Hay meiden.. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Aangezien ik nu echt in een fase zit dat ik alles moet gaan beslissen wat te kopen, kom ik op een paar dilemma's uit.. en ik kan maar niet beslissen... Wij hebben een dochtertje van 14 maanden en ik ben begin november uitgerekend, dus dan is onze kleine meid 1 1/2 jaar.. * Nu ben ik aan het twijfelen, gebruiken jullie nog een babyfoon voor een kindje van 1 1/2 ? Wij hebben de luvion beeldbabyfoon en kunnen dan bijvoorbeeld een camera lost kopen, maar dat is 100,00. Ik vind een babyfoon wel erg prettig, maar vraag me af of het nog werkt voor zo'n halve peuter of hebben ze dat snel door * Verder heb ik de draagdoek van Lodger Shelter gezien die ik graag wil kopen. De fleece.. Op deze manier wil ik toch met dochtertje gaan wandelen en de baby mee in de draagdoek, iemand ervaring mee? (Daarnaast koop ik ook een kid-sit, maar kan me voorstellen dat het in de stad of in de winkel niet altijd handig is omdat ze dan snel afgeleid is en alle kleren of spullen uit de rekken trekt Als jullie nog andere handige tips hebben over 2 kindjes zo kort achter elkaar.. Ze zijn van harte welkom Ciaoo
babyfoon heb ik bij daniel eigenlijk nooit gebruikt, dus daar kan ik je geen advies over geven. draagdoek wil ik nog wel kopen, echt zo 1 die je moet knopen. Eigenlijk heb ik geen grote aankopen gedaan nu. Hadden badje etc neutraal gehouden. Daniel ligt nog wel in zn ledikant maar de baby gaat eerst in de wieg en daarna kijken we wel wat we kopen, ledikantje of peuterbedje. Waarschijnlijk heb je niet veel aan mn antwoord
hoi hoi ik denk dat ik de babyfoon die we nu hebben op de kamer vd baby zet, zodat ik die wel gelijk kan horen, en mn zoontje word eigenlijk nooit echt vaak meer wakker o.i.d. en als hij echt aan het huilen is dan hoor ik het ook zonder babyfoon, of dan ga ik gewoon ff een xtje in de gang luisteren verder wil ik hier ook nog een draagdoek aanschaffen, maar dan ook wel een die je kan knopen, omdat ik denk dat je snel last kunt krijgen van je schouders als je zo'n draagdoek hebt die schuin over 1 schouder hangt.
Als je de baby graag wilt gaan dragen zou ik een Lodger Shelter zeker afraden. Ik heb er ook 1, maar alleen gebruikt in de maxi cosi en pas toen Ayla al 3/4 maanden was. Ten eerste verdwijnen ze er helemaal een soort in als ze zo klein zijn, doodeng vond ik. En ten tweede draag je met een Shelter diagonaal, waardoor er veel gewicht op 1 schouder komt te hangen en na verloop van tijd ga je daar hartstikke pijn van krijgen. Dan kun je m.i. beter een draagdoek kopen die je moet knopen (rekbaar of geweven) of een andere ergonomische drager zoals bijv. de Beco Butterfly. Voor wat de babyfoon: wij hebben er nooit 1 gehad, dus daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen. Met een camera vind ik zelf persoonlijk altijd wat lichtelijk overdreven, maar da's ieder zijn ding. Koop voor je oudste anders een gewone babyfoon en verhuis dat camera-ding naar de babykamer.
Grappig, ik ben ook begin november uitgerekend en mijn jongste dochtertje is nu ook 14 maanden. Over de babyfoon, ik gebruik hem niet meer voor die van 14 maanden. wij kunnen haar hier in huis goed horen dus de babyfoon (Die ik al verkocht had, dus nieuwe kopen) komt straks op de babykamer. De baby komt nl op de 2e verdieping te slapen. Verder ben ik het met mermaid eens, de lodger is niet zo handig omdat je die maar op 1 schouder draagt... Je kan beter een draagdoek kopen, dan kan je de baby op elke gewenste manier dragen en het gewicht wordt veel beter verdeeld. Ik raad je eigenlijk een duowagen aan. Mijn oudste twee schelen een jaar en 7 maanden en de jongste twee 1 jaar en 8 maanden en tussen de jongste en deze zit straks ook 1 jaar en 6/7 maanden (voor de duidelijkheid tussen de 2e en 3e zit 7 jaar ) Met een duowagen kunnen ze beide zitten/liggen, met anderhalf kunnen ze nog niet ver lopen en staan op een plankje was iig voor mijn 3e niet geschikt (teveel vrijheid) en bovendien loopt dat echt voor geen meter zo'n plankje, je kan nl niet echt goed achter je wagen lopen. Nee de duowagen was echt een van de beste aankopen . Wij hebben een wagen met de zitjes naast elkaar, een tandem kan ook maar die duwt wel wat zwaarder omdat de oudste voorop zit. een alternatief is ook nog de Phil en Teds wagen.
mijn tips: een duo wagen aanschaffen (mp bijvoorbeeld) en een goede draag DOEK als je de kleien wilt dragen mar geen shelter, dat wil je je rug niet aandoen deze babyfoon naar baby, goedkopere versie bij grootste of hoor je het ook als je in de tuin zit bijv. als de oudste wakker is.
