Pindakaas op brood?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annet73, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Mag dat met 7 maanden? Ik lees dat je ivm. evt. overgevoeligheidsreacties beter geen pindakaas mag geven, maar ook lees ik verhalen over mensen die het 'gewoon' geven.
    Ik geef tot nu toe; smeerkaas, smeerworst of appelstroop, maar wil weer eens wat anders proberen.

Wat geven jullie?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k geef youame alleen nog hele kleine stukjes brood zonder iets hoe geven jullie dat gewoon in blokjes snijden?

3. sim

sim Niet meer actief

ik weet niet of ik dat zou doen, kinderen kunnen wel heel allergisch reageren op produkten waar noten en pinda's in verwerkt zijn.

ik deed met mijn dochter smeerkaar of smeerworst op brood, of alleen wat boter..

4. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    tycho krijgt ook geen pindakaas hij krijgt meestal jam of iets dergelijks daar heb je een boel smaken in en elke smaak is er 1meer voor die kleintjes..

en ik doop het altijd in een kopje melk marline zodat het iets makkelijker wegeten is

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Laat ik dan voor de zekerheid nog maar even wachten......Je weet tenslotte maar nooit! Ik zou mezelf wel voor mijn k*p kunnen slaan als er een reactie op komt!

Ik snij het brood inderdaad in kleine stukjes!

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben Lotte ook pas pindakaas gegeven na haar 1e verjaardag. Sowieso krijgt ze het heel weinig..

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou pas later met pindakaas beginnen. Er zijn genoeg andere dingen die je op brood kunt doen lijkt me ;)

8. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Precies, er kan genoeg anders lekkers op. Ik vroeg het me gewoon af........Vandaar!

9. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline kreeg pas pindakaas op dr brood na haar 1e verjaardag

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee klopt hoor. Ik heb het Joey wel gegeven toen hij 7,5 maand was. Joey heeft geen last van allergieën en gelukkig is het goed gegaan, hij vond het heerlijk en heeft er niet allergisch op gereageerd. Hij krijgt het nu dus af en toe vaker. Joey heeft tot nu toe op zijn brood gehad:

Jam, pindakaas, ham, smeerworst/leverpastei, smeerkaas, kalkoenfilet, kipfilet, gekookte worst, gestampte muisjes.

Gekookte worst was wat te stug voor hem, die worst is wat te dik nog. Ham enz. is veel dunner, dat gaat prima. Gestampte muisjes was een groot succes, die vind ie heerlijk. Joey eet elke dag 1 bruine boterham met korstjes en al. Al vanaf dat hij 6 maanden was eet hij brood, eerst een halfje, nu een hele. Maar wel al vanaf het begin met korstjes ;)

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat is wel het verstandigst ja, om allergie-gevaarlijke dingen pas na 1 jaar te proberen...

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick krijgt ook geen pindakaas op zijn brood.

Hij eet tot nu toe: smeerkaas, smeerworst, kaas, jam (is hij niet zo dol op) en appelstroop. (en dan eet hij van mijn boterham ook nog ham en gebraden gehakt; hij trekt er dan kleine stukjes af)

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Gestampte muisjes doen het hier ook goed. Lotte krijgt op haar brood:

- Appel/perenstroop
    - Kaas
    - Sandwichspread
    - Smeerkaas
    - Gestampte muisjes
    - Jam
    - Heel af en toe chocopasta

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of ik hem dat al zou kunnen geven, maar het lijkt me zo zuur voor hem. Hoe oud is Lotte? Joey is 8 maanden en 3 weken ;)

Chocopasta zal hij ook wel lusten, maar met hagelslag en pasta wil ik nog even wachten, vind hem nog wat te jong om hem al aan de chocolade te helpen :)

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat vond ik dus ook (van die chocolade), maar papa dacht daar anders over. Die heeft op 2e paasdag heerlijk met zijn zoon samen paaseitjes gegeten :( :)

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    :) ja papa's en opa's en oma's... die kan je er niet bij hebben :rolleyes:

Deel Deze Pagina