Wat ging jij nooit doen voordat je mama werd?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja.... precies... vet aso :D:D

- sorry offtopic -

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ooh ja, snotjes en van die oogfliebeltjes en opgedroogd kwijl en al dat soort dingen weg halen met de vingers...
    GOOR dat ik dat vroeger vond! Ik stond altijd te kokhalzen als NooNooman die oogfliebels uit de oogjes van de kat haalde. Als hij ze zelf heeft kijk ik resoluut de andere kant op en zeg ik dat ie dat weg moet halen. Van die dikke snotterbellen bij kinderen, brrr! Ik zal niet zeggen dat ik het nu met een grote glimlach weg haal, maar die enorme afkeer is er wel af... het is van mijn kind, wat kan mij het schelen :D

3. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Heb 1 keer een jongetje in een maillot zien lopen. Nooit van z'n levensdagen dat mijn zoon een maillot zou dragen, vond het echt geen gezicht!
    Wel heb ik eens een legging gekocht, voor onder z'n spijkerbroek. Dan kon hij 's winters ook voor op de fiets voor een rondje!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mn schoonzus doet/deed dat ook en zou ik ook noooooit doen. Maar wat was ik vorig jaar blij dat ik er 2 had met al die sneeuw....

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Allereerst zei ik altijd dat ik nooit kinderen wilde, want ik vond ze nooit leuk en ergerde me snel aan brutale nesten en TE makkelijke ouders. Ahum: zie onderschrift....

Ik heb ooit eens een jongetje bij de Jamin zijn moeder zien schoppen en slaan, denk dat hij een jaar of 3 was, omdat hij niks kreeg. Moeder hield hem alleen op afstand en sprak hem rustig toe. Ik dacht toen nog, als mijn kind dat zou doen, dan zou hij echt niet jarig zijn. Die zou ik wel een pak rammel geven... Nu heeft mijn zoon dit nog niet gedaan, maar hij kan wel flink uit zijn plaat gaan als hij moe/boos of overprikkeld is. Nu ben ik dus ook zo'n moeder die al snel denkt aaaah zielig, hij is moe of overprikkeld, daarom doet hij zo haha ik laat hem maar even...

Ik zei ook altijd, omdat ik het bij vrienden die wel al kinderen hadden zag, dat hier nooit de tv aan zou gaan overdag .Ahum... Nu met 1 baby en 1 dreumes ben ik blij dat dat ding uitgevonden is, want als ik de baby de fles geef is dit de enige afleidingsmanouvre voor mijn zoon die ervoor zorgt dat niet het hele huis overhoop wordt gehaald omdat ik mijn handen niet vrij heb.

Wat ik wel nog steeds heb is dat ik mijn kinderen niet snel weg ben om zelf iets te ondernemen en al helemaal niet voor langere tijd. Dit zei ik voordat we kinderen hadden altijd al en dat heb ik nu nog steeds.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Heel erg leuk dit!
    Kan nog niet meepraten, ben nog geen moeder (14 weken zwanger). Heb me, samen met vriendlief, wel van alles voorgenomen over de opvoeding. Nu ik dit zo lees, ben ik heel erg benieuwd wat daar van terecht gaat komen!:D

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou ze nooit voor hun 1e jaar televisie laten kijken. Is bij de eerste gelukt, maar met een tweede toch erg lastig.

Ik zou ze nooooit voor de televisie zetten om zelf even rust te hebben. Nou... ik ben blij dat ze af en toe even stil zijn en ik kan koken, haha!

Ik zou nooit zeggen "omdat ik het zeg". Heb ik volgehouden tot dochterlief ging peuterpuberen.

Oh ja, mijn kinderen zouden luisteren. Ik zou ze 'gewoon' goed opvoeden. Daar ben ik inmiddels van terug gekomen. Dochter is een engeltje en luisterd altijd heel goed. Zoontje is geboren als een kleine mini terrorist, haha! Ik denk dat ik het met hem niet zo makkelijk ga krijgen.

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha.... toen ik zwanger was (nog voor ik het wist) kwam een vriendin met haar 4-jarige zoontje langs en ze merkte droogjes op dat ons huis niet echt kinderproof was. Haar zoontje had binnen no time de vernsterbank met spulletjes ontdekt. Aangezien wij niet heel makkelijk zwanger bleven kwam haar opmerking een beetje rauw over, dus ik zei snibbig "tja, wij waren van plan ons kind gewoon op te voeden".

Vind ik nog steeds zo hoor, maar inmiddels zijn de vensterbanken rondom de box leeg. :) Ik heb het inmiddels maar niet meer over "gewoon" opvoeden :D

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.192
    113
    Ik zou nooit mijn geduld verliezen, want ik had altijd heel veel geduld...
    Nou.. hoe je jezelf leert kennen met je eigen kinderen, ongelooflijk ;)

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Heel herkenbaar!! Iedere illusie over mijn "moeder Theresa eigenschappen" zijn finaal stuk (binnen een week, overigens)

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik zou geen overbezorgde moeder worden
    Ik zou heel makkelijk mijn kind bij andere laten
    Ik zou mijn kind overal mee naartoe nemen
    Ik zou nooit via marktplaats kleertjes kopen voor hem
    Ik zou heel makkelijk al zijn huiltjes weerstaan
    Als hij een keer ziek zou zijn zou ik daar weinig moeite mee hebben
    Tot de zes maanden geen bijvoeding
    Allemaal mislukt

12. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Oh nog 1, mijn huis zou er niet uitzien als een speelgoedwinkel. Nu is dat niet het geval maar het staat wel in het zicht.

Deel Deze Pagina