mijn hond (jack russell) blaft momenteel steeds meer als wij even de deur uit zijn.. hij springt tegen de voordeur, met krassen, tot hij er bij neer valt.. weet niet of het verlatingsangst is, maar vervelend is het wel.. we hebben de brievenbus die in de deur zat al dicht gemaakt, aangezien er geen post heel overkwam.. heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? of tenminste proberen dan? hij heeft in het verleden in de bensch gezeten, maar tot een half jaar terug, want dit werkt niet meer.. hij blaft en joelt dan alles bij elkaar, ook snachts. dus nu loopt hij los in de keuken en de hal. alleen in de keuken werkt ook niet, dan springt hij ook constant tegen de deur aan. en hij blijft altijd maar blafffen en joelen.. kortom, ik weet me effe geen raad meer.. sinds mn zoontje geboren is, is hij gewoon erg waaks en onrustig geworden.. lief bedoelt, maar wel vervelend. hebben jullie aub tips of ideeen?
heb je daar ervaring mee? want ik heb er nog nooit mee te maken gehad.. en idd het is niet het makkelijkste ras.. je moet stevig in je schoenen staan en concequent zijn.. verder is er niets mee te doen, zolang wij maar huis zijn.. (zo slim is hij dan wel weer )
Je zou kunnen proberen om het alleen zijn te oefenen. Beginnen met vijf minuten en dit uitbouwen. Als hij na vijf minuten netjes stil is geweest belonen. Is dit niet het geval negeren. Volegens mij staat er ergens op internet wel een soort van schema. En anders inderdaad een gedragtherapeut in schakelen. Je zou eventueel ook een sprayband kunnen proberen.
weet niks van jr maar als je een radio aan zet als je weg gaat zou dat helpen ?? wij hebben zelf een labrador en zet ook altijd een radio aan als ik weg ga omdat hij anders erg onrustig is suc6
ik heb ook een JR en ik zet sowieso de radio aan als we weggaan. Daarnaast was zij ook altijd braaf tot een paar jaar geleden. Toen kwamen de schilders en is ze zo erg geschrokken van die man voor het raam (we wonen op de 1e verdieping, dus ze is niet gewend dat er iemand voor het raam "staat") dat ze een trauma heeft opgelopen en nu ook snel panisch wordt. Van de dierenarts krijgt ze nu een soort anti-stress pilletje en sindsdien gaat het wel. Je kan het inderdaad weer opbouwen met het alleen laten en anders ff je dierenarts om raad vragen.
Wij hebben ook een jr, wij hebben er een andere hond bij genomen, eerst een paar dagen het hondje van mn vriendin geleend(staat raar).. Toen dit goed ging hebbe we een ander hondje erbij gekocht, sindsdien is het heerlijk rustig hier.. Onze jr blafte op het laatst al als de buurman de deur dicht deed,wij zetten trouwens ook altijd de radio aan,en doen gordijnen dicht op de plek waar de honden zijn als wij weg gaan
Hoi hoi, Wij hebben 2 chihuhauha's toen ik er eerst nog 1tje had kon hij ook geen seconde alleen blijven (ze hoeven niet veel alleen te blijven maar toch) toen hebben we er een chi bijgekregen en nu doen ze t kei goed alleen. Zet idd ook altijd de radio aan als ik even wegga... Maar in jou geval als ik even advies aan de dierenarts vragen! (of een JR erbij haha)
teletac kopen, elke keer als ie blaft dat ding licht laten schokken. na een paar keer blaft ie niet zomaar meer, zo wel, dan voltage hoger zetten. Klinkt zielig maar valt reuze mee.
Herkenbaar.. Even helemaal opnieuw beginnen met alleen leren zijn werkt hier het beste. Dus radio aan, een trui van jezelf laten liggen,wat te doen geven of wat lekkers als je de deur uitloopt dan heeft hij wat te doen en is het leuk als je weggaat want dan krijgt hij iets lekkers. En maak er geen feest van als je terug komt en niet uitgebreid afscheid nemen als je weggaat. Dus je geeft een koekje, loopt de deur uit, loop even weg en kom na vijf minuten weer terug en gewoon je ding weer gaan doen. En dan langzaam uitbreiden. Een gedragstherapeut helpt denk ik ook goed, want iedere situatie is anders. Succes want ik weet hoe vervelend het kan zijn. We hadden er ook nog eens zeur buren bij die zelfs de politie belde dat hij blafte, gelukkig had de politie begrip voor ons omdat we ermee aan het oefenen waren.
bedankt voor de tip, zou de radio nu aanzetten, en idd proberen op te bouwen met weggaan. een anti blafband durf ik niet meer, aangezien we een nieuwe hadden gekocht, en deze ga zo maar zonder reden stroom af dit vind ik dus zielig..) ik ben bij de dierenwinkel geweest en die adviseerde een halsband met een soort hormonen, die werkt 30 dagen en moet helpen tegen alleen zijn, verlatingsangst, vuurwerkangst, en dat soort dingen.. heeft iemand daar ervaring mee? als de radio en het opbouwen met weggaan niet werkt, dan bel ik de dierenarts nog wel even, want een tweede hond is hier niet echt handig, en een tweede JR? nee dankje iedereen tot nu toe bedankt, en mocht je nog meer ideeen hebben, hoor ik het graag!
