Alleen klossen en een po (oh ja, dit klonk zo raar maar ik noemde het destijds ondersteek inderdaad, wat ik net al las )
Klossen, po-stoel en ruggensteun voor in bed. Gaat overigens bij ons via de kraamzorgorganisatie, maar wordt door zo'n bedrijf voor medische dingen geleverd en opgehaald.
Klossen en een ondersteek (werd alleen gebruikt om placenta in op te vangen) Je kan ook een douchekruk lenen en een ruggesteun. Had ik, maar heb ik beiden niet gebruikt.
Zeker voor een thuisbevalling is dat wel handig. En daarna eventueel om op te plassen maar dat is meestal niet nodig. Maar heeft de verloskundige je dat niet verteld of staat het niet in je boekje? Hier stond er bij mij ook in dat je voor een thuisbevalling 2 emmers en vuilniszakken nodig hebt, en een lamp voor bij het hechten.
Dat is er allemaal wel. Maar over een ondersteek is bij de intake niet echt gezegd dat die aanwezig moest zijn. Maar kan 'm natuurlijk wel even ophalen. Zo gedaan
Klossen en een po/ondersteek. De verloskundige had een baarkruk mee. Ik ben alleen alsnog het ziekenhuis ingestuurd tijdens de ontsluitingsweeen.. De klossen vond ik fijn om makkelijk uit bed te kunnen komen in de nacht. En de po hebben we alleen gebruikt als badje met groene biotex voor mijn ontstoken hechtingen
Klossen, ondersteek en hier nam mijn man ook een douchekruk mee; ik vond het nogal onnodig, maar heb er uiteindelijk uren opgezeten on weeeen op te vangen onder de douche Ruggesteun voor in werd geadviseerd voor de kraamtijd, maar ons hoofdeind kan zelf al omhoog.
Ik heb niets. Had het er met me vk over maar ondersteek gebruikt zij nooit. Me bed kan niet op klossen en dat vind ze prima. En al die andere dingen geloof ik vaak wel. Ik zou dus even vragen wat de verloskundig echt wil dat je hebt.
Ik had bij de geboorte van ons zoontje niks in huis van de thuiszorg en het is allemaal goed gekomen. Moet eerlijk zeggen dat het niet in de planning lag om thuis te bevallen, maar volgens mij hebben ze niks gemist. Het enige lastige was even dat er helemaal geen spullen klaar stonden, dus dit keer zet ik ook de spullen voor een thuisbevalling klaar, ook al is het de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen.