Wat had jij aan bij je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nescio, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik was naar het ziekenhuis vertrokken in een zwangerschaps-joggingbroek met een fijn (lang) elastisch tshirt in t oranje. Eenmaal in het ziekenhuis was het zo heftig en ging het zo snel dat mijn broek na het toucheren niet meer terug is aan gegaan. Verder ook niet meer bij stilgestaan. Ik zou alleen de volgende keer voor een donkerder thirt kiezen (bij voorkeur zwart) daar zie je de viezigheid zo niet op ;)
    Maar ik zou vooral kiezen voor comfortabel, eerder dat dan mooi. Niemand die je er op aankijkt als je met een slobbertshirt aan komt :p

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had mijn eigen kleren aangetrokken. Mijn vliezen waren een week voor de geplande ks gebroken en ik moest naar het zkh komen en de ks zou vervroegd worden. Ik ging ervan uit dat ik toch een OK shirt aan zou moeten. Maar eenmaal in het zkh aangekomen ging het zo snel met de weeën dat toen ze me kwamen ophalen voor de OK (en kwamen zeggen dat ik mijn OK shirt aanmoest) ik ineens persdrang kreeg en 'gewoon' moest bevallen (in mijn eigen kleding dus).

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Een zwart nachthemd.
    Werd ingeleid ;)

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd had ik eerst een leuke pjama jurkje aan met een comfortabele pjama broek was ook midden in de nacht. Uiteindelijk ging alles uit en sta dus op foto's met een ziekenhuis deken over me heen

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.464
    17.409
    113
    Bij de eerste een operatiejasje. Bij de tweede pyamashirt (zwart/wit gestreept, gewoon fatstoenlijk). En bij de derde niks omdat ik na het douchen niet meer kon aankleden :D
    Voor nu zit er een topje in de tas en een slaapshirt

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Eerste keer gauw een oud shirt van mijn man aangetrokken. De keren daarna was ik nog even gaan douchen en daarna een zwart nachthemd aangetrokken. Alle kleren zijn nog steeds in gebruik, na de was zag je er niks meer van.

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik heb een nachthemd aangehad die ik volledig open kon knopen. Zo lag ik toch niet helemaal naakt en kon ik mijn zoon makkelijk op mijn blote borst leggen

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Een mouwloos hempje die ik de hele dag al aan had, ben 's avonds lat bevallen en de hele dag al gebroken vliezen en weeën. In de middag gewoon naar de controle in het ziekenhuis gegaan want ik vond het wel meevallen en kon wel tot dan wachten haha, toen gelijk opgenomen en mn vluchtkoffertje met daarin een speciaal shirt onaangeroerd in de hoek van de verloskamer laten staan. Boeide me niks haha

9. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Gewoon een groot tshirt. Ik begrijp niet zo goed waarom je je druk zou maken om een topje als je bedenkt wat mensen tijdens een bevalling wel niet allemaal van je te zien krijgen?

10. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Een operatiehemd

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had een zwart nachthemd in de koffer... Die heb ik na de bevalling aangekregen :D. Weeën begonnen toen ik al in bed lag. Heb op weg naar het ziekenhuis nog net een legging onder mijn bigsize 'aruba' shirt getrokken naast mijn birkenstocks maar daar wel huissokken in... Birckenstocks niet aan bij de bevalling maar idd op de fotos wel mijn mooie Aruba shirt... Dit keer leg ik het nachthemd weer klaar en dan zie ik het wel :D.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de oudste een hemdje, bij de middelste een zwarte nachthemd met smalle bandjes en bij de jongste niets (toen beviel ik onder de douche ;)).

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pfoe. Volgens mij een zwarte bh (zon tiener ding) en een zwart hempje.

Na de bevalling toen hij op mn buik lag iets omhoog gewrot.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedoel je die bikinitop? Ik wilde toch niet helemaal naakt in dat bad gaan liggen. Natuurlijk zien ze alles van je en na de bevalling ging dat ding ook gewoon uit en dat interesseerde me niet, maar bij het weeën opvangen vond ik het gewoon wel prettig nog 'iets' aan te hebben.

Ik ga nu iets aandoen dat zeker comfortabel is, maar dat niet zo'n lelijke onbestemde kleur heeft als dat beige pyjamajasje ;)

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Misschien niet flatterend, maar ik vind het juist wel een bijzonder en mooi idee dat je een nachthemd van jouw moeder aan had, degene die jou heeft gebaard. Bijna een symbolische waarde.

16. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Eerste was een geplande ks.
    Nu gaan we vaginaal proberen. Ik heb bij zeeman een soort nachtjapon gekocht, is eigenlijk gewoon een lang shirt dat over mijn billen valt.
    En dikke sokken voor eronder heb ik ook gehaald! Zal ook mooi flatterend zijn ;)

17. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Ik had een tshirt aan. Ik mocht nog wisselen want ik had aan waarmee ik in de zetel lag thuis. en als ze na de geboorte de baby er op leggen maakt dat mogelijks vlekken.. Maar ik hield gewoon dat aan :)

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, terwijl ik er niet bij nadacht eigenlijk :D

19. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik had een nachthemd aangetrokken want dan kon ik tussendoor toch 'bedekt' liggen en van die zachte huissokken.

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Een zwart slaaptshirt die ik van mijn zusje had gekregen. Had er gewoon 1 uit de kast getrokken. De gyn lag dubbel, er stond: my sister went to Spain and all she got me was this louzy tshirt. 😂 bij de jongste naakt want in bad. En bij het hechten ed weer dat zelfde shirt! Dus die moet ik bij de volgende weer aan :D

Deel Deze Pagina