So vanmiddag een raar telefoontje van de woningstichting gehad.. Iemand had per mailadres wat niet van ons is om een kwitantie gevraagd van de maandhuur met als reden dat we een gesprek bij een bank zouden hebben en dat een uitdraai van het rekeningafschrift niet genoeg zou zijn Het mailtje was getekend met MIJN naam, en diegene wist ook te vertellen dat de huur afgeschreven werd van de rekening van mijn partner. Nu hebben wij uiteraard gelijk aangegeven dat wij daar niets vanaf wisten en het mailadres niet van ons was en dat de huur automatisch afgeschreven werd en dat we dus nooit een kwitantie krijgen. Nu vraag ik me dus af wat iemand aan zo'n kwitantie heeft.. wat ze er mee kunnen en of je daar aangifte van kan doen bij de politie..? Op internet kan ik alleen vinden dat op zo'n kwitantie alleen je naam, adres, maandhuur, rekeningnr, naam van de woningstichting en of je inderdaad netjes betaald hebt.. Wat heeft iemand daaraan? Kon verder alleen vinden dat je aangifte kan doen als iemand daadwerkelijk je naam enz gebruikt om iets te kopen of i.d.
Hm, ik vind het heel vreemd inderdaad. Ik zou niet weten wat iemand met zo'n kwitantie kan, maar ik zou er wel een melding van maken bij de politie. Iemand gebruikt toch jouw naam en doet alsof hij/zij jou is. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van!!! Ik zou aan de woningbouwver. vragen of je een afschrift van dat mailtje mag hebben, dan kan je die tonen bij de politie.
Nou misschien wel voor de sociale dienst want als men kan aantonen huur te betalen dan krijgen ze woonkosten vergoed. Mijn cliënten moeten dit ook overleggen voor ze de kosten er bij op krijgen. Alleen een huurcontract is niet voldoende want daarmee toon je nog niet aan dat je ook werkelijk de lasten betaald.
Dat van de sociale dienst klinkt wel logisch.. maar zo'n kwitantie is toch op naam? Dus dan zouden ze er alleen wat mee kunnen als die zelfde naam heeft als wij zegmaar? Of maakt het de sociale dienst niet uit welke naam je voert..?
Ben wel zeer blij dat de woningstichting ons belt..? Mja is ook niet meer dan logisch toch? Ik bedoel wat wil die persoon nou? Als ze het opsturen gaat het toch naar ons thuisadres.. dus dan moeten ze het hier uit de brievenbus hengen.. wat op dit moment ook moeilijk is omdat ik thuis ben met zw-verlof.. Of anders moet je het af gaan halen bedenk ik mij dan.. en dan moet je volgens mij gewoon legitimeren.. raar.. Morgen iig alle instanties even bellen (zorgverzekering/gemeente enz) dat ze dus geen gegevens moeten verstrekken.. Ik bedoel geloof best dat ze dat 'normaal' nooit doen, maar zal maar net een nieuw iemand zijn of stagiere ofzo die toch de gegevens verstrekt..
ik zzou hier ook even melding van maken bij de politie.. stel dat er wel iets geks gebeurt dan heb je daar in ieder geval bewijs van.. suc6.. yippie
Toch maar in de gaten houden zou ik zeggen. In Amerika gebeurt dit al heel vaak. Identiteitsdiefstal Definitie NL: diefstal van persoonsgegevens, vaak met financiële motieven. Fraudeurs kunnen andermans identiteit aannemen en op naam van hun kredietwaardige slachtoffer kredietlijnen openen, aankopen doen, leningen afsluiten enz. De rekening komt uiteindelijk bij het nietsvermoedende slachtoffer terecht.
De woningstichting belde jou? O dan waren die dus wel gewoon aan het werk. Mijn man werkt bij een woningstichting en was staken vandaag in Utrecht, voor een CAO of zoiets.
Ja daar had ik wel van gehoord.. maar dan heb je toch meer aan een bankafschrift of idkaart ofzo dan aan een kwitantie van de woningstichtin...? Nja morgen ook maar even melding maken bij de politie.. al ik zo'n vermoeden heb dat die zullen zeggen van ja maar er is toch nog niets gebeurt...8)
Jep was iemand van de woningstichting.. teminste ... dat neem ik aan.. Nja ze heeft het alleen maar geverifieerd of dat wij daar dus om gevraagd hadden.. want zo zei ze kwitanties verstrekken wij namelijk al niet meer vanaf 1908 (grapje) omdat alles automatisch gaat.. en je rekeningafschrift is je bewijs van betaling zegmaar.. Nja zover was ik ook.. dus daarom snapte ik de aanvraag ook niet..? Maar goed misschien dat bij andere woningstichtingen dat nog anders gaat?