiek bedrag wat ik uitgeef.. zolang hij er maar iederedag weer mooi uit ziet :)
     
  7. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Voor mijn dochtertje geef ik makkelijk geld uit en koop ik gerust een setje van 60 euro. Maar ik vind voor haar alles zo leuk dat ik me er gewoon niet schuldig over voel. Maar ik slaag ook weleens bij de goedkopere zaken zoals een Zeeman of H&M dus het is maar net wat ik tegenkom en leuk vind. Nu zit ze nog steeds in maatje 80 dus de prijzen liggen daar nog lager in dus dat scheelt ook nog.

    Voor mijn zoon koop ik vaak bij de WE omdat de super skinny jeans daar goed van zitten en de truien en longsleeves zitten bij hem gewoon goed. Maar bij hem hebben we ook regelmatig dure uitspattingen met trainingspakken en sneakers. Nu scheelt het ook wel dat hij het allemaal gauw prima vind zolang hij die mooie pakken kan dragen en liever niet te vaak een spijkerbroek.

    Kleertjes.com bestel ik ook vaak voor ze en dan probeer ik ook in de sale dingen te kopen maar dus wel de duurdere merkkleding dan. Voor mijn zoon heb ik nog nooit iets bij de Zeeman of Wibra gekocht, vind het gewoon geen mooie kleding voor jongens. Voor meiden is het gewoon een stuk makkelijker en daar hebben ze ook meer voor.
     
  8. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Weinig, afgelopen half jaar gekocht, sloffen, zomerschoentjes, paar leuke shirts voor €2,50, voor de kerst 2x romper lange mouw voor €5,- en dochter 2x jurk lange mouw, 1x jurk korte mouw, 2 leggings en 2 malliots. €45,-
    Primark zoon en dochter een trui €15,-, glittertrui voor dochter €14,-, schoentjes zoon €22,-, 2x jurk dochter met kortingscode €9,-.

    Via marktplaats, kleren zoon mt 86-92, incl verschillende jassen, amper gedragen Teva's, slaapzakken voor €50,-

    Voor dochter heb ik een jaar terug nog voor €120,- via marktplaats kleding gekocht, ze heeft genoeg voor deze zomer en komende winter, ze heeft straks dus minimaal 2 jaar gedaan met deze kleding.
    Zoon heeft nu genoeg voor komende zomer en winter.

    Ik ga over een paar maand schoenen kopen in de uitverkoop, 3 paar voor€50,-. Ga voor 3 of 6 paar. Merken zijn RedRag, Twins, Shoesme, All Stars.

    Ik ben gek op merken, maar weiger zoveel geld uit te geven aan kleding. Ik stop het liever in duurzame maatregelen voor ons huis en om de schuld af te lossen.

    Ik koop pakketten tussen de €20-70 en verkoop het tussen de €10-30 weer.
    Dochter mag nu soms wat uitkiezen in de winkel, maar dit is geen gewoonte.
     
    Jo79 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Wat een verschillen zeg!

    Ik koop voor de oudste van 6 vaak Mim-Pi, Bnosy, Ninni-Vi maar dan alleen in sale. We hebben een leuk boetiekje met Bomba, Flo, Nik en Nik. Maar ook daar alleen als het dikke sale is. Max 30 per jurkje.
    Vaak koop ik dan de legging bij de zeeman of Hema... ga echt geen 20 euro uitgeven voor een legging die bij de set past, vaak toch snel kapot. Verder af en toe bij de Bertus. Broeken vaak bij TerStal.

    Ik probeer wat milieubewust te kopen en Google weleens naar arbeidsomstandigheden enz... maar word er vaak toch niet echt wijs uit welk merk je wel en niet kan kopen.

    Voor de jongste vaak broeken van de Hema of TerStal. Shirts, truien en blouses vaak WE, TumbleNdry of Bnosy... af en toe Bertus of Ter Stal. En ik maak zelf weleens T-shirts en rokjes. Nu helaas geen tijd voor...

    Jassen en schoenen vaak duurder, vooral goede schoenen vind ik belangrijk. Meestal 60-80 euro en nog een goedkoper paar. Winterjas mag ook zoiets kosten.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Vroeger best wat, al was het vaak in de uitverkoop, tegenwoordig niet zo veel meer.
    Daarnaast haal ik sinds een jaar of vier ook regelmatig tweedehands kleding. Ik wist niet dat er zoveel leuks voor een habbekrats te koop was. 2 x per jaar ga ik naar zo’n tweedehands kledingbeurs en ik loop zo nu en dan binnen bij de kringloop. Bij die laatste werken bijna alleen oude mensen die totaal niet weten wat bepaalde kleding/merken waard zijn, dus bijna alles kost een Euro per stuk.
    Daarna verkoop ik het weer, geef het weg of lever het weer in bij de kringloop.

    Verder let ik op bepaalde dagen met fikse kortingen. Zo heeft Jola hier aan het einde van het seizoen alles voor 3 Euro p.s. en jassen 6 Euro p.s.
    Laatst ging er bij de Hema hier nog 80% af van reeds afgeprijsde artikelen. Had voor minder dan 30 Euro twee tassen vol met broeken, truien, shirts, gympen en ondergoed.

    Schoenen haal ik altijd wel nieuw, net als badkleding enzo.
     
  11. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ligt aan T kledingstuk, ik heb een winterjas voor mijn zoontje (2,5) van 85 euro van tumble n dry, het was een hoop geld maar ik verwacht dat hij hem volgend jaar nog aankan en zijn broertje straks ook. Hij is nu wel vies van T buiten spelen en moet wel naar de stomerij maar hij is nergens versleten, gerafeld of iets, goede kwaliteit dus. Ook een dure regenjas maar die nog niet veel gebruikt.

    Spijkerbroeken koop ik voor hem bij WE, vind T daar wel mooie prijzen, rond de 20 a 30 euro per broek en ook die kunnen wel naar broertje en staan hem ook gewoon goed.

    Shirts en truien heb ik veel van noppies, ook uit de sale veel.

    Verder ondergoed van Hema en jogginsbroeken ook.

    Baby heeft vooral veeeeeel noppies, prenatal en Hema.

    Ik geef wel veel geld uit aan kleding maar vind het ook gewoon heel leuk :D
     
  12. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Ik heb 2 meiden waardoor ik liever kies voor wat duurdere merken zodat nummer 2 het ook nog kan dragen.
    Hier vooral veel Jubel, Quapi en Nameit. Maar koop ook wel eens bij de H&M en Ter Stal. Ondergoed en sokken van de Hema. Maar daar ben je zo ook een paar tientjes kwijt.
    Hier geen vast bedrag. Ik koop gewoon wanneer ze wat nodig hebben.
    Toevallig vorige week een leuke zomerjas van Vingino gescoord met 50%, was collectie van vorig jaar.
     
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Marktplaats, hema, h&m, etc.
    Ik geef er niet veel aan uit. Vind het zo zonde geld. Maar. Dat vind ik ook al gauw voor kleren voor mezelf of man.
    Ik kijk altijd wat ik iets waard vind en of ik er meer mee kan combineren etc. Hoeft geen merkkleding te zijn. Ik heb kleren van de wibra/zeeman die mooier blijven dan menig kledingstuk van de hema.
    Maar vrij budget allemaal. Behalve schoenen. Ik vind goede schoenen wel belangrijk.
    Dus echt leer etc.
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.140
    4.360
    113
    Home
    Wat kopen veel van jullie bij de c&a
    Ik vind daar echt nooit wat leuks

    Flo is hier favoriet voor mn dochter en als je daar een paar setjes van hebt is dat al redelijk prijzig
    Voor de jongste veel zara
    Voor de oudste z8, of we
     
  15. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt een budget, het ligt ook aan het kledingstuk of ik het er voor over heb.
    Ik koop veel van name it, Hema, ter Stal en c&a voor mijn dochter. Babykleding van noppies, Zeeman of Prenatal.
     
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    C&a wisselt enorm. De ene keer kan ik er zo een stapel bij elkaar shoppen, de andere keer is het he-le-maal niks. Of voor dochter zo vijf leuke dingen en voor zoon niks.
    Heb er ook regelmatig maar weer de rij verlaten en iets weer terug gehangen omdat het daar altijd zoooooooo traag gaat.
    Ik vind zara vaak toch net niet.
     
  17. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Gisteren bij de prenatal geweest. Bovenop de sale 20% extra korting op de kleding ivm mazzeldagen. Heb een aantal leuke dingen kunnen scoren voor de zomer van name it o.a. Allemaal tussen de 5-10 euro per stuk :thumup:
     

Deel Deze Pagina