Het is een leuk excuus om je niet schuldig te hoeven voelen als je dure kleertjes koopt, haha. Maar het is idd onzin.
ik vind toch wel dat je verschil merkt. Vooral met zeeman en wibra. Dat is gewoon snel niet mooi meer...
wil je eens hier in de kast kijken ik heb hier truien en broekjes van fynn die hij 1x heeft aan gehad. daarna gewassen op 30 graden kort progamma met ariel en het ziet er niet meer uit in mijn optiek dan
Ik vind die goedkope rompertjes vooral tegenvallen. Vaak worden ze kort en heel breed na het wassen... Maar goed, wat TS heeft betaald vind ik heel veel geld voor 2 setjes maar als ze blij van wordt en het geld voor heeft waarom niet? Ik koop merkkleding in de uitverkoop/tweedehands en word daar ook blij van! Laatst nog een hele mooie Timberland zomerjas voor 4,50 gekocht.
Ik heb rompertjes van oa - feetje (mooie stof) - wibra (minder mooie stof) - hema (geweldige stretch stof!!! Ik bedoel die rompertjes van 4 euro per stuk, die witte van biologisch katoen!!) Volgens mij zijn die van de Hema geweldig!! Heb ze natuurlijk nog niet in gebruik, maar van die rompertjes word ik helemaal happy
nou ik heb net een partij gewassen van allemaal verschillende merken gewoon op koud kort programma daarna lekker uittrekken en t is hartstikke mooi ben dr helemaal blij mee!!
Rompertjes van de Hema zijn gewoon goed! (ze vallen bij mij niet in de categorie goedkoop). Als je er geld voor over hebt: ik vind rompertjes van petit bateau echt geweldig.
Zelf vandaag toevallig ook nog voor 30 euro een setje voor m'n jongste gekocht. Ik probeer af te wisselen; goedkoop en duur. Vooral broeken vind ik minder erg om goedkoop te halen, die blijven langer mooi dan goedkope shirtjes vind ik dan. Je kunt bij mij bij de meeste shirtjes wel zien of ze goedkoop waren of niet. Heb van een soort TerStal hier een paar shirtjes en die zijn na 1x wassen echt compleet uit model. Tsja, dan betaal ik er liever toch wat meer voor zodat ze het ook gewoon af kunnen dragen. En van de kleertjes die ik na de oudste heb bewaard voor de jongste is het meeste merk. Want de rest was gewoon afgedragen. Maar goed, om jouw vraag te beantwoorden; als je het mooi vindt en je het kunt betalen dan laat je je toch door niemand zeggen dat het te duur is/was? Geniet er van zou ik zeggen!
Ik heb rompertjes van petit bateau en die vind ik erg mooi en ook erg fijne stof, maar de rompertjes van de hema gebruik ik ook erg vaak. Het maakt mij niet zo veel uit van welk merk de kleertjes zijn als ze maar leuk en mooi zijn en er vooral goed uit blijven zien als je ze gewassen hebt.
Ik vind het ook nog wel een verschil of je het voor een baby koopt of voor een peuter bijvoorbeeld. Mijn zoon doet nu een seizoen lang met zijn kleding of misschien wel een jaar als het meerdere seizoenen te dragen is. Ik vind het dan logischer om een iets duurder merk te kopen (in de hoop dat het langer mooi blijft), dan bij een pasgeboren baby. Ik heb ook een pakje van Feetje maat 50, die heeft hij dus nooit aangehad, want dat paste bij de geboorte al niet. Hopelijk past baby 2 erin, haha. Ik heb voor baby 2 nu 2 shirtjes van Imps & Elfs gekocht, normaal 22,95 per stuk, dat ga ik er dus echt niet voor betalen voor die 2 keer dat het kind het aan heeft. Nu in de uitverkoop voor 6,95 (maat 50) en 8,95 (maat 62) en dan vind ik het wel te doen. Is ook nog wel weer te verkopen via Marktplaats of een kledingbeurs. En ik vond op de site van Koeka een heel leuk pyamaatje dat ook als gewoon pakje te dragen valt voor een baby. Maar 33 euro vind ik weer te gek. Heb het nu dus 2e hands gekocht, is nauwelijks gedragen. Voor 7,50 euro heb ik nu de complete set! Je snapt, ik ben een koopjesjager, haha.
Mijn ervaring is dat het erg per merk/niet-merk verschilt of het mooi blijft of niet. Het is zeker niet standaard zo dat merk altijd mooier blijft dan niet-merk ofzo. En al was dat zo, zeker het eerste jaar groeien ze zo hard dat ze dingen soms toch maar een paar keer aan hebben en dan zijn ze er al weer uitgegroeid. Ik koop van alles, merk en niet-merk, ik kijk in eerste instantie naar of ik het leuk vind of niet. Er zijn wel merken waarvan ik de kleding vrijwel altijd leuk vind, maar ik ga echt geen >30 euro voor een shirtje of >50 euro voor een jurkje betalen. Dan koop ik liever iets goedkopers en gooi ik het als het niet mooi meer is wel weg (en als ik er op uitgekeken ben, maar het kan nog een ronde mee, dan geef ik het weg) en koop ik iets nieuws.
ik vind hema en c&a ook niet onder goedkoop vallen trouwens. Dat is bij mij echt wibra, bentex enz. En daar heb ik ook kleertjes gekocht en alles op kleur uitgewassen samen met merk als feetje en dan zie ik toch echt wel verschil. Ik koop trouwens ook heel veel in de aanbieding. Heb allerlei mexx en feetje shirtjes voor 2,50 per stuk gekocht in de opruiming. Tja en voor dat geld neem ik liever merk, dan zeeman/wibra. Maar af en toe mag ik van mezelf iets duurders kopen
Ik vind 75 euro voor twee setjes wel veel geld, vooral omdat zo'n kleintje er zo weer uitgegroeid is! Maar ik ben het met je eens dat merkkleding vaak van betere kwaliteit is en ook veel langer mooi blijft. Als je het kunt hergebruiken of weer doorverkopen voor een leuk bedrag is het bedrag beter te behappen. Persoonlijk sta ik wel vaak te kwijlen bij al die mooie merk kleertjes, maar ik ben echt een kniepert. Vind het gewoon zo zonde! Daarom kijk ik regelmatig op marktplaats en struin de aanbiedingen af. Maar echt nieuw koop ik zelden wat. (Al lijkt het me stiekem wel heel leuk om gewoon eens los te gaan! Maar ja, ik ken mezelf, puntje bij paaltje doe ik dat dan toch niet )
ik heb laatst een poging gedaan bij de C&A... maar was zo weer buiten. H&M is niet mijn winkel. Ik koop dus ook veel duurdere kleertjes, maar niet te duur. Echte designer-merken hoeven voor mij dus niet. Maar ik was gisteren voor onze nieuwe uk dus ook bijna 60 euro kwijt (2 shirtjes en 1 broekje)