In mei gaan we een week naar Frankrijk. Nu heb ik het vermoeden dat onze dochter soms wagenziek is. Al twee keer heeft ze moeten spugen na een lange autorit. Wat kan ik haar geven? Ik had zelf vroeger primatour, maar daar werd ik nog misselijker van, maar hoefde niet te spugen. Welke mama heeft een goede tip. Het zal een reis zijn van ongeveer 9 uur met de stops meegerekend. Wil regelmatig en minimaal 30-45 minuten stoppen zodat ze even de benen kan strekken en wat kan rondlopen.
Mijn eerste ingeving was Primatour en werkte bij mij als kind erg goed. Wat ook goed werkt is voorin zitten, wel met kinderstoeltje uiteraard
Hier ook een meisje met wagenziekte en dit meisje had het ook geen zoetigheid primatour een half uur voor de rit naar buiten kijken watje in 1 oor
Dat mag in Frankrijk niet! Kinderen moeten op de achterbank (in ons geval idd in autostoel, maar geen haar op m'n hoofd die er over denkt haar zo te vervoeren). Mogen alleen voorin als de achterbank al bezet is door kinderen onder een bepaalde lengte dacht ik. We hebben de maxicosi pearl in combinatie met de familyfix base, dus ze zit vrij hoog en kan ook goed naar buiten kijken. Echt veel zoetigheid, snoep krijgt ze nooit. Dus dat is geen probleem.
Ik was als kind heel erg vaak wagenziek. Ik kreeg altijd i.d. primatour EN een watje in mijn oor. In mijn linkeroor. Best logisch je wordt ziek door je evenwichtsorgaan wat van slag raakt. Hij registereerd beweging maar je zit daarwerkelijk stil. Dat zorgt voor de misselijkheid. Dus watje in combinatie met in het midden zitten zodat ik rechtdoor naar buiten kon kijken. Geen helemaal lege maag, maar wel wat lichtsverteerbaars erin. Frisse lucht NIET lezen of fimpjes kijken. Maar vooruit uit het raam Dit alles hielp mij in ieder geval Ik heb het nog wel eens trouwens.. een watje in mijn oor doe ik nog steeds zeker bv in de bergen ! Fijne vakantie !
Ik ga haar die morgen voordat we weg gaan een licht ontbijtje geven. Onderweg wil ik ook dingen als cracotte aanbieden (ze denkt dat dat een koekje is , dus mooi twee vliegen in een klap). Dat van het watje wist ik niet. Waarom het linkeroor? Heeft dat je maken met of je linksom rechtshandig bent? Wilde wel een dvd-speler kopen voor de auto, dat misschien maar niet doen.... Ik had er alleen last van op vakantie, dan hadden we altijd wat achter de auto hangen. Eerste keer in de bergen, maar een vakantie later waren we de Belgische grens amper over en dan te bedenken dat we op ongeveer 40 km van de grens wonen. Ik mocht dus ook niet lezen, niet spelen op de gameboy en veel naar buiten kijken. En tussendoor slapen. Hing er niks achter de auto, dan had ik geen last. Voorin zitten mocht ik niet, want mijn moeder moest kaart lezen.
Van opzij naar buiten kijken wordt je ook wagenziek. Dus je zou evt een zonnescherm op kunnen hangen ook En primatour is vreselijk smerig... Maar je gaat er vooral heel goed van slapen. Dubbelfijn want niet misselijk EN niet verveeld.
Oh en tegen de verveling... Schoenendoosje vullen met wat speelgoed voor naast d'r stoeltje. En voorin voor noodgevallen nog iets waarvan ze niet weet dat je het mee hebt genomen. (Ik haal vaak een travelsmartgame... Maar daar is jouw dichter misschien nog wat jong voor.. )
ja volgens mij heeft het te maken met links en rechtshandig, maar het fijne weet ik daar ook niet ( meer ) van
Hoe kan een watje in je oor nou helpen? je evenwichtsorgaan zit diep in je binnenoor en is een gesloten (opgerolde) buis gevuld met vloeistof. Watje komt daar niet eens in de buurt. Lijkt me zoiets als een flesje water op de achterbank van de auto neerleggen en dan proberen het water minder te laten klotsen door op de voorstoel een kussen neer te leggen
Geen primatour, daar wordt je misselijk van! Ik heb seabands voor mijn kids en voor mezelf. Dat zijn bandjes die je om je polsen doet, er zit een balletje tegen een drukpunt aan die ervoor zorgt dat je niet misselijk wordt. Het helpt! Ik had van alles geprobeerd, op een krant gaan zitten, kauwgom kauwen, watje in m'n oor, enz. Niks hielp, maar dit dus wel.
Wij geven ook een kwartje primatour, dat werkt goed. We geven het met vla of appelmoes voor de smaak (anders ga je er meteen van overgeven ). Verder lekker fris in de auto houden, afleiden en naar buiten laten kijken. Misschien kan ze in het midden van de achterbank? Kan ze door jullie stoelen naar buiten kijken.