Wat geven jullie uit per kind aan 5 december?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vigi, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik moet nog heel wat kopen.

Heb van schoonouders 35 euro gekregen en van mijn ouders ook
    35 euro. Maar dan moeten we ook zelf nog wat halen. Ik denk dat
    ik daarmee rond de 50 euro uit komt. Misschien nog wel minder.

Dus ik mag nog flink shoppen! Yay. ;)

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wat kleinigheidjes zo ben ik ook opgegroeid. Altijd een pyjama en warme sokken. Een spelletje en nog wat eenvoudigs totaal denk ik 50 euro ongeveer. En dan mijn ouders ook nog iets.

Op zijn verjaardag krijgt hij een groter cadeau. Dit jaar wss een fiets.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ooit weleens een pakjesavond meegemaakt bij schoonouders.
    Ik was toen zwanger van mijn oudste.We vierden het met schoonzus/zwager,hun tweeling van net 3 jaar en mijn neefje van toen 5 jaar.
    Heel de slaapkamer van opa/opa stond vol met kado's die door opa/oma waren gekocht.
    Ouders hadden natuurlijk zelf ook het eea aan kado's en zelf had ik voor alle 3 ook een kadootje meegenomen.
    Het was echt mijn slechtste Sinterklaas ooit.Alles werd uit elkaar gescheurd en op een hoop gegooid om weer direct het volgende kado open te scheuren.Op den duur was mijn nichtje van 3 jaar in tranen uitgebarsten omdat ze het niet meer overzag en haar spullen kwijt was.
    Het was echt de meeste domme en ergerlijke avond die ik in tijden had meegemaakt.
    Hebzucht hebzucht hebzucht.
    Gelukkig is dit nooit meer voorgevallen want opa/oma zagen ook wel in dat dit idioot was en het was gewoon geen gezellige avond.
    Ik heb toen ook tegen mijn man gezegd dat ik never nooit op die manier Sinterklaas zal gaan vieren want dan doe ik er liever helemaal niets aan.
    Doorgaans hebben we hele leuke avonden gehad daarna met de Sinterklaas en met veel minder kado's maar wel hele blije koppies.
    Mijn oudste 2 kinderen geloven niet meer in de Sint en krijgen nu allebei een envelop met een vast bedrag.Ze krijgen nog wel een kleinigheidje erbij.Chocolade letter,iets voor de sport,een leuk boek of tijdschrift.De jongste krijgt een aantal kadootjes waaronder een nieuwe wandelwagen voor haar baby pop en wat snijfruit voor haar keukentje,een boekje en een pyama.
    Ik hanteer echt zoveel mogelijk het bedrag wat we willen besteden maar heb wel altijd gelet op het aantal kadootjes.Bij mijn oudste 2 is dat altijd goed gelukt.Met kleine kadootjes die niet al teveel kosten kun je prima aanvullen.
    Meestal kwamen we dan op 5 kadootjes per kind van onszelf en dan nog een kadootje van de opa/oma's.
    Ik vind 40 kado's voor een kind echt te gek voor woorden.Kind weet toch niet wat hem/haar overkomt.Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik heb 1x zo'n Sinterklaas meegemaakt maar dat nooit weer pfff.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben ik met je eens. Daarom krijgen die van ons echt maar 5-7 pakjes en enkele van de dingen die ze graag willen, ook al zijn het op zich dure kado's. Waarde van geld beseffen ze idd nog niet echt. :cool:

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat hoeven die van mij niet te proberen, ik heb een hekel aan van dat hebberige en uitgekookte gedrag, óók bij een jong kind. :)

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier geen sinterklaas maar schrik best wel van sommige bedragen hoor. Wij kregen vroeger altijd een pyjama, een gezelschapsspel (samen) en nog wat kleine dingen. :D

7. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn dochter krijgt van ons voor 5 december zo rond de € 150,00. Daarnaast mag ze drie keer haar schoentje zetten en krijgt dan een schoencadeautje (altijd onder de € 10,00).
    Van mijn ouders en schoonouders krijgt ze een paar kleinere cadeautjes (zij doen met de kerst vaak voor grotere bedragen).

8. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik voel me echt een gier!

Hier 10€ per kind schoen kado's en 40€ per kind voor in de zak en een gezamenlijk kado.

9. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nu ongeveer 300 euro uitgegeven voor 2 kinderen.

Lijkt veel, maar er zitten ook dingen bij die ik sowieso al had aangeschaft, ook als het geen Sint zou zijn zoals een loopkarretje (zo 1 waar ze in zitten) en een 3 in 1 fietsje. Dit neemt al zeker de helft van het bedrag in beslag.

Daarnaast is mijn zoontje verzot op Toet Toet en heeft hij er al het een en ander van. We hebben nu uitbreidingen daarvoor gehaald maar dat spul is gewoon duur. Voor zijn verjaardag hebben we het treinstation gehaald en sindsdien staat hij er mee op en gaat hij er mee naar bed. Al het speelgoed wat we eerder voor hem kochten was hij binnen een paar minuten op uitgegeken. Tsja, dan geef ik persoonlijk liever iets meer geld uit zodat ik zeker weet dat hij het leuk vind. 5 euro uitgeven voor iets wat in de kast verdwijnt en daar niet meer uit komt vind ik dan echt weggegooid geld.

In totaal hebben we 10 cadeautjes voor 2 kids.. Vind ik persoonlijk wel meevallen.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.988
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Hier zo'n 50,- per kind.

1 kind is op 6 december jarig (ge-wel-dig :cool:) dus kadootjes kopen voor hem vind ik altijd mega vervelend!

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Maximaal 25 euro per kind, en maximaal 5 cadeautjes. Dat laatste vind ik belangrijker nog dan het budget.
    Opa en oma kopen ook erg graag (veel) cadeautjes, en daar hebben we mee afgesproken dat ze maximaal 3 cadeautjes per kind kopen. Of dat nou 1 euro per stuk is of 20, dat moeten ze zelf maar weten.
    De oudste krijgt van ons o.a. een weetjes-kwartet, een boekje met letterstickers en een 50 spellendoos. Van opa en oma krijgt hij een Jan van Haasteren puzzel en een knikkerpot o.a. En de jongste van ons een prinsessenpuzzel, stickerboekje en ringetje, en van opa en oma supersand en een spelletje dacht ik, onder anderen.
    In de schoen, die ze 3 keer mogen zetten, gaat 1 keer een stickervelletje en een keer iets lekkers, en dan nog een keer iets om te knutselen waarschijnlijk.

12. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Hier ook rond de 50. Ligt er net aan wat ze nog nodig hebben. 250 a 300 vind ik ook erg veel. Dan weet je ook met de verjaardagen van gekkigheid niet meer wat je moet geven omdat ze alles al hebben.

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij geven rond de 50 euro per kind. Voor de jongste is het iets minder, want ik heb geen idee wat we die moeten geven.
    De oudste is begin januari weer jarig, dat vind ik wel lastig hoor zo dicht op elkaar.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik verbaas mij echt over sommige bedragen hier. Moet iedereen zelf weten natuurlijk maar 100/200 euro per kind voor Sinterklaas kado's? Wauw, ik persoonlijk vind dat echt overdreven, het moet wel leuk blijven.

Hier draait het om een gezellige avond met de opa's en oma's met lekkere hapjes, liedjes zingen, en natuurlijk de komst van de echte Sinterklaas die wat kleine kado's komt brengen. Alleen al dat bezoekje is voor die kinderen geweldig, ben blij dat het bij onze kids dus niet draait om alleen maar de kado's maar gewoon om de avond op zich.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoezo zou ze dan hebberig zijn? Ik vraag wat wil je voor je verjaardag?.zij antwoord; ipad, barbiekasteel en visspel.. waarop ik antwoord nee 1 ding? Oke barbiehuis.. oma en tantes vragen het zelfde.. snap niet wat daar hebberig Aan is?

