wat hadden jullie gedaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi,

zoals velen van jullie wel weten heb ik pcos.
    wij proberen zwanger te worden van de tweede. en willen/wouden dit zonder ziekenhuis doen. inmiddels zit ik in ronde 3 en beginnen we toch wel heel erg te hunkeren naar nog een mensje van ons.
    maar ik zit dus nog maar in ronde 3 dus voel ik mij eigenlijk een beetje schuldig als ik nu al naar het ziekenhuis wil om te laten nakijken of ik wel of niet een ei sprong heb.
    want er zijn zoveel mensen die pas na 2 of 3 jaar zwanger worden:).
    dus denk ik dan probeer ik het maar gewoon zo om zwanger te raken.
    maar dan denk ik weer van maar ik heb pcos dus de kans dat ik zwanger word spontaan is wel heel erg klein. dus jullie hebben het vast al door ik weet het even niet meer.:(

wat hadden jullie gedaan?
    gelijk naar de ha voor een doorverwijsbrief naar de gyn?
    of gewoon even wachten want wie weet komt het toch spontaan?
    ik word een beetje gek van mij zelf aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrgggggg:x

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Moeilijk!
    Gebruik je ook ovulatietesten? dan weet je in iedergeval of je een eisprong hebt gehad.
    Ik zou het misschien een half jaartje proberen en anders op naar het ziekenhuis.

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik heb ovutesten maar ik las op het internet dat dat bij vrouwen met pcos niet werkt. omdat je wel een piek kan hebben dus je ovutesten wel positief uitslaan maar je uiteindelijk je ei sprong niet hebt. dus daar heb ik jammer genoeg niets aan. en mijn temp neem ik ook niet op want daar word je dus ook niks wijzer uit. dus het is wel een beetje moeilijk.\
    bedankt voor je reactie

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ben je vorige keer ook spontaan zwanger geworden of in het ziekenhuis? In het laatste geval zou ik nog een maandje afwachten en dan naar het ziekenhuis gaan, dan zou ik niet zoveel geduld hebben om een jaar te wachten denk ik.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    vorige keer heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was en heb 2 maand clomid 50mg geslikt deze sloeg niet aan. maar de derde maand 100 mg en toen was ik gelijk zwanger.
    dus ik ben bang dat spontaan zwanger worden er bij ons niet in zit!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij kan je gewoon terugkomen bij de gyn voor een 2e hoor... dan hoef je niet eerst weer een jaar te wachten (als je met de eerste met clomid bent zwanger geraakt).
    Meeste meiden die ik ken die bij de eerste met clomid zijn zwanger geraakt beginnen in overleg met de gyn vanaf de eerste ronde al weer met clomid. Waarom zou je wachten als je weet dat er iets mis is?

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dat is ook wel zo waarom zou ik langer wachten als ik weet dat ik pcos heb.
    maar toen we zwanger waren en de laatste keer bij de gyn waren zei hij nou ik hoop niet tot ziens. dus ik dacht oh dan kan het dus ook wel spontaan gebeuren. maar dan lees ik weer op het internet en daar staat als je eenmaal pcos heb dan hou je dat ook. dus het is allemaal een beetje dubbel hahaha

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij hebben toen eerst een paar maanden afgewacht. Ging een tijdje goed maar later had ik weer giga lange cyclussen. Ik heb de hoop toen opgegeven en ben na 7 maanden zelf proberen weer naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Hield mezelf gewoon voor de gek dat het spontaan ook wel zou gaan lukken. (niet dat dat bij andere ook zo is hoor) Ik mocht trouwens gelijk weer starten met hormonen en IUI. Zo ben ik van onze zoon ook in verwachtig geraakt.

9. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hihi
    ik zou naar de gyn gaan en daar gewoon om raad vragen kan toch geen kwaad.
    als het bij je eerste is vast gesteld dat je pocs hebt doen ze daar vast niet moeilijk over hoor.
    succes liefs
    luusje

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb ook PCO en zwanger geworden via clomid. Mijn gyn zei dat als we voor een 3e willen gaan ik gewoon kon bellen.

