Nou, dat vind ik dus wel behoorlijk heftig. Goed dat je de politie hebt gebeld, dat zou ik in deze situatie ook hebben gedaan. Maar wat bizar dat ze pas een uur later (!) kwamen.
Altijd bellen je weet nooit wat er anders had kunnen gebeuren als je later in de krant lees man steekt vrouw en kind dood,En als het allemaal meevalt praten de bewoners zich er wel uit .
Jij dacht meteen aan die grote gummiknuppel in, eh, ik bedoel aan zijn broek . Maar goed gehandeld hoor!
Nou ik weet niet wat ik gedaan zou hebben. Wij hadden een keer s'nachts heel erge ruzie en we woonden in een flat. Toen we het goedgemaakt hadden en lagen te slapen belde er politie aan en moesten we allebei apart met de politie praten. Ik had blijkbaar een paar keer 'hou op' geroepen en mensen dachten dat ik werd mishandeld ofzo, wat echt niet zo was. Wat voelde ik me opgelaten zeg! Ze wilden er ook perse een melding van maken terwijl ik ze verzekerde dat we gewoon ruzie hadden. Ik vond het echt heel vervelend, lagen we eindelijk te slapen en dan dat weer. Nou is het bij dit stel niet gewoon ruzie en er was een kind bij, dus misschien was het wel goed wat je hebt gedaan. Maar ik ben nog steeds 'bang' als we eens ruzie hebben dat de politie dan weer komt en mijn vriend ook.
Ik had meteen 112 gebeld en daarna gekeken of ik het huisnummer alvast kon achterhalen voordat de politie kwam. En als ze er na 20 minuten nog niet waren had ik nog n keer gebeld.
Hahah ik ook! Ben benieuwd of ze de politie uiteindelijk nog aan de deur gehad hebben. Je hebt het goed gedaan in ieder geval. Vind het sneu voor het kind.
Ja als er zo'n grote agent in je slaapkamer staat dan lijkt je slaapkamer ineens heel klein. Haha. Ja nou ik twijfelde dus of dit echt spoed was.. Maar ja had geen andere optie dan 112. Want dat andere nummer deed het dus niet. Haha. Tja. Niet zo gek als je een verkeerd nummer belt. Vraag me alleen af of ze ons gezien hebben aangezien de gordijnen ineens dicht gingen.. als ze de link leggen dat wij de politie gebeld hebben.. hoop niet dat die kerel hier aan de deur komt... Mijn man heeft voor de zekerheid de honkbal knuppel naast de deur gezet. Een beetje overdreven Misschien, maar ik heb wel een klein kind in huis. Zal af en toe eens in de gaten houden of het rustig blijft daar in huis. Ik kijk vanuit mijn slaapkamer precies in kamer in. Iedereen heeft wel eens ruzie. Mijn man en ik ook. Maar niet waar ons kind bij zit. Dan loopt 1 van ons weg. En we gaan elkaar zeker niet uitschelden. Als mijn man iets zegt wat niet door de beugel kan. Dan zeg ik dat 1x rustig. De 2e keer pak loop ik weg en blijf ik een paar uur weg tot we allebei bedaard zijn. Onze buren horen ons nooit. Het feit dat wij die man letterlijk konden verstaan, dat er een kind bij zat dat niet durfde te bewegen (kind is een jaar of 15/16) en die vrouw die stond te huilen en eigenlijk niks durfde te doen.. Dat vertrouw ik niet. En als ik dan ook mijn eigen buren niet geloven is die man geen schatje. Dat soort dingen vindt ik eng.
Ik zou ook hebben gebeld. Misschien had de man een goede reden om te flippen, maar liever voor de zekerheid bellen.
Ik had ook zeker gebeld hoor! Wel bizar dat het zolang duurde voor ze er waren. Had na een minuut of 20 denk ik nog eens gebeld. Ik vind beter een keer voor niks, dan niet bellen. Als je zo erge ruzie maakt dat de buren het letterlijk kunnen horen, vind ik dat niet normaal.
Natuurlijk had ik ook de politie gebeld. Wel raar dat ze er pas zo laat waren. Ik zou vandaag ook Veilig Thuis bellen om een melding te maken, maar misschien regelt de politie dat al? En wellicht overdag bij de buurvrouw aanbellen om te zeggen dat je geschrokken bent. En als je haar kent zeggen dat ze altijd welkom is voor een kop koffie of voor een veilige plek in noodgevallen.
Goede reden? In mijn ogen is nooit een goede reden om te flippen met een kind erbij in de kamer. Zonder kind trouwens ook niet.
Als mijn man mij in zijn bed zou betrappen met een andere man vind ik dat een goede reden om te flippen hoor.
Oh ja dat zou ook zeker een reden kunnen zijn. We hoorden die man ook roepen : wat heb ik jou ooit aangedaan. Maar dat is geen reden om te slaan of ruzie te maken waar je kind bij is.
Nee zeker niet, Maar ik kan me zo voorstellen als dat gebeurt dat het heel moeilijk is om jezelf te kunnen blijven beheersen totdat er geen kinderen meer bij zijn. Maar tis zeker niet goed om dat te doen.
Ja hoor gewoon bellen en het kan wat langer duren eer de politie er is al vind ik dat ook wel logisch ze kunnen meerdere meldingen tegelijk krijgen en dan zullen de andere meldingen voorang gekregen hebben. Sla het nummer in je telefoon op altijd handig.