Wat ging jij nog doen toen de weeen begonnen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    De verjaardag van mijn zoontje vieren.. en ik uit alle macht proberen om niet aan alle visite te laten merken dat ik weeën had. Een uurtje nadat ze weg waren ging het echt los, denk dat ik het zelf onbewust had tegengehouden door de visite. Toen ging ik lekker onder de douche.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Puffen, en douchen en naar het ziekenhuis. Ik had meteen elke 3 minuten een wee. Bij de eerste 21 uur en bij de tweede 5 uur.

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Niks meer, alleen proberen de weeen onder controle te krijgen. Het begon namelijk echt meteen en kreeg ze snel achter elkaar...

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    vrij weinig.. werd om 3 uur snachts wakker met om de 5 minuten...
    toen vloog de tijd voorbij..

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb twee uur zelf liggen timen, en ondertussen een spelletje op mijn telefoon gespeeld. Toen man wakker gemaakt, spelletje op zijn telefoon gespeeld, en hem laten timen. Toen samen een dvd van friends geprobeerd te kijken, en vanaf het breken van mijn vliezen door de vk.... kotsen en douchen....

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij ons dochtertje ingeleid, beetje gepuzzelt en hubby gek gemaakt ;)

bij ons manneke... met weeen omde 4-5 min nog uitgebreid gedoucht en alles geschoren in rap tempo, toen gingen we na 3 min ertussen
    mn dochtertje aangekleed, spullen gepakt

en achteraf zo lachen, ons meis liep de hele tijd mee te puffen :p

schoonmoeder aan de deur op mn fiets gesprongen tussen 2 weeen door (zh 1 straat achter ons) 1 tussen stop voor een wee :)
    manlief wist niet wat hm overkwam
    en eenmaal binnen al 6 cm ontsluiting (dag ervoor al 3cm)

weet totaal niet meer de tijden was precies met de tijdsverandering alle klokken stonde anders, bevalling nog geen 4 uur geduurt vanaf de weeen van 4-5 min gerekent
    (liep al vanaf 20 wk elke keer met weeen)

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ijsberen..... ijsberen.... ondertussen een berichtje hier op zw.pagina plaatsen.... en soms even pauze op de rugleuning van een stoel hangen...

lopen bevordert namelijk de ontsluiting.... of iig dat zeggen ze....
    hier waren het iig 3 hele korte bevallingen... hahahaha..

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België
    Vriend op de hoogte gebracht (die lag net 2 uurtjes in bed na een bedrijfsfeestje 80 km verder) douche genomen, valiesje gemaakt, vrienden gesmst om hun adres + enveloppes uitprinten, strijken en een tenniswedstrijd bekeken....

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik sliep half en heb de hele nacht weeen opgevangen
    had niet helemaal door hoe erg het al was

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik bleek de hele dag al weeen te hebben alleen heel licht.
    Ben nog naar de fysio geweest met een vriendin.
    Boodschappen gedaan, gekookt en uiteindelijk toen ik twijfelde nog wat staan strijken.

11. bij mijn zoontje geslapen, maar alleen het eerste gedeelte voor de weeënstorm begon.

bij mijn dochter geërgerd aan mijn man die zich ergerde aan het verkeer en de file :D en daarna diarree gehad en kon niet zoveel doen op de wc in het ziekenhuis.. toen weer een weeënstorm.

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb vandaag t hele huis gepoets, een bende babykleertjes gestreken die mijn ta te bij zich had toen ze op bezoek kwam vanmiddag. 2x in bad geweest, 1 keer gedoucht...... Heb al sinds gisteravond weeen en zit nog potdicht!!! Niet grappig zeg ik je!

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel niks, was al in het ziekenhuis (gebroken vliezen, meconiumvruchtwater)
    bij lydia begon het vrijdagssmiddags rond 1u. Toen heb ik eerst met mn zusje taart afgemaakt waar we mee bezig waren, toen daniel wakker was naar de kinderboerderij (tzal wel vals alarm ;))(was trouwens niet zo'n geslaagde actie:D) savonds eerst een politieserie zitten kijken. Rond 22.00 naar bed gegaan waar ik na 1,5u weer uit was omdat ik niet in slaap kon komen. Toen ben ik gaan: afwassen, was opvouwen, strijken, kamer opruimen, stoffen. Heel even achter internet, maar kon niet stilzitten. Rond half 6 ziekenhuis maar gebeld omdat het om de 5min bleef al uren en ik al zolang er last vna had. Pas toen ze zei dat ik mocht komen heb ik wim pas wakker gemaakt. (joh, heb je echt heel de nacht niet geslapen?!:$ hij had niks gemerkt:D) Toen in het ziekenhuis rondjes gelopen, ctg's gehad, vk's uitgescholden omdat ze niks wilde doen ivm ks bij daniel, 3uren in bad gezeten/gehangen. Pas rond 1u snachts werd het "echt" volgens hun, toen veranderde de weeën ook, na 36u dus. En toen is na 7uurtjes lydia geboren :)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb de was opgevouwen (wel steeds langzamer omdat ik telkens langer stil moest blijven staan om de wee op te vangen) en mijn tas voor het ziekenhuis klaargezet. En toen kon ik niets anders meer :)

15. sSanneke

sSanneke Actief lid

21 mei 2010
    196
    0
    0
    snel even onder de douche gesprongen, tas gecontroleerd en hup naar het ziekenhuis. Ze waren bij mij wel gelijk al heel heftig en om de 4 minuten.

16. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    de weeen begonnen om half 10 's avonds, eigenlijk meteen om de 7 minuten. Eerst nog even tv gekeken toen toch maar naar bed. na 15 minuten ben ik beneden gaan liggen en heb wat gepuzzeld (voor zover dat nog ging ;)) en ik denk bijna 16 afleveringen van het kleine huis gegeken. Al moet ik zeggen dat ik daar weinig van mee heb gekregen en het er meer om ging dat ik wat lawaai om me heen had want de nacht duurde wel erg lang ;)

Rond half 9 naar het ziekenhuis omdat de kleine in het vruchtwater gepoept had. Toen echt niets meer gedaan alleen maar weeen opvangen ivm weeenstorm door weeopwekkers.

kwart voor 12 is de kleine geboren :D

17. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    weeën begonnen om 22uur en zijn toen later midden in de nacht wat rond gaan lopen buiten. frissen neus halen.

thuiskomst ben ik een puzzel gaan afmaken van 1000 stukjes die er nog lang. ging wel steeds moeilijker omdat ik steeds moest opstaan.
    daarna was puzzel klaar en heb hem opgeruimd.

die ochtend om 8 uur moeder gebeld en daarna nog opgeruimd, stofzuigen, was gevouwen.

half 10 onder de douche en daarna ergens naar ziekenhuis. daar aangekomen nog maar 1cm dus weer naar huis.

tv gekeken, opruimen, rondlopen, schoonmaken, afwassen.

rond 3 uur kon in niet veel meer alleen rondlopen, rondhangen en mijn vriend even goed duidelijk maken dat het pijn doet en dat hij niet aan me moet komen alleen mijn moeder mocht aan me zitten.

rond 18 uur geen zin in eten en boos op de rest met hun stink eten.

20:00 uur weer in ziekenhuis nog steeds maar 1 maar mogen daar wel blijven. vriend ligt docu te kijken over het drama van 9-11. ik kan me er niet op concentreren en op bed liggen is te pijnlijk. dus vriend jat mijn bed in. loop nog meer rond en probeer de prive te lezen. wil niet.
    werk daarna een bakje vla naar binnen omdat ik toch wel trek kreeg.

weet niet meer wat ik allemaal gedaan heb maar om 23:00 komt verloskundige weer en nog steeds maar 1 of net iets meer en ze kan de vliezen breken

daarna worden de weeën nog heftiger en loop nog maar wat rondjes.
    niet veel later willen ze me aan de monitor hebben en vanaf toen ben ik eigenlijk mijn bed niet meer uit geweest. ja 1x voor de wc. en daarna aan de pijnstillingspomp en toen mocht ik echt niet meer uit bed en heb toen vooral veel high voor me uitgekeken en af en toe wat geslapen. en zat intussen ook al aan de weeën opwekkers.

tot het moment dat liam geboren werd het ik alleen maar het gevoel gehad bezig te zijn met overleven.

toen hij geboren was was ik weer heel normaal en lief.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik lag lekker in bed bij alletwee en ben daar lekker gebleven.. bij de eerste heb ik lekker TV gekeken (Olympische spelen) en bij nummer 2 ging het allemaal zo snel dat ik niet na hoefde te denken wat ik zou willen doen!

19. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Tussen de weeën door tegen de verloskundige verteld dat ik wel trek had in de nieuwe Italian burger van de Mc!
    Ik had 's morgens om 6:30 uur 2 boterhammen met vlokken op en tegen 10:30 uur had ik honger!
    Toen na een bevalling van 3 uur de ergste honger gestild was met een mooie dochter zei de vk nog dat we best nog even konden Mc-driven op de terugweg :D

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb een poging gedaan om de was nog op te ruimen maar ik kwam niet verder dan het afpakken van de lijn.

Geluid van een film kon ik niet verdragen, die hadden we wel aan staan maar ik ben ervoor gevlucht.

Deel Deze Pagina