Stroeve laminaatvloer reinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hallo ladies,

Ik heb hier door het hele huis een soort van stroeve laminaatvloer liggen. Echt een fijne vloer is het niet maar destijds moest het allemaal snel snel (was 36 weken zwanger toen we gingen verhuizen) en deze was het goedkoopst bij de Gamma.
    Nu zitten er niet echt groeven in maar de bovenkant is gewoon stroevig, geen idee hoe het heet.

Het probleem is nu dat ik het idee heb dat het vuil er erg in blijft zitten. Moet heel vaak met de dweil over een stukje voordat het echt schoon word en hier en daar blijft een soort van donkere waas achter, alsof het lijkt dat het erin zit. Meestal ga ik op handen en voeten met een dweiltje door het huis, maar dat is ook geen doen.

Ik gebruik nu zo'n stok met een wasbare wisser in combinatie met blue wonder (die groene voor de vloer).

Wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? Zou een stoommop een uitkomst zijn?

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Staat je vloer in de olie/was of is hij in de lak gezet? Als hij geolied of gewaxed is dan mag je er veel schoonmaakmiddelen niet op gebruiken. Die laat dan donkere vlekken achter. Als dat het probleem is dan krijg je hem niet "schoon". Dan moet je hem opnieuw schuren en in de was zetten. Er zijn speciale reinigers voor geoliede vloeren die geen vlekken achterlaten.

Wij hebben ook een geoliede parketvloer en die is met de speciale reiniging goed schoon te houden met een beetje reiningsmiddel, lauw water en een mop op een stok. We moeten wel vaak de emmer opnieuw vullen ;)

Deel Deze Pagina