Gister ochtend 6.50 uur reed ik door de stad naar mijn werkadres toe. Toen ik net de stad uit was liepen er 3 jongens, geschat een jaar of 20 met getinte huid, langs de rand van de weg en seinde mij om te stoppen. Ik vertrouwde het niet en ben door gereden, maar zit nog steeds erover na te denken of ik niet te snel oordeelde en wel hadden kunnen stoppen voor de jongens om hun vraag aan te horen. Wat hadden jullie in die situatie gedaan?
ik zou ook door zijn gereden, zelf doe ik in de wintermaanden (dan moet ik stukje door bos rijden) mijn auto deuren van binnen op slot haha je weet maar nooit je hoord tegenwoordig al gekkigheid genoeg niet over in zitten
Of ze nu getint, wit of groen waren, ik was ook niet gestopt. Toch een tijd dat zeker in het centrum er een hoop dronken mensen etc rondlopen. Ik ga als vrouw alleen dan echt niet stoppen.
Ik rijd altijd door. Wie er ook staat. Je kunt niemand meer vertrouwen, en dat heeft niets met huidskleur te maken.
Was je wel gestopt als het 3 blanke jongens waren? (snap niet waarom huidskleur benoemd wordt...) Maarre, ik was doorgereden, ik ben wat dat betreft geen held en zou voor geen enkele persoon gestopt zijn
Ik was ook doorgereden. Ik doe net als wolffje de deuren op slot. We hebben een knopje waar alle deuren in een keer op slot gaan. Dit doe ik ook ´s Avonds als het donker is en ik rij alleen. Of het nu door het bos is of niet maar ik voel me daar prettiger bij
3 mannen tegen 1 vrouw? Groot gelijk dat je het niet vertrouwd. Ik was (had ik een auto gehad haha) ook doorgereden.
Op dat tijdstip zou ik zeker doorrijden is het in de late ochtend/middag dan niet als er meer mensen rondlopen
Dan moet je de cijfers bekijken.. in verhouding word er in Nederland door veel meer getinte mensen een misdrijf gepleegd dan door blanke mensen. Ik zou ook doorgereden zijn, getint of blank dat maakt niet uit.
doorrijden, maar ik denk dat ik een eind verderop was gestopt en de politie had gebeld, dan kunnen die ermee doen wat ze willen. Misschien hadden ze echt hulp nodig en dan komt dat.
Ik had ook doorgereden. Ik heb vaak avonddiensten (Thuiszorg) en ben dan tot laat in de wijk te vinden. Zie veel gebeuren, no way dat ik stop voor wie dan ook.
Daar zou ik wel graag een bron van willen zien.... ik vind het namelijk best bijzonder om zo'n uitspraak te doen zonder deze te onderbouwen met statistieken van bijv. het CBS of Justitie. Ik denk dus dat ik als één van de weinigen wel was gestopt om de vraag aan te horen. Deuren van binnen op slot en raam op een kiertje. Mij kan weinig gebeuren, want als ik stront aan d'n knikker voel, rijd ik gelijk weer weg... Als het een onzinvraag blijkt te zijn, ben ik ook gelijk weer weg. Overigens snap ik wel dat je door bent gereden. Het is een bijzonder tijdstip en de laatste jaren hoor je steeds meer gekke dingen m.b.t. overvallen.
Ik was zeker doorgereden! Een beetje idioot slaat ook nog eens je raam in, kan de deur wel op slot zitten maar heb je dan ook niks aan Ik vertrouw echt niemand op zo'n tijdstip, sowieso niet als er verder geen mensen in de buurt zijn. En dan heb je ook nog die verhalen dat er wel veel mensen omheen staan maar dat die allemaal lekker niks doen. Dus nee, ik denk niet dat je je hoeft af te vragen of je er wel goed aan hebt gedaan. Ze waren met z'n drieën en één van hen had vast een mobiele telefoon