Hoe is je cyclus nou? Als die regelmatig is dan kun je het altijd nog even proberen. Is deze onregelmatig dan zou ik wel bellen.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wachten omdat je je schuldig voelt om nu al tegaan ipv over een half jaar?
    Meid ben je gek? Je wens is er nu en als je meer kansen wil hebben,zou ik naar de gyn gaan hoor! Waarom weer aanklungelen als er een mogelijkheid is om minder lang te wachten?!
    (zeg ik die geen ei kan vinden afgelopen jaar en nog niet bij de huisarts is geweest, maar wel gaat doen)

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb nu 2 maanden een cyclus van 34 dagen gehad. maar bij mijn eerste zwangerschap lagen mijn cyclussen ook tussen de 31 en 35 dagen langere cyclussen heb ik nooit gehad. toen ik wel een ei sprong had had ik een cyclus van 29 dagen. en niet langer.
    dus daarom weet ik dat ik geen ei sprong heb.

ik heb vandaag naar de huisarts gebeld ik was heel erg zenuwachtig:)
    die vertelde mij dat ik naar de gynaecologie moest bellen. daar heen gebeld en die zei dat ik weer een verwijs brief van de ha moet hebben. en de ha neemt nu weer niet op aaaaaaaarrrrrrrgh ben ik eindelijk zo stoer om te bellen nemen ze niet op:x
    nou ja ik ga het vandaag wel weer even proberen maar zit te trillen achter de pc en waarom?:(
    geen idee haha. misschien wel omdat het nu eindelijk mijn grote droom weer wat meer werkelijkheid word hihi

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    haha dan moet je mij helemaal snappen dat ik niet durf te bellen en te gaan.
    maar meid ik heb gebeld dus nu jij nog!

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    iedereen bedankt voor de hulp en lieve berichtjes!

liefs sunlight

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gewoon bellen hoor meid. En natuurlijk is het weer spannend als je weer de mmm in gaat.

Ik zou dan ind even bellen met je HA, en dan door naar de gyn. Leg je twijfels dan uit en dan weet de gyn vast wel of je weer moet beginnen met hormonen.

Heel veel succes, hopelijk ben je snel zwanger!!!

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik kan morgen mijn verwijsbrief halen. en dna zal ik bellen met de gyn. en dan wel even vertellen hoe ik er over denk.
    dat ik gewoon graag wil weten of er een ei sprong is of niet. want word er nu alleen maar zenuwachtig van. maar hij zal vast wel weten wat hij moet doen. neem ik aan.

ik hoop ook dat ik snel zwanger ben maar daar ga ik maar niet vanuit. dan valt het tenminste niet tegen.

liefs

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Dat is toch helemaal niet erg dat je dat nu zo voelt? Je hoeft je helemaal niet schuldig om te voelen.

Je weet dat je pcos hebt, en dat betekent dat je mogelijk geen eisprong hebt. Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld 2 cyclussen een ovulatietest te gebruiken.

En aangezien je al weet dat je pcos hebt lijkt het mij logisch dat je het na wil laten kijken. Als blijkt dat er een eisprong is, kun je het gewoon weer een tijdje proberen, als blijkt dat er geen eisprong is dan zou het zonde zijn om een paar maanden voorbij te laten gaan?

maar ik vind het niet raar hoor, dat je het wil laten nakijken. Gewoon doen dus als je dat wil.

Ikzelf heb ook pco, en kan me je eerste gevoel ook goed voorstellen: gewoon proberen en zien hoe of wat, maar toch blijft het wel in je achterhoofd spelen dat je weet dat er misschien wel helemaal geen eisprong is.

Succes!

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    haha... ja ik heb ook gebeld...
    alleen is mijn huisarts 2 weken met vakantie en wil de vervangende mij niet helpen...
    Heb ik eindelijk het lef!!!!
    Ik zal wel niet meteen met de gyn. een afspraak kunnen maken he?! aangezien jij dat ook al niet kon. Ik heb wel van afgelopen 4 maanden temp en ovutesten, want dat advies had ik hier al gekregen.

Fijn voor jou dat je binnenkort dus een afspraak hebt! Alleen als je zo'n regelmatige cyclus hebt, zou je toch wel een ei hebben?! Of maakt dat niet uit?

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee je kan niet meteen een afspraak maken.
    ik had bij ons 1e kindje ook steeds even lange cyclussen en toen had ik ook nooit een ei sprong. dus dat hoeft bij mij niks te betekenen. daarom ook maar weer een afspraak bij de gyn. want ik kan van alles denken en doen maar dat heeft bij mij geen zin. want het lijkt altijd goed maar toch heb ik nog nooit een natuurlijke ei sprong gehad.

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
    ik maak mij nu gewoon gek. en ik zie het nu eigenlijk gewoon als weeggegooide maanden. want als ik niet een ei sprong heb dan zij de maanden echt weggegooid gewoon. dat is dan best wel jammer idd. hopelijk heb ik snel duidelijkheid.

Deel Deze Pagina