ik heb ook weleens gehoord van zo'n feromonen halsband, je hebt er ook soort spray van die kan je dan in het stopcontact doen en geeft dan geur af.. wat alleen voor de hond te ruiken is. volgens mij is dat de zelfde geur als in het nest en zeggen ze dat honden er kalmer van worden. persoonlijk zou ik geen anti blafbanden (stroom) of wat dan ook omdoen, de hond wordt daar alleen maar nog angstiger van en misschien krijg je daarom alleen maar meer problemen met je hond. ik heb zelf een JR en als ik wegga geef ik altijd ene Kong, die vul ik met iets lekkers (pindakaas etc) zodat als ik weg ben ze bezig is, ook doe ik de gordijnen dicht, en radio heel zachtjes aan Wat ik zou doen is idd gewoon van voor af aan weer opbouwen met weggaan, eerst een paar minuten en daarna steeds langer, ook niet uitbundig begroeten als je thuis komt, eerst gewoon negeren zodat het de normaalste zaak van de wereld wordt. Ook voor je weggaat zou ik je hond goed uitlaten, zodat ze lekker gaat slapen als je weggaat. in het begin hadden we ook een tshirt wat ik aanhad gehad en dat legde ik dan bij haar in de bench, misschien dat je dat ook nog kan proberen? ook zou ik in de buurt een hondenschool zoeken, of zelf dingen ondernemen met je hond zoekspelletjes etc, een JR is een slimme hond en heeft uitdaging nodig anders gaat deze probleemgedrag vertonen succes! groetjes
En band met een geurtje maakt de neus kapot Al eens geprobeerd een kong te geven met wat lekkers erin ? smeerkaas ofzo.. Misschien heeft ie dan niet door dat je weggaat..
ik geef m wel eens een bot watie anders nooit krijgt, maar meneer die denkt bekijk het maar, jij gaat weg, dus ik eet of speel gewoon niet! als we dan terug zijn zie ik een ongekauwde bot, en dan moet ie hem dan nog even snel pakken ;P slimbo 1e klas dus haha.. zon feromonen spray voor in het stopcontat lijkt me wel iets, maar daar gaat de neus van kapot? heb je daar misschien een site van met info dat het niet goed is? ant in de winkel zeiden ze dat het wel veilig is.. vandaar..(zal miss verkooppraatje zijn)
volgens mij heet het Dap feromonen moet je ff googlen, volgens mij kan dat helemaal geen kwaad! een bot eet die van mij ook niet als ik weg ben, maar een kong met leverpastei of pindakaas laat ze echt niet liggen!
Ik blijf toch bij een gedragstherapeut inschakelen. zo iemand kan heel goed inschatten waar het probleem ligt en kijkt ook veel dieper. Van wat ik ervan gehoord heb, heb je daar echt veel profijt aan!
Ik zou ook voor de gedragstherapeut gaan. Wij hebben er ontzettende goede ervaring mee en dat allemaal op een diervriendelijke manier in zeer korte tijd. Deze analyseert echt wat het probleem is van de hond en zoekt een passende oplossing bij deze specifieke situatie en houdt rekening met het ras/ karakter van de hond. Elke situatie is toch weer anders en met antiblafbanden etc. los je de oorzaak niet op. Je doet enkel iets aan de gevolgen. Misschien nog een leuke tip voor de kong. Volstoppen met hondenworst/ blikvoer en dan in de vriezer. Ze is er hier echt uren mee zoet en veel aantrekkelijker dan zo 'saai' bot.
ik heb een kong besteld, en diverse spelletjes om te doen voor of na dat we weg zijn.. misschien dat ik hem dan uitdaag om dingen tek doen, zodat hij tevreden is als we weg zijn.. komt binnen een week binnen dus ben benieuwd !
Een kong hielp hier voor geen meter. Een blafband zou ik ook niet doen. Wij hebben een dergelijke band gebruikt voor onze hond, maar alleen als wij thuis waren. Hij raakte de eerste paar keer toch redelijk in paniek en het is niet de bedoeling als dat gebeurt wanneer er niemand thuis is. Verder ben ik bang dat je de angst alleen maar versterkt. Als ze enkel blaffen omdat ze waaks zijn, is dat toch anders dan wanneer ze blaf omdat ze angstig zijn. Verder ken ik het probleem. Hier heeft helemaal niets geholpen helaas. Het enige wat een beetje lijkt te helpen, is hem juist helemaal geen aandacht geven vlak voordat we weggaan (of naar bed gaan). Veel aandacht versterkt het niet alleen willen zijn namelijk alleen maar. Helaas verkeren wij nu in de positie dat we er een fikse burenruzie aan over hebben gehouden Die zijn het geblaf van onze hond he-le-maal zat.