wat geven jullie uit voor een etentje? (2 personen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

wij zijn helaas best wel zinnige eters dus echt uiteten met een 3 of 5 gangen menu is voor ons nogal een gezoek. Wij lussen helaas niet alles, dus we moeten dan echt alle menu's bekijken of we het lussen. Wij vinden wokken persoonlijk wel leuk en lekker, we kunnen eten wat we willen, meerendeel lussen we ook allemaal, dus voor ons helemaal goed. Maar ik snap best dat er vele zijn die liever na een echt restaurant gaan....

2. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    laatst zijn wij wezen wokken arnhem en hebben wij 46 euro uitgegeven en dat is incl. drinken.
    En we konden zoveel drinken als wij wilden.

3. Babbs

Babbs Niet meer actief

Wij gaan ongeveer 1 keer per 2 maanden uit eten (soms vaker). Wij geven dan tussen de 60-80 euro uit en nemen dan meestal 3 gangen. En een lekker wijntje. We kiezen dan meestal een sfeervol restaurant. De wok is aan ons niet besteed, ik vind dat meer een vreetschuur en we vinden dat ook wat massaal. Maar dat is mijn mening. Het gaat ons niet zozeer om de hoeveelheid eten, maar het feit dat er aandacht is besteed aan het gerecht en dat je bijzondere dingen kunt eten die je thuis misschien niet zo snel maakt.

Maar het hoeft niet altijd zo 'bijzonder' hoor, een gezellige pizzeria voordat we naar de bios gaan is ook prima.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Sorry numlock deed t niet:) 50 euro, soms iets minder:D

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

#65 mamamuts, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2012
    Wij gaan maar zelden uit eten, maar als we gaan, gaan we niet op de centen zitten. Dat zou ik juist zonde vinden. ;)
    Wij zitten meestal tussen de 75 en 100euro.

1x hebben we ons helemaal laten gaan, chique tent en bij ieder gang, 9 welgeteld, (lees: 3 boontjes met strikje) weer een andere wijn. Geen volle glazen voor, 't was meer proeven. Maar we konden ff 200,- aftikken. Ha,ha, was ook maar eenmalig hoor, en 't was heeel gezellig. :D

Bij de wok zul je ons niet snel zien, vind het zo massaal en totaal niet sfeervol... Zo'n veel voor weinig sfeertje hangt er. ;) ik betaal dan liever wat meer, vind gezelligheid en sfeer ook belangrijk.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wokken doen we niet vaak, dus geen idee wat we daar voor betalen als we dat doen. Zo af en toe gaan we wel eens naar een 'gewoon' restaurant en dan zijn we meestal zo rond de 75 euro kwijt geloof ik. Incl. drinken maar dan wel alcohol-vrij :).

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Samen heerlijk een avondje uit eten gaan, mag van mij wel wat kosten! het kost geld, maar is wel ontzettend fijn, gezellig en goed voor je relatie! Dus naar mijn idee levert het meer op, dan dat het kost! De wok is niet mijn idee van uit eten gaan, vaak is het zo'n vreetschuur en is een goed gesprek niet mogelijk. Teveel last van familiefeestjes en vrijgezellenfeestjes.

De laatste tijd niet meer zoveel gedaan, mijn man is erg druk met zijn werk, maar als we uit eten gaan, kost dat zo rond de 70-120 euro! De laatste tijd wel veel thuis heerlijk gegeten, als hij dan laat thuis kwam of in het weekend doorwerkte, kon ik gewoon lekker eten maken!

Maar geniet van je etentje! Hoop dat jullie een fijne avond hebben!

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

tussen de 50 en 100 euro.

wok kost hier 25 euro incl.drankjes
    maar bijv. mexicaans eten we altijd heel uitgebreid en zijn wel wel 90 euro kwijt in totaal

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ligt er aan waar. Als we tapas gaan eten 60 euro ofzo. Gaan we naar een leuk restaurantje hier in de buurt 100-150 euro.
    Maar las gisteren dat ze nu een 4=2 aanbieding hebben dus we gaan daar dinsdag met vrienden eten :D

Maar goed als wij uit eten gaan dan nemen we ook een aperatief (port of prosecco ofzo), een fles wijn. Meestal geen dessert maar wel kaas, en toe koffie/thee met een likeurtje...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dat vind ik best wel meevallen voor 9 gangen zeg!

Heb wel eens ruim 200 euro afgerekend voor 4 gangen ;)
    Heb je goed gedaan!

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik lees veel terug dat wokken niet voor veel mensen weggelegd is, terwijl mijn vriend en ik dat juist leuk vinden :D
    Wij zitten dan niet in een woktent waar "knus en gezellig" samen zitten niet mogelijk is. Altijd bij de NiHao in groningen, daar heb je van die bankjes waar je toch een beetje prive zit.
    Ze hebben daar ook heel veel keus.

Een pizzeria vind ik helemaal geweldig, maar vriend niet...
    Maar als we uit eten gaan zitten we zo rond de 50 a 60 euro denk ik

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Als wij uit eten gaan zijn we meestal 100 tot 150 euro kwijt. Maar das geen wok houden wij ook niet zo van

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij proberen het meestal onder de 50 euro te houden. Naar echt dure restaurants gaan we dus niet. Maar het kan ook goedkoper; bij de pizzaria zijn we minder dan 30 euro kwijt voor twee personen! Dat doen we als we ff krap zitten ;)

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij vinden wokken ook heel leuk. En gezellig is het daar ook altijd....wij mogen er graag komen. Pizzeria hebben we ook al eens gedaan met de kinderen, was ook lekker. Maar met zijn tweeen willen we toch echt wokken. Het gaat ons niet zo om het eten maar dat we gewoon lekker samen zijn.....

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij wokken ook graag meestal z"n 50 a 60 euro met z"n 2 en. 70 a 80 met de kinderen.. Als we gewoon uit eten gaan meestal tusssen de 60 a 100 euro. Afhankelijk van welk restaurant en wat we drinken meestal. wij nemen meestal 3 gangen.. pizzaria meestal 50 euro ofzo..

16. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Als we echt met z'n 2tjes uit eten gaan dan gaan we het liefst naar een culinair restaurant, dus niet 1 of ander bruin café oid. We geven dan al snel 200 euro uit incl drank.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hou er niet van om simpele reden dat het buffet en massaproductie is.
    Mijn idee van uit eten is gewoon lekker in een sfeervol restaurantje met een goed muziekje en een glas wijn en een super service. En niet dat ik zelf moet gaan lopen.
    Ben wel eens bij de wok geweest maar daar zit je toch ook echt niet een hele avond?

Ieder zijn ding natuurlijk maar als ik uit ga wil ik gewoon goed eten. En ik heb een man die een koksopleiding heeft gevolgd en ook 2 dagen in de week in een restaurant kookt... dus ja de lat ligt hier wel hoog.

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij zijn meestal rond de 100 euro kwijt met zijn 2tjes.

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik vind de WOK op zijn tijd best leuk maar niet met zijn tweetjes... dan gaan we wel met een hele groep van minstens 10 -12 man.

20. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ons maakt het helemaal niets uit, als we maar gezellig met zijn 2tjes kunnen genieten van wat we lekker vinden. Voor mannetje is dat vlees en bij mij gaat vis er wel in. Het hoeft voor ons echt geen culinaire hoogstand te zijn ofzo. Daar geven we niet zo om.

Deel Deze Pagina