Oh en mn kind kan zeker wel haar aandacht ergens bij houden.. haha knutselt uren aan een stuk! Veel dingen van tuc dr blog alweer gemaakt hoor..

Oh en onje; dat met een ijsje is natuurlijk heel wat anders.. tjee zeg!

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Voor dochter 20 euro ongeveer.
    Zit ook een pyama bij.
    Schoencadeautjes zijn onder de euro, voornamelijk een stickervelletje. En doe er dan wat lekkers bij.
    Mag 3 keer haar schoen zetten.
    We vieren ook 3 keer sint, maar 2 keer spel, dus dan krijgt ze tussendoor wel een cadeau. Andere keer doen we oma haar cadeaus en kijken we een filmpje en eten we lekker samen. Maar oma heeft ook maar een paar cadeaus. Van ooms en tantes krijgt ze ook nog.

Met kerst krijg alleen ik een cadeau haha:):p

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier max 150 Euro. En dan zit er duplo Playmobil en lalaloopsy bij. Dus dat tikt helaas knap aan

18. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    ik denk dat men het zo bedoeld: een kind snapt het verschil van waarde niet tussen een bellenblaas en het playmobile prinsessenkasteel want allebei moet je kopen in de winkel. Als ze wat ouder is, gaan jullie (hopelijk) uitleggen dat een bellenblaas slechts een paar centjes kost en bijv. skeelers of een kasteel of wat dan ook, heel veel centjes kost en dat papa echt niet altijd alles kan kopen wat ze graag wil hebben. (ook al zou het kunnen, zou ik persoonlijk dit niet vertellen). Dan krijgt ze zakgeld, moet ze wat opzij neerleggen in de spaarpot zodat ze, als ze iets koopt, ook ziet dat haar centjes minder worden. Zo leert ze beseffen dat iets geld kost, en dat geld ook niet zomaar komt aanwaaien.

Ik weet niet hoe oud je kind is maar als ze nu al een ipad wil... :$ mijn dochter mag af en toe op mijn tablet "spelen" (ze tikt dan op een drumstel of doet Talking Tom). Dat vind ze geweldig maar ze zou echt niet weten hoe ze een spelletje moet opstarten ofzo.

Even weer ontopic: met welke leeftijd zetten jullie de schoen? Mijn dochter wordt bijna 2, die snapt het echt nog niet. Ook de Sint op tv kijkt ze niet naar om. Wij wonen in een flat, waar zetten jullie de schoen dan neer? Bij de voordeur of bij de achterdeur? Achterdeur gaat naar het balkon, voordeur de gallerij. En hoe vaak mogen ze de schoen zetten? En wat gaat er in? Stiekem wil ik dan toch kijken of ze doorheeft dat ze de volgende ochtend moet kijken wat er in zit.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ah leuk om te horen...knutselen blijf ook leuk!

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ze weet nu natuurlijk niet dat een ipad ontzettend duur is, dit zeggen we wel.. in de winkel e.d. ook als ze iets aanwijst.. nee niet genoeg centjes of veels te duur. Dan is het bij haar ook goed. M'n zusjes vonden ipad ook te duur (duhh!!) Wouden dus een kinder tablet kopen.. ik kreeg er 1 bij mijm nieuwe abbo.dus die ingepakt.voor dr.. 😊

E. Word dinsdag 4 maar die start de tablet van mijn ouders zonder problemen op hoor.. kinderstand erop en ze kan niks verkeerds doen! :)

Indd.maar weer OT;

E. Zet haar schoen bij de voordeur. De hond ligt bij de achterdeur en anders ontsnapt hij haha.. ze mag op woensdag en zaterdag haar schoen.zetten maar niet altijd zit er speelgoed in.. keer snoepje,.mandarijntje.. qua speelgoed krijgt ze; stempelstiften, foamplakkers, een boekje & kleurboek..

Deel Deze Pagina