hoe het bedje opmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovewinnie, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    misschien een domme vraag maar ik weet het niet meer hoor, ik krijg van de een te horen dat je bijv geen dekentje mag gebruiken maar alleen een lakentje en de ander zegt alleen een slaapzak is voldoende. hoe deden jullie dit. ik heb nog wel enkele weken om te oefenen haha. ikzelf heb op de kinderopvang gewerkt maar daar doen ze het overal anders, dus met die ervaring schiet ik niks op.

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb gewoon een dekentje gekocht met daarover een lakentje wat je zeg maar terug slaat. Ik heb gehoord dat een dekentje juist wel mag maar een dekbedje niet.

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik heb over het matras een molton en daaroverheen een hoeslaken. Dan onder d'r kont een stuk (wat ik afgeknipt heb) van een moltonzeiltje, onder het hoofdje een hydrofiele luier. Ze slaapt onder een dekentje in een dekbedhoesje. Met warm weer ligt ze alleen in een slaapzak, en zoals nu ligt ze in een slaapzak en onder de deken.

Dat het overal anders is klopt zeker. Ik heb 2 verschillende kraamverzorgsters gehad, en die deden het allebei anders. Toen mijn zus d'r kinderen geboren zijn (de jongste is 3) was het ook weer heel anders. Maar wat ik in ieder geval begrepen heb is dat zo'n gewoon zeiltje niet meer mag ivm verstikking, en zo'n moltonzeiltje wel omdat dat redelijk ademt.

4. missyb

missyb Niet meer actief

Ik heb een matrashoes dekentje&lakentje en een hydrofiel luier aan het eind van het hoofdje.
    en dit kort en strak opgemaakt.
    ze slaapt gewoon met een pyama .

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Over de matras
    molton hoeslaken
    2 hydrofiele luiers,dubbel gevouwen; 1 onder hoofd 1 onder billen
    katoenen hoeslaken
    laken met dubbel dun dekentje.
    Zo heb ik het,
    zeiltjes mogen niet.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb een molton en een hoeslaken. een dekentje met een laken terug geslagen en een hydrofiele luier onder het hoofdje. geen zeiltje of iets dat mocht niet van de kraamhulp het schijnt te broeierig te zijn.

7. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb een molton, hoeslaken en dan een slaapzak van Little Company.
    Kijk maar eens op www.littlecompany.nl Dit is een 4-seizoenendekbed in de vorm van een slaapzak. Uit de kunst voor baby's die lakentjes en dekentjes pakken en over hun hoofdje trekken. Glenn lag nooit stil. In deze slaapzak slaapt ie als een roos.

8. cindy75

cindy75 Lid

16 apr 2007
    79
    0
    0
    Ik heb een molton met daarover een hoeslaken, dan heb ik een dekbedovertrek met daarin een dekentje.
    Als het warm is alleen overtrekje, Minck slaapt in een bakerzak omdat hij zichzelf altijd wakker sloeg met zijn handjes.

Groetjes

9. zeiltjes mogen wel, maar niet onder het hoofdje dus vanaf de borst tot tenen ongeveer,

een zeiltje mag je alleen niet gebruiken als je een kruik gebruikt, ivm warmte en mocht hij gaan lekken dan blijft het warme/hete water liggen en verbrand de kleine....

Ik heb matras daarover een hoeslaken en op ong de plek waar hij ligt een molton, hij slaapt in een slaapzak met een lakentje en een dekentje

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mijn moeder vertelde me dat mijn broertje "over- verhit' was als beebie..dat de kraamverzorgster zich toen een ongeluk heeft gezocht naar de oorzaak en zelfs al wat bangig werd omdat ie wellicht naar t ziekenhuis zou moeten zo heet werd ie..

Bleek te komen omdat ze het plastig niet van het dekbedje had gehaald..dus dat ademde niet :)

Ik begin dus niet aan zeiltjes hihi..doe mij maar een molton...

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Matrasje met molton eroverheen, hoeslaken, hydrofielluier onder het hoofdje (in een driehoek gevouwen, waardoor je de punten onder de matras kunt stoppen), lakentje, dekentje (geen dekbedje). Noa slaapt in een slaapzak, die ik aan het voeteneind instop. Zo kan ze zichzelf niet bloot trappelen en naar het hoofdeind kruipen.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ach ja zo zegt iedereen weer wat anders. mijn kraamhulp zei dat het helemaal niet verstandig is een zeiltje ook als je geen kruik meer gebruikt.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja ik zie dat iedereen het anders doet, ik zal dus toch ff wat in elkaar moeten flansen, ik krijg geen kraamhulp omdat ik in het kraamhotel blijf dus ja ze kunnen ok niet kijken of het goed is. ik ga denk ik maar geen zeiltje gebruiken omdat ik daar veel negatief over hoor in dit topic.

14. Ik zou ook in het kraamhotel verblijven en dacht dus ook geen hulp thuis te krijgen, maar bij het intake gesprek blijkt dus dat je eerste 4 dagen in hotel bent en dan 3 dagen thuis hulp, weet niet of het bij jou ook zo is?
    helaas voor mij was het geen hotelletje maar het ziekenhuis

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kunt het waarschijnlijk wel vragen in het kraamhotel en het dan zo ook thuis doen..?

Ik heb: molton, hoeslaken, lakentje, dekentje en hydrofiele luier onder hoofd

Deel Deze Pagina