Ik heb deze klacht eigenlijk al een dik jaar maar het is een tijdje terug geweest en nu is het er weer. ik ben echt ontzettend moe na het eten van mn ontbijt moet dan wel een half uur bijkomen ook gaat mn hart dan te keer (net alsof je hard hebt gelopen) en voel me dan ook echt niet lekker. na een tijdje zakt dat weer af en voel ik me weer fit ik heb al bloedonderzoeken gedaan voor alle vitamines ijzer en suikergehalte. iemand die dit bekend voor komt?
Misschien teveel suikers en/of koolhydraten in een keer? Ik herken het redelijk, ik heb het met name als ik zoet op brood doe.
Misschien ben je ergens allergisch voor geworden of valt het ontbijt je nu te zwaar. Probeer anders eens iets van yoghurt.
Ik ben helemaal verbaasd dit te lezen... Ik herken het enorm! Nou heb ik sowieso een te snelle hartslag en slik ik medicijnen (oa bij het ontbijt) om deze te verlagen. Bij mij is dit pas ontstaan sinds ik een paar maanden zwanger ben. Maar ik voel me idd na het ontbijt heel erg beroerd. Enorm moe, duizelig, hartkloppingen en vaak ook een benauwd gevoel. Mij helpt het wel iets om op bed te eten en even rustig te blijven liggen na het ontbijt, tot de ''aanval'' weer wat gestabiliseerd is. Maargoed, dat moet natuurlijk wel kunnen in jouw situatie...
en als je nou in bed eet, dus dat je man t klaarmaakt voor je? hier heb ik sinds de zwangerschap van Max. ( ondertussen al 9 maanden geleden) last van ochend misselijkheid en kan alleen maar normaal eten in bed, moet ook niet van te voren iets doen want dan krijg ik geen hap meer door mijn keel. misschien dat t werkt? en anders licht ontbijten met alleen 2 beschuitjes met bijvoorbeeld melk en een half uurtje tot een uurtje later een gewone licht volkoren boterham eten met thee? lijkt me iig een heel vervelend probleem en veel succes met t zoeken naar een oplossing
Mijn tante had dit ook, viel ook flauw en kreeg ook een druk op de borst. Bleek dat haar maag omhoog is gekomen, hij zat naast haar hart. Ze is geopereerd en nu heeft ze nergens meer last van. Ze had het met het ontbijt het ergst en met avondeten ook vaak. Als ze at drukte haar maag op haar hart waardoor ze de klachten kreeg. Dus ik zou zeggen, het kan van alles zijn, toch maar weer naar de dokter en zorgen dat je voor onderzoeken naar het ziekenhuis gaat!
@Foxter, het gekke is dat ik (en volgens mij TS ook) het alleen na het ontbijt heb. Als ik savonds gegeten heb (wat toch vaak meer is) heb ik nergens last van!
het is idd alleen na het eten van ontbijt, en met suikers bijv jam is het helemaal vermoeiend maar ook met melk. het gekke is dat het met een halfuur verdwenen is
Dat kan dan misschien nog steeds wel, omdat je bij het ontbijt meestal pas net uit bed komt, en de maag dan nog wat hoger zit na urenlang liggen (?) terwijl je tegen de tijd van het avondeten de hele dag al rechtop hebt gelopen waardoor je maag weer iets lager is gezakt?
Ik denk het eigenlijk niet . Als ik m'n ontbijt liggend eet heb ik het ook (wel iets minder), en als ik even wacht met ontbijten heb ik er ook last van. Zelf denk ik dat het iets van een abrupte bloeddrukdaling is, waardoor je hart sneller gaat kloppen om toch alle weefsels van voldoende zuurstof te voorzien (ofzo ). Maar waarom dat juist 's ochtends (of iig na het ontbijt) is, geen idee!
Ben je dan alleen flink moe (de beruchte after-dinner-dip ) of voel je je ook echt beroerd/benauwd? Ik kan op zo'n moment echt niet fatsoenlijk op mijn benen blijven staan.
Het kan zijn dat je een hypo hebt, dat je teveel koolhydraten binnenkrijgt, op je nuchtere maag kun je daar meer last van hebben. Heb je het ook als je bijv een bakje yoghurt eet?