Het groene kruis bied hier in de regio een cursus aan betreffende de omgang met peuters. Het gaat over kinderen van 1,5 tot (ik geloof) 3. Het zijn 5 bijeenkomsten van 2 uur. Nu zit ik er over te denken om dit te gaan doen, want eerlijk, soms vind ik het niet makkelijk met mijn manneke! Maar ergens in mijn hoofd is er een stemmetje dat zegt dat ik faal, want wie heeft er ou een cursus nodig om zijn kind op te voeden! Twijfel dus. Ik zou graag jullie mening willen horen en ben ook erg benieuwd of er mama's zijn die aan een dergelijke cursus hebben mee gedaan (in welke vorm dan ook)? Dank je wel!!!!!!
Ik ben er ook wel erg benieuwd naar! Meid het is toch geen falen? Ik vind het juist verstandig dat mensen dit soort bijeenkomsten/ cursussen bijwonen. Het lijkt mij zo enorm leerzaam, want je loopt soms gewoon vast. Of komt juist in die vicieuze cirkel terecht...
Ik vind dus echt niet dat je faalt. Integendeel zelfs: Ik vind het heel sterk van je dat je toegeeft dat het soms moeilijk is met je ventje, en dat je er graag wat hulp mee zou kunnen gebruiken. Denk dat er heel veel ouders zijn die soms moeite met hun kindje hebben en graag de cursus willen doen, maar de stap te groot vinden uit angst voor falen. Heel goed van je, dus.
Zooo dat had ik eerder moeten weten ookal is het niet bij ons in de buurt! Maar onze zoon is soms echt onhandelbaar!! En daarbij komt onze 2e zoontje ook want die neemt alles over van onze oudste. Maar goed hij gaat 17 augustus naar school toe dus niet helemaal mee nodig. Maar zo las ik babygym dat lijkt me ook super leuk!
is het de cursus opvoeden doe je zo? meid ik zeg doen.ken een aantal mensen die hem ook hebben gedaan en ik ga hem ook doen binnenkort.en falen nee moeder zijn is soms heel moeilijk hoor
Hier wordt hij ook gegeven.. Ik heb zelf en pedagogische beroep en ben het niet nodig. Maar de cursus geven ze niet voor niets. Dus ik zeg DOEN! Wie weet krijg je er handige tips en trucs en dit maakt het voor je kindje en voor jou een stuk leuker!
Als je zou zeggen, ik ben al perfect is er niets meer te leren! Dus geen falen, maar sterk. iedere moeder kampt met sommige onhandelbare situaties. Ik ook hoor, dochter van bijna zes en een dochtertje van twee. Het is soms niet makkelijk!
Handig toch? We hebben puppy cursus en paarden lessen, zijn ook allemaal geen tekenen dat je faalt, dus waarom zou een cursus peuters wel betekenen dat je faalt? Juist handig want denk dat je er heus wel wat tips of andere inzichten op zal doen waarvan je denkt verhip laat ik dat eens proberen (kind niet in bed krijgen/houden, eten niet naar binnen krijgen etc.) En gezellig ervaringen uitwisselen met andere peutermoeders
lijkt me leuk om naartoe te gaan, alle tips of andere visies zijn toch goed om te horen. wat je er dan mee doet is aan jou.
wat een goed idee!! ga zo gelijk googlen of het hier in de buurt ook zo een cursus is, ik vind er niets mis mee. je bent zelfs bereid meer info in te winnen over een betere manier van omgaan met een lastige peuterpuber, dat zegt alleen maar dat je veel over hebt voor je hummel. en eerlijk is eerlijk ik denk dat veeeeeeel ouders het een moeilijke leeftijd vinden. ik denk alleen dat niet veel ouders het toe willen geven dat ze het soms niet meer willen weten, want wat moet de omstander er wel niet denken?! maar dan kom ik nu maar uit de kast, ook ik vind het erg moeilijk, hou ontzettend veel van mijn mannen, maar soms halen ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan. en dan is het gewoon fijn als je weet hoe je daar mee om moet gaan, en ik vind het persoonlijk al erg fijn als je van een vriendin of hier op het forum ook hoort dat ouders met peuters het toch lastig vinden!! ga zo gelijk googlen!! groet en succes!! joyce
Ik heb zo'n soort cursus ook een keer gevolgd. Joris was toen net een paar maanden en ging toen met een vriendin mee. Was maar 1 avond en op zich heel interessant. Gaven hier tips hoe om te gaan met driftbuien, hoe om te gaan met het niet willen eten, zo'n dingen. Ook met het nee gedrag. Was gewoon interessant en de meeste ouders daar vonden dus veel herkenning in de cursus en dus ook tips hoe ze daar het beste mee om konden gaan... Ook konden ouders daar hun situatie voorleggen waar ze graag tips bij konden gebruiken... Dus gewoon doen, je faalt niet, je krijgt hoofdzakelijk tips hoe je met sommige situaties om kan gaan...
