wat geven op 60 jarige bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by kwebbel1984, Jun 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Volgende maand zijn de oom en tante van mij 60 jaar getrouwd. Ze geven een feest van 8 uur tot 1 uur. Het is dus alleen een aantal uurtjes
    's Avonds. Ik had het er met mijn ouders over en die zeiden dat je dan 50 euro gaf maar eerlijk gezegd vind ik het wel erg veel. Wat zouden jullie geven? Het is dan alleen voor mijn vriend en mij maar ik weet niet zeker of mijn vriend erbij kan zijn...

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik vind 50 euro een normaal bedrag eigenlijk, wat je als stel geeft met een jubileum.

Ook al is je vriend er niet bij, je geeft het vanuit jullie samen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou zelf 20 euro geven. Ik bedoel; het zijn een oom en tante - even afhankelijk van de band die JIJ met hen hebt - ik heb niet zo'n goede band dat ik er direct 50 euro aan kan/wil besteden. Dat vind ik best een hoop geld. Dus nee, 20 euro in een mooie kaart inclusief misschien een klein cadeautje, puur voor de leuk en kostendekkend (drankjes/hapjes).

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    ik heb zeer weinig contact met ooms en tantes en daarom zou ik ook voor 20,- gaan vind 50,- wel heel erg veel.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dit vind ik echt een vreemde gedachtengang..
    Als ik geld geef,doe ik dat niet om te "betalen" voor hetgeen ik drink/eet maar omdat ik het hun gun,om iets moois te kopen bijvoorbeeld..

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik niet, want ik word uitgenodigd op hun feestje op hun kosten. Ik ga douchen, kleed me netjes aan, doe make-up op, nette kleren aan, heb reiskosten daar naartoe. Het feest duurt van 8 tot 1, waardoor ik waarschijnlijk om 8 uur binnen loop, 2-5 colaatjes drink - afhankelijk van hoe lang ik blijf en of het wel gezellig is (ik ben best moeilijk publiek en snel verveeld) - en daarna ga ik naar huis en ben ik er verder klaar mee en ga ik wat leuks doen. Dan vind ik 20 euro wel prima. En voor 20 euro koop ik overigens 8 flessen cola en een paar zakken chips, dus je gaat mij niet vertellen dat er niks overblijft ofzo :D

Tis een oom&tante; geen direct familielid. Bij een direct familielid of beste vriend of iets dergelijks zou ik misschien geneigd zijn om meer te geven. Vijftig euro vind ik een hoop geld, en niemand dient voor mij te beslissen hoeveel ik waar aan uitgeef. Een oom&tante zijn mij geen vijftig euro waard voor een 60 jarige bruiloft. Tien spreekwoordelijke jaren daarvoor hebben ze van mij al vijftig euro gehad.

7. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    de opa en oma van mijn partner zijn ook 60 jaar getrouwd en geven morgen een etentje van 4 tot 8. wijzelf geven een envelop met 50 euro. we hebben het niet breed maar we vinden het normaal voor een 60 jarig jubileum.

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nu je het zo uitlegt vind ik het nóg vreemder..
    Ik heb nog nooit zo'n bizarre redenatie gehoord maar goed,zoveel mensen..zoveel meningen :)

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Uh ja, maar je vergelijkt dit wel erg met een soort van bbq feest of zo ;)

Dat iedereen dan 20 euro bijlegd, en dan voor dat bedrag de hele avond kunnen eten en drinken.

Oke dan kan ik mij indenken, 20 euro is idd genoeg, want jij eet en drinkt dan maar zoveel en je moet er heen reizen etc etc.

Maar een jubileum is toch wel iets waarvoor je het bruidspaar iets gunt, zodat ze een leuk kado kunnen kopen, of sparen voor een reisje of iets dergelijks voor hun zoveel jaartjes samen. Vind ik toch wel speciaal.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Bij zo'n huwelijksverjaardag zou ik eerder een cadeau geven, dan centen.
    Een cadeaubon voor een lekker ontbijt? Of een lekker etentje?

En eerlijk? Minder dan 50 euro (in cash of aan cadeaus) geef ik quasi nooit voor zo'n feestjes.
    Ik tel dan ook nooit "of ik het eten terugbetaal".

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    ja een opa en oma vind ik ook anders hoor.

wat ik me wel af vraag is zou je in de gulden tijd 100,- in de envelop doen? (wat nu ongeveer 50,- euro is). dit is een algemene vraag niet naar jou toe hoor wheelie.

Share This Page