Help me even meiden. Ik weet het niet meer. Mijn dochter wordt elke dag op een ander tijdstip wakker, ergens tussen 6 en half 9. Jammergenoeg vaker rond 6 uur dan half 9, maar goed. Ze krijgt nu 3 flessen van 210/7 en een groot potje groente, daarna nog een klein flesje van 90/3 (dadelijk wil ik dan yoghurt geven) en fruit (1 groot potje of 2 stuks fruit). Nu kreeg ze steeds rond 17.00 uur de groente en om half 6 het kleine flesje en rond 18.00 uur/18.30 uur naar bed. Maar dan moest ik haar om 21.00 wakker maken voor de fles. Is dit erg? Mijn man vond dit niet leuk, dus nu het volgende geprobeerd: om half 4 's middags de groente en om half 5 de fles en om 5 uur naar bed. Toen werd ze om half 7 wakker; en heeft ze gezeurd tot half 8 en ze de laatste fles kreeg. Nu heb ik liever dat ik haar wakker moet maken dan dat ze huilt de hele hele tijd. Dus wat moet ik doen: Dit schema: 7 uur fles half 10 fruit bed slapen tot half 12 (ongeveer dan) half 1 / 1 uur fles half 3/3 fruit (2 x fruit op een dag mag dat?) En bij het fruit van 3 uur wil ik dan wat liga erdoor heen doen. Dus eigenlijk krijgt ze dan gewoon sap met liga. (perensap met liga erdoor heen) 5 uur groente, half 6 yoghurt of dus klein flesje. Normaal gaat ze tussen half 3 en 3 uur niet naar bed, dit kan ik misschien wel proberen. Zodat ze wakker kan zijn tusssen 17 00 uur en 20.00 of is dit te lang? En dan rond 20.00 uur de laatste fles. Eerst kreeg ze om 21.00 de laatste fles. Maar dan sliep ze zo vast maar als ze om 20 00 al slaapt slaapt ze ook vast denk ik. Ahhh snapen jullie mijn probleem? Ik moet nu een duidelijk schema krijgen want anders is het niet meer duidelijk voor haar en voor mij.
Kun je dat flesje van 17.30 niet een uurtje rekken en er dan een grotere van maken? Kan ze daarna lekker slapen hoef je haar ook niet meer wakker te maken.
half 7 naar bed voor de nacht? Ik weet niet of ze dat red hoor! Ik ben bang dat ze dan rond 4 uur 's nachts komt.
Bij Lianna is het schema zo: 7.30: fles 225ml + 7 slapen tot 10.00 10.15: heel fruitpotje 12.00: boterham met klein flesje slapen tot ong. 15.00 15.15: liga of rijstewafeltje 16.30: heel groentepotje met danoontje slapen tot 18.00 19.30: fles 225ml + 7 daarna weer slapen
Je zou het eens kunnen proberen, als het niet werkt kun je altijd nog terug. Bij Jelle werkte het op die leeftijd niet, hij is pas sinds een week of 3 van zijn avondfles af. Hij kreeg die dan altijd om 23.00. En ik moest hem er altijd voor wakker maken.. Jelle slaapt nu van 19.00 tot 7.30. Ik redeneer maar zo, ik heb liever dat ik mijn kindje wakker moet maken op een tijd die mij uitkomt, dan dat hij midden in de nacht wakker word van de honger, en dus iedereen wakker heeft. Midden in de nacht wakker worden, breekt je nacht en daar word je zooooo moe van. Dan kun je beter 's avonds wat later naar bed gaan denk ik.
Om 21 uur de laatste fles gaat goed, dan slaapt ze goed door. Maar ik vind het altijd zo sneu om haar wakker te moeten maken. Ze begint dan te huilen en drinkt slapend haar flesje en als ze die op heeft valt haar hoofdje altijd op mijn schouder en valt ze in slaap, vind ik altijd zo zielig. Vandaar dat we anders wilde, maar heel typisch, leg ik haar om 17 uur in bed dan wordt ze rond 18 uur wakker en zeurt ze. Leg ik haar om 18 uur in bed slaapt ze super goed door en wordt niet wakker en moet ik haar dus om 21 uur wakker maken. Dus ik weet het gewoon niet wat het beste is.
Maar als ze om 18.00 wakker wordt..moet je haar er dan uithalen? Mijn dochter word ook vaak een uur nadat ik haar in bed heb gelegd wakker (dromen? diepe slaap vallen?) maar ik geef dr speentje en ze slaapt gewoon verder. Je kan ook smiddags een startkoekje, broodkorstje, rijstewafeltje of gewoon boterham geven. Tja en wakker maken..daar hou ik niet zo van en doen we al maanden niet meer. Mijn dochter slaapt van 18.30 tot 7.00 uur. Áls ik haar wakker maak voor een flesje bijv om 22.00 uur dan slaapt ze zelfs korter. Maar lastig is het wel hoor, succes ik hoop dat je een nieuw schema kan vinden wat werkt.
Als ze om 18 uur wakker wordt slaapt ze niet meer! Maar omdat ze nu nog niet echt doorslaapt, of ja, ze slaapt wel door maar ze wordt ergens wakker tussen half 6 en half 9. Dus dan begint elke dag al anders. Overdag gaat het op zich goed, maar zo rond een uur of 5 dan is het een beetje shit. Als ze om 3 uur wakker wordt vind ik het ook zo lang om haar niets te geven dan krijgt ze niets te eten of drinken vanaf 1 uur tot 5 uur. Dus als ik haar nu rond 3 uur wat sap met een liga erdoor geef en dan misschien rond 4 uur / half 5 nog even laat slapen en rond 5 uur de groente en dan rond half 6 de fles (klein flesje of yoghurt) kan ze niet op blijven tot 8 uur ben ik bang en als ik haar dan rond 18 uur naar bed breng vind ik het dus sneu om haar rond 8 uur / 9 uur wakker te maken, maar de laatste fles rond half 7 / 7 uur geven haalt ze denk ik niet. Of zou ik dat moeten proberen?
Ik weet het niet maar je zou het eens kunnen proberen! De eerste keren kan ze wat eerder wakker worden maar bij ons werd het steeds later..en de afgelopen weken moeten we dr soms wakker maken rond 7.30 uur. Dit is ons schema: 7.00 fles 200 cc (180+6) of bord pap 10.00 fruit 11.00 fles 200 cc (niet helemaal leeg) slapen tot 13.00 13.30 brood met sap 15.00 fles 200 cc tussendoor soms ergens een koekje/rijstewafel en diksap 17.30 groente + danoontje 18.30 fles 200 cc (nutrilon Goedenacht) Naar bed. Ze krijgt nog 4 flessen maar ze verbruikt heel erg veel en komt weinig aan dus ik mag haar aanbieden wat ze wil.