Wat geven jullie uit per kind aan 5 december?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vigi, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Sneu?? Ik vind het niet sneu. Ik vind Sint, verjaardag en Kerst binnen een maand veel. En € 50 per keer dus € 150 binnen een maand teveel. Was ze in juni jarig geweest, krijgt ze ook geen € 50 aan cadeau's! Ik heb ook niet gezegd dat ze in juni meer zou krijgen.
    ik vind alles boven de € 50 voor Sint teveel! Als je nu al zo belachelijk veel uitgeeft voor een feest waar ze over 6 jaar niet meer in geloofd, wat geef je dan voor haar verjaardag? Zwemdiploma? Afstuderen?
    Het is een gezelligheidsfeest en ik hoef daarvoor geen grote bedragen uit te geven.
    ik vind het jammer dat je het "sneu" vind. Ik ervaar het nl helemaal niet zo! Weet je wat sneu is? (VOORBEELD) Dat ik € 50 zou uitgeven terwijl ik het eigenlijk niet kan betalen!

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Eigenlijk heel makkelijk. E. Houd van knutselen.. dus heb nu stempelsets, stempelstiften, kleurboeken, armbandjes.maken etc. Verkleden vind ze leuk dus verkleerdjurk, kroontjes schoentjes.etc. ze vind barbies leuk nou dan ben je al een eind op weg. Dinsdag is ze jarig, dat was ook makkelijk..heeft ze zelf alles uitgekozen.. barbiehuis, visspel, schoenen etc..

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48

Aparte reactie maar.goed.. E. Word ontzettend verwend 5 dec. Zit.aan.40 cadeaus.. E. Krijgt wat ze vraagt. Kind is net zo blij met een bellenblaas dan met iets groots.. ook met haar a.s. verjaardagen krijgt ze wat ze.vraagt..

als je geld uitgeeft wat je niet heb, is niet sneu maar zo ontzettend DOM!

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dit jaar vieren we geen sinterklaas, hij begrijpt het toch nog niet.
    We doen kadootjes onder de boom en dan voor 50 euro max per kind.
    Ik vind dat meer dan genoeg.
    Szoon wil een computerspel, dat is dan ws ook het enige dat hij krijgt.

Ik heb al wat kadootjes verzamelt het hele jaar door voor de jongste maar toevallig gisteren al iets gegeven omdat hij daar aan toe was.

Verjaardag is hier ook rond de 50 euro, goed zoeken en er zijn hele leuke dingen te krijgen voor weinig.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar zoals jij het zegt krijgt ze dus niet minder als ze rond kerst jarig zou zijn, maar doen jullie sowieso niet aan hoge bedragen. Dat is prima toch? Zo doen wij het ook. Maar ik zeg dus niet: je hebt met kerst al cadeaus gekregen, dus met je verjaardag krijg je mar iets kleins. Ze krijgt gewoon wat wij vinden dat ze voor een verjaardag moet krijgen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is niet zo moeilijk hoor, wij doen niet aan van die grote cadeaus en ook niet zoveel. Eva krijgt met sinterklaas een knuffel, een groot leesboek (tot m4 niveau) en een dagboek met slot. Met kerst krijgen ze tweedehands playmobil. En met haar verjaardag waarschijnlijk een hamster. Verder heeft Eva genoeg in het intertoys boek gezien wat ze aan familie en vriendinnen kan vragen ;).

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe bedoel jij nu ze krijgt wat ze vraagt?? Ik bedoel ik kijk dus ook naar wat mijn kindjes graag willen, de jongste vraagt nog niet echt maar is gek op auto's, dus krijgt auto's. De oudste heeft een spel gezien wat ze graag wil en playmobile op haar lijstje staan dus krijgt daar wat van.

of bedoel je ze krijgt gewoon alles wat ze wil of dat nu 5 of 50 dingen zijn?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar 40 cadeaus, dat is toch niet meer leuk? Hier gaat het vooral om de gezelligheid en niet om de lading cadeaus en wil dat de kinderen ook zo meegeven. Hier vieren wel het trouwens met nog 4 nichtjes dus 40 cadeaus per kind zou ons de hele dag kosten denk ik, dat is toch niet leuk. Wij zijn nu met 18 cadeaus in totaal (6 kinderen x 3) al zeker een uur bezig, vind ik lang zat.

9. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Hier 5 cadeau's per kind, max €60,- budget per kind. Tot nu toe voor de oudste:
    Lego Chima doos €20,-
    Voetbal PSV €15,-
    Autootje van Die Cast €10,-

Voor de jongste nog niks maar dat komt nog wel. Voor allebei sowieso een pyjama erbij, en voor samen een spel. Dat heb ik nog op zolder staan, ooit ergens bijgekregen.

Dan nog wat schoencadeautjes en lekkers, wat kleinigheidjes voor onszelf voor in de zak en dan hebben we een totaal van €150,- uitgegeven en zijn we klaar. Prima wat mij betreft!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt me inderdaad normaal dat je je kinderen geeft wat ze graag willen hebben. Maar alles wat ze maar vragen vind ik niet normaal. Dan kan je de halve intertoys leegkopen, daar begin ik dus niet aan.

11. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Serieus? Ze krijgt alles wat ze wil? 40 cadeau's? :$

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier doen we het dit jaar gezamenljjk
    4 kindjes en 4 stellen, ieder kind krijgt in totaal voor ingeveer 50 euro.
    dus per stel zijn we maar 50 kwijt voor het hele feest.

hebben hier bewust voor gekozen en ze krijgen 2 a 3 cadeaus, voorgaande jaren hele bergen maar dat vonden ze helemaal niks, dus nu grotere, relatief duurdere, maar wel minder prul.

en dan og 3x schoen zetten thuis, 1x bijn beide oma's en op school, dus se komen niks tekort.

onze jongste is 17 dec jarig en daar houd ik echt geen rekenjng mee qua sint en kerst inkopen.
    henis gewoon zijn verjaardag in een al drukke tijd, so be it.

kerst krikgen ze ook 3 a 4 kleinere cadeaus

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee zo zie ik het idd ook niet. Dat ze met haar verjaardag maar iets kleins zou krijgen.

14. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allebei mijn dochters zijn de laatste week van november jarig. Lekker gepland :D
    Nog koop ik veel, maar misschien wel minder wanneer ze een andere keer jarig waren geweest.

ze hebben verjaardag, kinderfeestje met cadeautjes, sinterklaas op werk, oma wilde ook sinterklaas bij haar laten komen en sinterklaas thuis. Ze worden overstelpt, dat is voor hun ook niet altijd leuk. Ik koop expres wat mooiere/duurdere cadeaus als gezelschapsspellen/playmobile etc.

Wel krijgen ze tussendoor regelmatig een cadeautje en knutselspullen en in het voorjaar vullen we buitenspeelgoed aan zoals een skippybal, bal, stoepkrijt etc.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar als ze nou 10 cadeaus vraagt van jullie voor haar verjaardag krijgt ze dat dan ook? Omdat ze het vraagt?

Hier hebben ze een lijstje daar kiezen we wat uit. Ze krijgen echt net alles van het lijstje omdat ze dat vragen.

16. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    prima, dan maar apart. Van ons krijgt ze een keukentje. En niet een van € 200 want dat vind ik belachelijk.
    Jij zegt het zelf al: ze wordt ontzettend verwend met Sinterklaas. Als ze blij is met een bellenblaas waarom niet? Kinderen zijn slim. Ze verwachten steeds meer en meer juist omdat ze ook meer krijgen! En op t laatst krijgen ze een s4 'voor noodgevallen om te bellen'. Waar is het einde?? Het is 'maar' Sinterklaas hoor! De bedoeling achter het feest is dus geen hoge bedragen uitgeven!

En jeetje leer eens lezen: het was een VOORBEELD. Nee ik kan geen 150 euro extra uitgeven in een maand, dan moet ik sparen. Ik geef het niet uit als ik het niet heb. Ik vind het serieus waar SNEU dat kinderen zo giga veel krijgen dat ze van gekkigheid niet weten waar ze eerst mee moeten spelen. Als jij al 40 cadeau's zit, man man man heb je nog wat over voor haar verjaardag? Of krijgt ze dan alvast een brommer?? #sarcasmeuit

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Nou idd, dan was ik duur uitgeweest. Mijn zoontje heeft letterlijk alles ( muv babyspeelgoed en roze speelgoed) aangekruist in het speelgoed-boek.
    :D
    Ben gekke henkie niet :cool:

18. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb niet echt een budget ofzo.. Let wel op.. Maar geef wel veel meer uit dan dat ik hier voorbij zie komen.. Maar is het bedrag nou het allerbelangrijkste? Als ik 5 kadootjes koop, en geef daar 200euro aan uit, krijgen ze dan meer dan iemand die 5 kadootjes krijgt van 50euro? Mijn kinderen hebben nog niet het hele besef wat het kado gekost heeft... Ben ik ze wel aan het leren nu, en met succes.. M'n dochtertje mocht afzwemmen en wilde als kado een fietsslot... Ik zorg altijd dat ze evenveel pakjes hebben om uit te pakken.. En dat er ook qua verpakkingsmaten een beetje gelijkheid is...

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb momenteel nog ''maar'' 15 euro uitgegeven voor beiden kindjes. Me dochter is 26 maanden en me zoontje 4 maanden. voor hem haal ik dus ook niet zo veel. Me dochter geef ik wel een paar dingetjes en spelletjes maar echt niet meer dan 50 euro.

Vorig jaar vierden we sinterklaas bij mijn moeder en die kocht wel voor meer dan 100 euro voor de kleinkinderen, ik denk dat we dat dit jaar niet doen en het klein houden. Me dochter heeft al speelgoed zat, de kasten puilen al uit....waar moet ik het allemaal laten haha. En daarnaast het echte besef van sinterklaas heeft ze nu ook nog niet. Al vind ze het wel leuk als het bijvb op tv is...

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Nee omdat ze dat niet vraagt.. ;) ze heeft aan ieder 1 cadeau gevraagd en met sint (zoals ik al typte) vraagt ze knutselspullen, verkleedspullen e.d.

Ik krijgt toch ook wat ik vraag met m'n verjaardag etc?

Deel Deze Pagina