Mag dat met 7 maanden? Ik lees dat je ivm. evt. overgevoeligheidsreacties beter geen pindakaas mag geven, maar ook lees ik verhalen over mensen die het 'gewoon' geven. Ik geef tot nu toe; smeerkaas, smeerworst of appelstroop, maar wil weer eens wat anders proberen. Wat geven jullie?
k geef youame alleen nog hele kleine stukjes brood zonder iets hoe geven jullie dat gewoon in blokjes snijden?
ik weet niet of ik dat zou doen, kinderen kunnen wel heel allergisch reageren op produkten waar noten en pinda's in verwerkt zijn. ik deed met mijn dochter smeerkaar of smeerworst op brood, of alleen wat boter..
tycho krijgt ook geen pindakaas hij krijgt meestal jam of iets dergelijks daar heb je een boel smaken in en elke smaak is er 1meer voor die kleintjes.. en ik doop het altijd in een kopje melk marline zodat het iets makkelijker wegeten is
Laat ik dan voor de zekerheid nog maar even wachten......Je weet tenslotte maar nooit! Ik zou mezelf wel voor mijn k*p kunnen slaan als er een reactie op komt! Ik snij het brood inderdaad in kleine stukjes!
Wij hebben Lotte ook pas pindakaas gegeven na haar 1e verjaardag. Sowieso krijgt ze het heel weinig..
Ik zou pas later met pindakaas beginnen. Er zijn genoeg andere dingen die je op brood kunt doen lijkt me
Nee klopt hoor. Ik heb het Joey wel gegeven toen hij 7,5 maand was. Joey heeft geen last van allergieën en gelukkig is het goed gegaan, hij vond het heerlijk en heeft er niet allergisch op gereageerd. Hij krijgt het nu dus af en toe vaker. Joey heeft tot nu toe op zijn brood gehad: Jam, pindakaas, ham, smeerworst/leverpastei, smeerkaas, kalkoenfilet, kipfilet, gekookte worst, gestampte muisjes. Gekookte worst was wat te stug voor hem, die worst is wat te dik nog. Ham enz. is veel dunner, dat gaat prima. Gestampte muisjes was een groot succes, die vind ie heerlijk. Joey eet elke dag 1 bruine boterham met korstjes en al. Al vanaf dat hij 6 maanden was eet hij brood, eerst een halfje, nu een hele. Maar wel al vanaf het begin met korstjes
Rick krijgt ook geen pindakaas op zijn brood. Hij eet tot nu toe: smeerkaas, smeerworst, kaas, jam (is hij niet zo dol op) en appelstroop. (en dan eet hij van mijn boterham ook nog ham en gebraden gehakt; hij trekt er dan kleine stukjes af)
Gestampte muisjes doen het hier ook goed. Lotte krijgt op haar brood: - Appel/perenstroop - Kaas - Sandwichspread - Smeerkaas - Gestampte muisjes - Jam - Heel af en toe chocopasta
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of ik hem dat al zou kunnen geven, maar het lijkt me zo zuur voor hem. Hoe oud is Lotte? Joey is 8 maanden en 3 weken Chocopasta zal hij ook wel lusten, maar met hagelslag en pasta wil ik nog even wachten, vind hem nog wat te jong om hem al aan de chocolade te helpen
Dat vond ik dus ook (van die chocolade), maar papa dacht daar anders over. Die heeft op 2e paasdag heerlijk met zijn zoon samen paaseitjes gegeten