Als het kan, gewoon doen. Zie het als een aanvulling op je opvoeding. Hier zullen ook ervaringen gedeeld worden die je misschien normaal niet bekenden zou willen bespreken. En tips zijn toch altijd welkom? Lekker gaan!
Ik vind ook zeker niet dat je faalt door deze cursus te gaan volgen. Wist niet dat zoiets bestond en nu ik dit lees denk ik dat ik maar eens ga zoeken of zoiets hier in de buurt ook is. Kan alleen maar helpen om met de moeilijke momenten beter om te gaan he!
meid ik ga hem volgen op 12 aug begin ik. en er is nu een last van mijn schouders af. Eindelijk wat hulp van iemand met verstand. Wij hebben zo'n stuiterbal van een jongen. een week eerder komt ze kennis maken bij ons thuis. erg netjes. ik zal zeggen doe het.
Ben een paar weken terug geweest en ik heb er echt NIKS aan gehad... je ziet wel dat je niet de enige bent die soms moeite heeft met het opvoeden maar er echt een oplossing voor gevonden heb ik ECHT NIET! Ik ging er ook vol enthousiasme heen en dacht zeker wat op te steken maar als ik vragen had idd over drifbuien en dergelijke werd het afgedaan met een simpel antwoord als ja ze snappen nog niet alles en je moet blijven waarschuwen..... mn schoonzus had me al voorbereid maar ik d8 ach ik zal er toch wel wat van opsteken..... ben er echt een beetje teleurgesteld over want ik d8 echt wat te leren en dingen anders aan te kunnen pakken groetjes Iman
ik zou het ook wel willen volgen. Ik heb vorig jaar video home training gehad, gewoon om tips te krijgen hoe ik het makkelijker zou krijgen. Heb er wel veel aan gehad hoor, maar het blijft zwaar.
Video home training ook gehad bij de eerste, geen barst aan gehad!! Er is nl. helemaal geen 'gouden' tip om met een puberpeuter om te gaan. Je moet er maar gewoon doorheen!!! Ze snappen idd nog niet alles, gewoon consequent blijven en af en toe het verstand maar op 0. Dus verspil je energie niet aan dit soort cursussen. Je weet zelf ook wel hoe je met je dreumes om moet gaan en ECHT het gaat gewoon over. Natuurlijk weet je af en toe even niet meer wat te doen met die kleine monsters maar daar gaat geen cursus je bij helpen hoor.
Ik vind het alleen maar goed als je zo'n cursus wilt doen. Wellicht vind je DE oplossing niet, maar als jij er al sterker van in je schoenen gaat staan is dat lekker toch! Ik heb een pedagogische opleiding, dus zo'n cursus is voor mij te algemeen, maar als er zoiets werd aangeboden op gebied van slapen dan ging ik meteen
Lijkt mij alleen maar een goed plan. Door mijn opleiding heb ik het nodige aan pedagogiek gehad en kinderpsychologie, dus ik ben wel redelijk beslagen ten ijs Maar de meeste mensen hebben daar nog nooit iets over geleerd en dan is het gedrag van je dreumes of peuter wel eens heel erg lastig. Dan is het juist alleen maar goed dat je zo'n cursus volgt. Ik zie dat helemaal niet als falen, maar als een stuk wijsheid; weten waar je tekort komt aan kennis en vaardigheden en die dan aanvullen. Opvoeden is niet net zoiets als ademhalen, dat maar vanzelf wel goed gaat...
Sorry, maar dat jij aan een videohometraining niets hebt gehad, zegt niet dat cursussen slecht zijn... Je leert op zo'n cursus uiteraard niet wat de oplossingen in jouw specifieke situatie zijn, maar wel achtergronden van hoe dingen werken bij je kind, en dat helpt om na te denken over welke oplossing in jouw situatie passend is. En er zijn wel degelijk gouden tips om met puberpeuters om te gaan... maar ook dan weer: dat betekent niet dat je daarmee altijd een voorbeeldig kind in huis gaat hebben. Je kind blijft kind en zich zo gedragen, het gaat er om dat jij als ouder beter beslagen ten ijs komt en meer vertrouwen in je eigen handelen krijgt!