Ik heb wel een 2e babyfoon: mijn zoontje ligt nu in een peuterbed en kan er zelf uit. De klink van de deur van zijn kamer heb ik omhoog zodat hij er niet zelf uit kan en van de trap pleuren, maar ik wil wel horen wanneer hij wakker is. En inderdaad: neem een draagdoek. Je hebt ook ringslings of mei-tai's als je niet van het knopen bent.
een duowagen absoluut. of je moet nooit gaan wandelen? hier schelen ze 2 jaar en 2 maanden, maar ik loop het profiel van de duowagen eraf hoor. IDEAAL
Ja wij gebruiken nog steeds de babyfoon voor de oudste (ok, kinderen liggen nu bij elkaar op de kamer, maar anders had ik hem ook gebruikt). We hebben dus 2 babyfoons. We horen hem anders echt niet en ik wil hem niet pas horen als hij inmiddels al keihard staat te brullen omdat we niet reageren. De lodger shelter zou ik niet doen. Ik zou een draagdoek aanschaffen, of een andere draagzak. De shelter draagt de baby in een houding die wordt afgeraden. Kid-sit = ideaal! Alleen is die van ons na een paar maanden intensief gebruik stuk Het zitje is er af gebroken... Nu heb ik ook wel een jongetje van 16 kilo die flink op het zitje zat te wiebelen. Hij kan er gelukkig nog wel op staan, maar dat is toch minder handig.
* Nu ben ik aan het twijfelen, gebruiken jullie nog een babyfoon voor een kindje van 1 1/2 ? Wij hebben de luvion beeldbabyfoon en kunnen dan bijvoorbeeld een camera lost kopen, maar dat is 100,00. Ik vind een babyfoon wel erg prettig, maar vraag me af of het nog werkt voor zo'n halve peuter of hebben ze dat snel door Mijn oudste is 2,5 en ik heb een 2e babyfoon gekocht toen hij in de aanbieding ws bij de kruitvat, erg prettig om er 2 te hebben Dan huilt de oudste de jongste niet wakker als ik hem niet hoor. * Verder heb ik de draagdoek van Lodger Shelter gezien die ik graag wil kopen. De fleece.. Op deze manier wil ik toch met dochtertje gaan wandelen en de baby mee in de draagdoek, iemand ervaring mee? Ja die heb ik, lekker ding! omdat de 2e net is geboren is die te warm en heb ik nu de katoenen versie gekocht. Hij is nog wat aan de kleine kant en ik vind dat hij er nog niet helemaal goed in ligt maar hij wordt vanzelf groter. Ik vond het erg prettig de shelter, hij kan dan ook slapend de maxi cosi in zonder dat je hem eruit hoeft te halen, super (Daarnaast koop ik ook een kid-sit, maar kan me voorstellen dat het in de stad of in de winkel niet altijd handig is omdat ze dan snel afgeleid is en alle kleren of spullen uit de rekken trekt heb ik niet, denk dat meneer blijft zitten... Als jullie nog andere handige tips hebben over 2 kindjes zo kort achter elkaar.. Ze zijn van harte welkom nope, heb er 2,5 jaar tussen zitten... heb wel ook een 2e commode gekocht. Miek
ik zou ook niet voor de lodger shelter gaan als draagzak, dit is goed als voetenzak (hoewel ook vrij klein, een m/c of koeka voetenzak kan langer mee), maar niet ideaal om te dragen. ik twijfel zelf om een duowagen te kopen (onze kindjes zullen ruim 2j verschillen), maar denk dat dat toch handiger is dan zo'n kids sit, zeker bijvoorbeeld in de hema (waar de dochter anders alles uit de rekken laadt ) een babyfoon gebruik ik nooit meer voor de oudste, ik zou aanraden het voorlopig zonder te doen, daarna kan je nog altijd een halen hé!
Mijn dochtertje is nu 17 mnd en we zijn ook bezig voor een 2e, een babyfoon bij kopen zal ik zeker wel doen.. Doen wij ook nog ondanks dat onze dochter alweer een stuk ouder zou zijn als ik eenmaal zwanger ben en uitgerekend. Vindt het zelf erg fijn dat ik haar goed hoor door de babyfoon. Draagdoek kan ik je geen tips over geven, deze heb ik niet gebruikt en eigenlijk was ik ook niet van plan om dat te gaan doen..
hay ladies! Thanks voor jullie berichtjes/tips e.d. We zijn inmiddels om voor een duo wagen, dat lijkt ons toch wel beter.. Gekeken op martkplaats maar ook nieuw en kom nu uit op de first wheel city twin! Zal er een nieuwe topic over openen of mensen hiermee bekend zijn, maar wellicht weten jullie dat ook! En de babyfoon die kopen we dan idd later wel als dat nodig is.. Het was meer vanwege meer korting hoe meer je in een bepaalde winkel koopt vandaar dat ik dat nu ook in de berekening had meegenomen Ciaoo