Vorig jaar bij een workshop zelf een letter gemaakt met callebaut chocolade. is er ook andere chocolade ( goedkoper) wat een goede basis is voor een letter op te spuiten??
Ik heb geen ervaring met het spuiten van chocolade. Maar ik vind de basis chocolade van de Lidl fijn smelten.
Als je de letter echt lekker wilt hebben zul je toch een kwaliteits chocolade moeten gebruiken. Dus of Callebaut of bijvoorbeeld Lindt uit de supermarkt. ( maar dan is callebaut in verhouding goedkoper) Wil je gewoon een dagje “ rommelen” met de kinderen dan kun je best goedkope chocola proberen. Als deze dan wit uitslaat is het niet zo heel erg.
Je kan gewoon ieder merk chocolade gebruiken. Maar voor de smaak is een goede kwaliteit natuurlijk het lekkerste. Ik koop hier regelmatig druppels en die zijn van een prima kwaliteit: https://www.denotenshop.nl/cacao-chocolade/chocoladedruppels/?gclid=CjwKCAjwq_D7BRADEiwAVMDdHuV_SvenEreu8CTRMjs78YXVbNf3r9aPkhcxDA4P1-HpLomcJpRpexoCgfkQAvD_BwE
Wij gebruiken de chocoladebrokken om te smelten voor chocoladebollen van de aldi. Deze zijn bedoeld om te smelten en us goed van smaak. Zien eruit als kleine hele dikke repen.1 blokje is volgens mij 50 gr Eerst kochten we ze in duitsland maar veel producten hebben ze inmiddels ook in nl
Je kunt alle chocolade gebruiken. (Banketbakker ) Roomboter erbij eventueel een smaakje. (Likeur ofzo) roeren en spuiten maar. Ik zelf gebruik elk jaar Milka.
Mag ik je als banketbakker dan vragen wat goede alternatieven zijn voor een letter zonder chocolade/cacao? En niet volledig van marsepijn want daar is hij ondertussen op uitgekeken
Scheelt niet heel veel met de chocolade drups van Callebaut... Tenminste, ik haal ze meestal bij Hanos en meen 9 euro nog wat voor een kilozak.
Dat is ook niet zo heel gek, want die druppels zijn ook van callebaut Ze stoppen het alleen in een andere zak, kom ik net achter... Maar dan zou ik zeggen en prima alternatief als je niet bij hanos kan shoppen. Bij andere andere we shops is het al gauw wel ietsje duurder.
Whahahahah! Dan zijn het wel de allerlekkerste... En zeker een goed alternatief als je niet bij de Hanos kan winkelen idd. Op taartenshops enzo zijn ze ook vaak te koop, maar een stuk duurder.
Door de boter is de chocolade spuitbaar. Deze choclade is ook zachter. Anders moet je een mal gebruiken om de chocolade in vorm te houden.