Zoontje: geen idee, denk dat ik kijk wat hij dan nodig heeft en leuk vind, en dat kan dan 20 euro zijn of 120, net wat we willen kopen hij beseft het toch nog niet.. Vrienden: altijd 20 famile: zo rond de 40 Partner: zo rond de 50-100 ligt eraan wat de ander graag wil.. Lees dat we vrij veel geven aan vrienden in verhouding, maar ik moet zeggen dat wij ook altijd voor zo'n bedrag krijgen, voel me dus ook lullig als wij niet zoiets terug geven!
7,50 pp en hele kleintjes 5.00 pp. fam/vrienden gelijk. We hebben een hele grote familie, dus 7,50 vind ik genoeg. Moeder, schoonmoeder en mijn broer geven we alleen 15 euro, dat doen ze ook bij ons.
10 euro aan familie. 25 euro aan vriendin. ouders en zus/szus met aanhang 50 euro kinderen zus tot 100 euro. Het zijn er nog maar 2 dus kan in de toekomst verlaagd worden.
wat een bedragen komen hier langs zeg !:O... wij geven voor kennissen een tientje... voor goede vrienden 15 tot 20... (ook nichten en neven) familie, 20 tot 25 (ouders, broers zussen oma's) deze bedragen gelden ook voor de kinderen van deze mensen.. mijn vriend en ik geven eigenlijk niet zoveel uit voor elkaar.. we hebben eigenlijk alles wel en als ik iets leuks zie door het jaar door koop ik het.. dus meestal gaan we gewoon uit eten of iets anders gezelligs doen.. voor onze kinderen hebben we ook geen vast bedrag.. ligt er net aan wat we dan te besteden hebben en wat ze nodig hebben.. stel dat ik echt een geweldig cadeau zie dan mag het wel wat duurder zijn.
Vrienden/kinderen/familie verder weg: 15,00 en als ik iets duurders zie dat echt leuk is maximaal 25,00 Ouders en broertje: 50,00 Voor onze dochter is het wisselend, maar net wat we zien. Vorig jaar een houten poppenwagen, dit jaar een peuterkamer. Maar we hebben ook een speelhuisje voor in de tuin en een portable DVD speler 'nodig'.
Familie zoals ooms/tante's, neven en nichten doen we 20 á 25 euro. Voor mijn moeder en broer meestal rond de 50 euro. Vriendinnen rond de 20 á 25 euro. Kinderen van vriendinnen 10 á 15 euro.
Broer/zussen vriendlief 20 Ouders net hoe het uitkomt 30 a 50 euro Mijn broer en zussen niets of een kleinigheidje (zijn met 6) Ouders net hoe het uitkomt 30 a 50 euro. De kids van broers en zussen 7,50 a 10 euro Ons meisje geen idee vorig jaar rond de 100,- zal nu ook wel weer zoiets worden.
Ik kom uit een gezin van 6 kinderen + 5 aanhang inmiddels. Wij geven per stel ongeveer een 10tje en kopen dan een groot kado. Voor de kinderen geven we ook een tientje ofzo, het worden er zoveel inmiddels. Bij mijn schoonfamilie hebben we kadootjes afgeschaft. De meesten zijn in dezelfde maand jarig en dan was het alleen maar een geschuif van tientjes naar elkaar. Binnen mijn familie ben ik er ook wel voor om kadootjes maar af te schaffen (behalve voor de kinderen dan), het kan mij niet zoveel schelen als ik wel of niet wat krijg. Vrienden geven we zo'n 15 euro.
Mijn fam 20 euro (neefje ouders broertje en zusje) Vriends fam 10 (moeder 2 nichtjes en neeftje) Vrienden niets je blijft aan elkaar geven Kinderen van vrienden 10 Voor de kids wil ik rond de 50 en 60 ligt het eraan wat ze willen hebben dit jaar wou de oudste kleding (kast zit propvol) dus kreeg 40 aan kleding en kreeg 50 euro op de rekening en dan 10 aan speelgoed. Dat is dan 100 euro maar ik vond kleding niet een cadeau voor een 3 jarige
Familie: rond de 50 euro Vrienden: rond de 30-40 euro (meestal kopen we dan één groot ding met de hele vriendengroep, dus kan soms ook wat meer of minder zijn) Kennissen: rond de 20 euro Voor de kinderen van die mensen allemaal hetzelfde antwoord. En bij onszelf en onze kinderen ligt het er gewoon aan wat we tegenkomen/vragen.
Mijn Familie: afgeschaft Mijn Ouders: 50 euro Mijn broer + vriendin: 25 euro Mijn neefje en nichtjes: 12,5 / 15 euro Zijn familie: komen we nooit Zijn ouders: +/- 15 euro Zijn broer/zus: niets Zijn neefjes: 10 euro en zijn petekind 15 euro Onze kinderen en elkaar: 50 / 100 (ligt eraan wat ze/we willen hebben)
mag ik vragen waaromer bij jullie zulke grote verschillen zitten in de beide families. Viel mij toch wel op.
Voor mijn (half)zusjes: iets van 50 euro. Mijn broer niks en vader/moeder krijgen altijd een cadeautje. Een kleinigheidje meestal. Mijn vaders cadeau is altijd wel duurder en zo maar dat komt allemaal door hoe de familie is verdeeld in het verleden. Voor mijn vriend: Is geenvast bedrag. Koop wat ik leuk voor hem vind of wat ik weet dat hij wil hebben. Voor mij is het zelfde denk ik. Rest van de familie krijgen niks. Hahah Ik krijg ook nooit iets Vrienden een kleinigheidje: 25 euro max. Maar daar heb ik ook weer een uitzondering op. Jet en Piet zijn eigenlijk ook vervangde vader en moeder voor mij ( zijn 20 jaar ouder maar jet is mijn beste maatje) Dus daar kijk ik ook niet naar geld.
Wij hebben het afgeschaft. Je geeft het en 2 weken later krijg je het weer terug. Dat is de reden dat we het hebben afgeschaft. Alleen de ouders geven we vaak wel iets vaak iets van 20-25.
Voor onze kinderen geven we rond de 100 euro uit. Voor onszelf... geen limiet, iets wat we leuk vinden, haha. Broers/zussen + hun kinderen: 20-25 euro. Ouders: 40-50 euro. Vrienden: 15-20 euro. Kinderen van vrienden: 10 euro.
Voor ons zoontje: ongeveer 100 euro Voor ouders/schoonouders: 50 euro Broers/zussen: 20 euro Vrienden: 20 euro Kenissen/buren: 15 euro Kinderverjaardagen: 10 euro nichtjes/neefjes: 20 euro oma: 15 euro
Voor onze kinderen, familie en goede vrienden kopen we gewoon wat wij/zij leuk vinden en letten niet op het bedrag. Voor collega's en kennissen zo tussen de Eur 25-50 ongeveer.
Ben ik even blij dat ik geen verjaardagen vier, wat een gedoe met dat geld. Zoveel voor die en die en zoveel voor die, zou dr niet goed van worden. Gelukkig vieren familie en vrienden het ook niet. Kadootjes krijgen we allemaal wel maar dan kijk ik nooit naar hoeveel geld ik heb gekregen of hoeveel het waard was, dat doen de anderen ook niet, veel gemakkelijker. Dus alleen geven wanneer je daar zin in hebt en niet 'verplicht'.