Wij vieren 2x sint dit jaar, bij beide families een keer. Als ik alles optel, incl schoencadeautjes kom ik hierop: -schoencadeau 1: 1 euro (plastic diertje) -schoencadeau 2: 6 euro (boekje van nijntje) -sintavond 1: 7 euro (lei met krijtjes) -sintavond 2: 15 euro (kassa) Dus in totaal ongeveer 30 euro. Vind op p1 vh topic dat er wel ERG hoge bedragen genoemd worden! Maar misschien heeft dat ook met de leeftijd van je kind te maken. Mijn dochter is pas 2, en net zo blij met iets kleins als iets groots. En ze wordt verder ook volop verwend met sinterklaas door opa's en oma's en ooms en tantes.
ja maar dat bedoelde ik niet. Volgend jaar gaat ze naar school, dan komen ze met veel ander (duur) speelgoed in aanraking door vriendinnnetjes. Als ze dan met dr verjaardag of sint om een spacescooter en een Furby en het prinsessenkasteel vraagt, krijgt ze die dan alledrie omdat ze daarom vraagt. Mijn dochter zou dat ook rustig kunnen vragen want die heeft nog geen enkel besef van wat iets kost.
Waarschijnlijk is ze dan zo slim om het ene aan ons te vragen, andere aan dr tantes en weer aan opa en oma.. doet ze nu ook.. haha.. ze wou een ipad,.barbie huis en visspel..
sorry hoor 3 jaar en dan op 40 cadeau's zitten voor sinterklaas vind ik echt belachelijk, je leert je kind hier alleen maar mee dat eigenlijk niets leuk genoeg is om langere tijd mee te spelen, en dat het altijd maar krijgt wat het wilt, ik hoop dat jullie beide een goede baan hebben en houden, want nu met 3 jaar al zulke eisen stellen ik hou mijn hart vast als ze straks 8,9,10, en groter is ik wens je alvast sterkte maar hier kom je nog wel van terug hier hebben we geen vast bedrag voor sinterklaas wel hebben we om en om dus ene jaar sinterklaas meer en andere jaar meer boomcadeaus voor de kerst, ik kijk er wel naar hoeveel cadeaus ieder heeft maar echt berekenen doe ik niet maar geef zeker geen 300 euro per kind uit.
Ieder voor zich. Enneh ik krijg echt niet alles wat ik wil, mijn kinderen ook niet. Anders blijft er niets meer te wensen over.
Ja dat kan ook nog natuurlijk, mijn dochter weet helemaal niet wat zoiets kost hoor, die kan dat rustig vragen maar ook potloden of een kleurboek. Ze mogen van mij ook alles vragen, wat ik alleen zelf heel belangrijk vind is dat ze leren dat je niet altijd alles kunt krijgen. Een Furby krijgt ze echt niet, dat vind ik gewoon veel te veel geld voor zo´n ding. 2 weken geleden vroeg een moeder aan haar wat ze voor haar kinderfeestje wilde, zegt ze: het grote prinsessenkasteel van playmobil (159,95). Tja klinkt alsof ze verwend is, maar ik zie dat totaal niet zo, voor haar is dat hetzelfde als om een pak stiften vragen. En die moeder moest er gelukkig ook erg lachen. Van dat bewuste kindje kreeg ze glitterlijm van de action en een prinsessentoilettas. Kind helemaal gelukkig. Daarom mijn vraag aan jou, niet zo zeer om wat het kost, maar met 40 cadeautjes denk ik dat ze verwacht om te krijgen wat ze vraagt en ja natuurlijk kun jij bij wijze van spreken 40 cadeautjes van 1 euro hebben en dan heb jij nog minder uitgegeven dan ik. Maar wat het kost daar heeft zo'n kind geen weet van. Ik vind het dus belangrijk dat een kind weet dat het niet alles kan krijgen wat het vraagt.
Ik denk zo rond de 25 euro. Zoon is een week na sinterklaas jarig, en wil graag dat hij dat niet minder bijzonder gaat vinden. Maar eerlijk gezegd moet ik allemaal maar ervaren hoe dat werkelijk gaat lopen
Nou nou het is een kind van 3.... Ok 40 cadeautjes lijkt me nou ook een beetje veel. Maar de meeste kindjes zijn toch zo slim, net zoals als ze het bij de een niet voor elkaar krijgen proberen ze het bij een ander.
Klopt doen veel kinderen. Als L van mij geen ijs krijgt dan probeert hij het wel eens bij z'n vader. Maar ook bij hem is dat nee. Beide nee zeggen is wat anders dan weten dat je het bij de ander wél voor elkaar krijgt. Zoals je zelf zegt de meeste kindjes zijn toch zo slim..
Hier nu zon 15 cadeautjes voor sinterklaas, maar veel kleine dingetjes zoals stapelbekers, zachte blokken enz, grootste wat ze krijgt is de driewieler van little tikes die ik op mp voor een leuke prijs heb kunnen overnemen. Heb geen budget aangehouden maar elke maand wat gekocht. Ook kerst vieren wij ook, al is Thirza 24 december jarig, ik vind de feestdagen gewoon enorm gezellig en heb warme herinneringen aan kerst met pakjes onder de boom enz En vind niet dat Thirza dat hoeft te missen omdat ze jarig is.
Toen de oudste nog een kleintje was, en ik niet beter wist hadden we ook bergen cadeaus. Dat hebben we direct afgeleerd 😅 Nu geven wij 4/5 cadeaus per kind, mijn ouders 1 per kind ( ongeveer 25/30 euro per kind ) en ik hoop echt dat mijn schoonmoeder zich nu eindelijk eens in weet te houden en gewoon 1 of 2 grotere, kwalitatief goede, duurzame cadeaus koopt. En geen 25 bolletjes touw of zo. Met kerst doen we wat in hun kerstssok aan de haard en voor 25 euro dingetjes onder de boom.
Durf het bijna niet te zeggen... 7 euro voor sinterklaas inclusief schoenkado en 10,50 voor de kerst. Sinterklaas zonder opa's en oma's en kerst voor met de hele familie gevierd dus daar komt dan nog voor 50-60 euro bij van de rest van de familie
doet me erg denken aan de sinterklaas toen mijn neefje nog kleiner was die kreeg echt heel veel cadeaus en ja ook kleine pakjes met viltstiften maar dan maakt niet uit hij opende het ene pakje na het andere oooo zei ie volgende pakje! boeide hem echt niet meer wat er in zat hier gebeurt dat dus echt niet ik zit nu op 5 cadeaus en dan krijgt ie nog iets van opa en oma vind dat meer dan genoeg.
Y is net anderhalf en ik weet dat oma zich altijd flink uitslooft, dus hier worden een aantal nuttige cadeaus's voor papa en mama ingepakt (sokken, deo, kerstversiering, nieuwe blikopener etc) en heb voor haar een stuk of 5 cadeautjes (bij elkaar iets van 25 euro, waaronder een duplodoos, houten speelfruit voor in haar keukentje en nieuwe sokken, gedurende de laatste maanden bij elkaar gesprokkeld in de uitverkoop) Ik verwacht bij opa en oma cadeautjes van totaal rond de 50 euro, inclusief nuttige cadeutjes (potje, pyjama etc). Dit vind ik meer dan zat!