Zou ik nu ook zeggen, maar op dat moment vond ik het raar en apart. Misschien omdat het me eerste baby was en het was een moment van waarheid, eindelijk die baby. Ze zag er vies uit, niet dat ik er niet van hield..
Ik was al naar de OK geweest voor een epiduraal en had dus een ok-jasje aan op de verloskamers. De vpk vroeg heel vriendelijk of ik voor het bevallen niet iets anders aan wilde, omdat sommige echt een speciaal shirt ofzo in gedachten hebben. Ik vond het heel attent, maar heb vriendelijk bedankt, ik had nog veel pijn omdat de epiduraal niet goed zat en zag het niet zitten om tussen de weeën door om te kleden. Uiteindelijk maakte het geen bal uit...want ik kreeg een keizersnede en lag dus poedelnaakt op de operatietafel met wat doeken her en der
Niets...ik had mijn weeen lekker in bad opgevangen en toen ik mocht persen heel snel uitgestapt en naar bed gelopen. ... had t ook zo warm zat echt niet op een shirt oid te wachten. Daarna lekker frummeltjes op blote buik....heerlijk !
Ik had ook een big shirt gekocht voor tijdens de bevalling. Alleen helemaal niet aangehad! Ik moest naar het ziekenhuis en kreeg en infuus en had geen zin om me totaal om te kleden (spanning). Had dus gewoon een bh en oude tanktop aan die was wel helemaal naar boven gegleden door het draaien tijdens de weeën, dus alsnog ukkie op de blote buik gehad, heerlijk!
Ik had een nieuw big-shirt gekocht omdat ik mezelf al door de kamer zag waggelen en ergens overheen hangen tijdens de weeen en ik er niet zo van hou om in mijn blote kont te lopen. Alleen wilde ik niet lopen maar liggen en had het met een korter shirt ook wel gekund
Ik had me daar van tevoren helemaal druk om gemaakt en speciaal een jurkje met v-hals gekocht zodat ze op mijn borst kon liggen en een bh voor de foto's want ik wilde geen bloteborstenfoto... Uiteindelijk had ik geen bh aan en een operatieschort vanwege de ruggenprik! En ja hoor, natuurlijk werd mijn schort omhoog geschoven door de verloskundige om de 'landingsbaan' vrij te maken en heb ik dus tig blotenborstenfoto's hihi! Mijn advies: doe iets aan wat lekker zit en makkelijk uit te trekken is. Kies voor iets langs als je de weeën staand op wilt vangen, dan voel je je niet zo bloot. Al kon dat mij weinig schelen toen ik bezig was!
Ik had een groot pyama shirt bij mij... maar heb de ontsluitingsweeen in bad gedaan. En vanuit daar het "bed" in. Dacht er de volgende dag pas aan dat ik alles naakt had gedaan. Ik zei voordat alles begon: ik wil het niet naakt doen hahaha... maar op dat moment denk je daar niet aan
Ik had beide keren een wat langer nachthemd met spaghettibandjes (dames slipdress - HEMA) aan. Echt fijn om in te bevallen vond ik. Ik kon de weeën het beste opvangen door op handen en knieën op het bed te zitten en heen en weer te wiegen. Ik was dus erg blij dat ik iets aan had wat over mijn kont viel, zodat ik niet in mijn blote behind voor iedereen zichtbaar zat .
Ik had een heel lang hemd aan (HEMA). Ik vond het super. Het was namelijk erg warm en ik was blij dat ik geen shirt met mouwen had aangetrokken. Toen dochterlief geboren werd kon ik mijn hemd helemaal omhoog trekken. Kon ze lekker meteen op mijn blote buik liggen en meteen aan de borst
Ik had een grijs shirtje aan met spaghettibandjes die al helemaal omhoog zat omdat in banden om m'n buik heen had...dus stond in m'n blote kont m'n weeen op te vangen, broekje had ik ook niet aan omdat er ook een draadje op t hoofdje van de kleine zat. Op een gegeven moment mocht ik alleen maar op t bed blijvem zitten/liggen en toen lag er een laken over m'n benen heen. Kleine werd gelijk op m'n buik gelegd, shirtje deden ze omhoog.......banden zijn voor het persen weggehaald
een zwart normaal stretch t-shirt.. had big shirt bij maar ben na t bad niet ineens op t idee gekomen om me om te kleden.. vond t prima zo
Ik had een nachthemd aan... tot ik onder de douche ging staan... daarna was ik naakt... make up uitgelopen onder de douche, haren ongekamd... o wat was ik charmant... maar ach op dat moment interesseerde me dat niks! Ik ga bij deze weer voor een nachthemd maar of ik het aanhoud?? Geen idee dus
Omdat ik met volledige ontsluiting halsoverkop naar het ziekenhuis moest heeft mijn man me in alle snelheid aangekleed . Had een turquoise shirtje met lange mouwen aan. Toen ik bevallen was, lag ik opeens naakt met mn zoon op mn borst.
ik had speciaal een donker nachthemd gekocht maar heb deze niet aan gehad de vliezen braken thius met daarna meteen volop weeen en moest naar het ZH en dan denk je er niet aan om wat anders aan te trekken. en achteraf kon het me ook geen ene bal schelen. shirt werd ook naar boven geschoven zodat kleine er kon liggen. en ja, zat onder het bloed. so what.
bij de eerste een sportbeha en een grijs big shirt van tweety bij de tweede oorspronkelijk een beha , donkerblauw spaghettitopje en een rood bigshirt van minnie mouse maar dat is uiteindelijk tijdens de arbeid , de beha , spaghettitopje en een operatieshirt geworden en tijdens het persen ging het operatieshirtje uit , hier is het dus standaard bij een ruggeprik een operatieshirtje