Weer een zindelijkheidsvraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wij zijn nu 1,5 week bezig met een zindelijkheidstraining van onze zoon. Het gaat nog niet helemaal goed. Als je aan hem vraagt "moet je plassen?" dan zegt hij wel ja of nee en dan gaat ie ook keurig plassen als ie moet. Maar uit zichzelf zegt/meldt hij het niet en laat het gewoon gerust lopen. Wat te doen? Terug naar een luier of doorgaan met vragen en blijven trainen? Ik weet het even niet...

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je kan hem om de zoveel tijd op het potje/ de wc zetten in de hoop dat ie plast, maar of dat zindelijk zijn heet???
    Heb je al een potje in de kamer? En laat je hem in zn blote billen rondlopen? Hier werkte dat beter dan met kleertjes aan. Ook het zien van het potje maakte het laagdrempeliger voor hem om er zelf op te gaan.
    Misschien zie je ook wel aan hem zien dat ie moet doordat ie gaat lopen wiebelen of naar zn kruis grijpt. Dan kan je hem best helpen door te vragen of hij moet. Mijn zoontje was dan vaak zo druk met spelen dat ie niet uit zichzelf ging.
    Terug in de luier zou ik nog proberen uit te stellen, want dat is ook weer verwarrend.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wij vragen dus regelmatig of hij moet en als wij inderdaad zien dat hij moet dan zetten wij hem op de wc (potje vindt hij wat minder leuk). En het gaat goed (geen ongelukjes). Maar als wij hem niet helpen herinneren dan gaat het fout. Zoals gisteren bijvoorbeeld. Ik was aan het koken en lette even niet op en toen had hij zijn broek volgeplast en helemaal niks over gezegd. Is dit normaal? Komt het wel goed?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja zeker normaal hoor! Mn zoontje is al 10 maanden zindelijk en af en toe moeten we hem ook even herinneren. Denk niet dat het nu nog echt fout gaat als we het niet doen, maar neem de gok liever niet.... Ze zijn dan zo druk met spelen! Het is ook een hele omschakeling dat ze het nu niet meer kunnen laten lopen!

Deel Deze Pagina