wanneer bedje opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door annetje, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Wanneer maken jullie het ledikantje/wiegje op? Ik heb alle beddegoed al gewassen, maar ik ben bang dat als het te lang ongebruikt op het bedje ligt het dan stoffig ofzo wordt.
    Of zal dit wel meevallen?
    En klopt het dat je geen zeiltjes meer mag gebruiken? Bij prénatal zeiden ze dat bedzeiltjes nog heel veel gebruikt worden en bij de kraamzorg staat het niet op de uitzetlijst. Ik heb voor de zekerheid toch maar wat gekocht...

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    De kraam maakt het bedje evt op hoor...als het opgemaakt is controleerd ze toch ook of het goed is

Wij kwamen uit het ziekenhuis en hadden Teun toen lekker op bed op het dekbed onder zijn deken bij me liggen totdat de kraam kwam....

wij hebben nog steeds een zeiltje eronder wel dan bij zijn billen tot halverwegen de rug niet onder het hoofdje...

wij hadden wel het dekentje in het bedje liggen omdat het anders zo kaal was...

3. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Zeiltje is toch niet nodig in het begin. Een molton is lekker warm en zorgt ook om wat lekkage op te vangen. En verder inderdaad: de kraam controleert toch. Ik zou zeiltje weglaten, is alleen risico.

4. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Ik heb het bedje van de week opgemaakt:molton, hoeslaken, lakentje, dekentje. Als de kraam het niet goed vindt dan moet ze het maar over doen....
    Zeiltjes heb ik niet in huis gehaald, bij de intake van de kraamzorg vertelden ze dat dat niet gebruikt mag worden.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hoop dat je het bedje wel laag heb opgemaakt?

6. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb het ledikantje al opgemaakt, gewoon omdat ik er zin in had... maar de kraam zal het vast nog wel over doen, heb zo zitten kloten met al die lakentjes... hihi

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    zit nog steeds te rommelen met het dekentje hoor....is nog te lang en "moet" dus netjes onder het voeteneinde ander komt de onderkant van het matras omhoog...en dan ligt hij met zijn voeten omhoog.....

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Bij mij stond er ook geen bedzeiltje op de uitzetlijst van de kraamzorg, maar op de uitzetlijst van Prenatal wel en had ik dus wel aangeschaft. Bij het intakegsprek vertelde de kraamzorg dat ze dit niet meer mogen gebruiken, omdat het bij baby's vaak niet nodig is en je vanwege het broeierige effect alleen meer kans hebt op wiegendood. Ik ben gewoon naar de Prenatal gegaan en heb ze weer ingeleverd!

Mijn zoontje is nu 5 weken oud en we hebben nog geen zodanige luier-lekkage gehad dat het nodig was om het bedje te verschonen.

Owja, ik had met 37 weken (dan mag je thuis bevallen) het bedje opgemaakt, maar de kraamhulp heeft gewoon een schone hoeslaken en laken gepakt toen de kleine was geboren.

Groetjes Saskia

9. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb het bedje al opgemaakt.

Hier zonder een bedzeiltje. Veelste broeierig.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier wiegje al opgemaakt. met molton bedzeiltje, stond zo op de lijst van de kraamverzorging. geen rubberen, dat vertrouw ik niet. verder molton onderlegger en laag natuurlijk. vind het gewoon heel gezellig lijken :) als het te stoffig wordt spoel ik het gewoon nog even uit ;)

11. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Bedankt, ik lees dat bedzeiltjes dus niet zoveel gebruikt worden.
    Klopt het dat het bedje dan zo opgemaakt moet worden?

Moltonhoeslaken, hoeslaken, laken, 2 dekentjes?

Ik heb de bon van prenatal nog, dus kan ze nog terugbrengen.

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Een bedzeiltje wordt door 75% van de verloskundigen en kraamzorg afgeraden. Misschien dat het later handig is, voor peuter/kleuter leeftijd, maar voor een baby vind ik het ook niet nodig.

matras
    eventueel matrasbeschermer
    molton hoeslaken
    hoeslaken
    hydrofiele luier ter hoogte van gezichtje
    laken
    dubbelgevouwen wiegdeken

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina