Wat had jij aan op de sol. gesprek?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Skinny jeans, hippe oversized sweater, enkellaarsjes.

Wat je aandoet hangt af van de sector, het bedrijf, en de functie waar je voor solliciteert.

Ik werk als project manager bij een webdevelopment bedrijf. In deze sector maakt het niet veel uit wat je aanhebt (er zitten veel creatievelingen en nerds tussen tenslotte;)), tenzij je in de sales zit.

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb een maand geleden een sol gesprek gehad en ik had gewoon een spijkerbroek aan met een truitje. En ik ben aangnomen.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb alle sollicitaties, zelfs bij de supermarkt, slager, telefoonwinkel, een nette broek aangehad met blouse. evt. met jasje als het winter was.

Zou zelf echt geen spijkerbroek aan doen naar een soll... misschien heb ik daar nog ouderwetse ideeen over.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

toen ik voor de kinderopvang solliciteerde droeg ik mijn gewone kleren, dus gewone broek met een truitje erop.

nu zoek ik naar een beleidsfunctie en dan is het echt nette broek, blouse en jasje, haren netjes enz. of een net jurkje met een jasje.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Een donkere skinnyjeans met een zwarte bodyblouse en mooie zwarte leren laarzen met hak.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt helemaal. Het is dan ook hartstikke goed als je je vantevoren goed in het bedrijf verdiept en probeert te achterhalen wat de bedrijfscultuur is.

Ik werk al jaren als secretaresse op verschillende makelaarskantoren. Maar ik hoef echt geen mantelpakje o.i.d. te dragen. Als mijn kleding maar netjes is. Ik trek echter geen spijkerbroek aan naar mijn werk. Draag ik ook nooit bij sollicitaties.

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou ik werk ook op een makelaarskantoor en heb dus veel contact met andere makelaarskantoren en daar lopen al de secretaresses echt gewoon in hun normale kleding hoor. Dus ook spijkerbroek gewoon!
    Heb nog nooit een kantoor gezien waar die meiden altijd netjes gekleed zijn.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet in welke regio jij werkt, maar ik werk hier in het noorden van het land en ik heb op geen enkel kantoor een spijkerbroek mogen dragen. Ik werk inmiddels al langer dan 11 jaar als binnendienstmedewerkster/secretaresse op makelaarskantoren.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat een nette spijkerbroek best kan hoor. Zolang als je maar niet zo eentje met vlekken of gaten erin aan gaat trekken....;)

Deel Deze Pagina