Een paar maanden geleden heb ik in een babyzaak de Stokke Xplory uitgeprobeerd. Ik was meteen fan. Hij stuurt heerlijk en ontzettend licht en ik kon hem met 1 hand besturen. Nu lees ik overal dat hij vooral zo handig is omdat hij voor lange mensen geschikt zou zijn (is hoger in te stellen). Nu ben ik zelf, als ik in mijn elektrische rolstoel zit, natuurlijk een stukkie lager dan de meeste lopers. Dus mijn vraag was: kan je hem ook juist wat lager dan de gemiddelde kinderwagen instellen?
Hoi, Ik heb hem ook net besteld, vind hem geweldig! Maar ik weet wel dat het stoeltje in hoogte verstelbaar is en de duwbeugel ook, maar of je daarmee lager uit komt dan de gemiddelde kinderwagen weet ik niet...gewoon een keer proberen lijkt me! Succes, Groetjes
Het is niet echt vergelijkbaar, maar ik ben juist heel klein (1.50m) en wij hebben de Stokke Explory ook en ik vind het een prima kinderwagen. Het is inderdaad behoorlijk op hoogte verstelbaar. Je kunt in de winkel vragen of ze het voor je laten zien hoe laag het versteld kan worden.
Dat klinkt goed! Het is de enige wagen die we geprobeerd hadden (want ik was toen nog niet zwanger) dus nog echt vergeleken met andere wagens heb ik niet. Maar hij leek me ideaal voor de rolstoel, vooral omdat ik dan genoeg ruimte heb met mijn voetenplank. Ik knal niet de hele tijd de wagen naar voren zeg maar Het enige nadeel vind ik de prijs.. Vind het echt niet normaal eigenlijk.
Hij is zeker duur, nu zijn er veel merken kinderwagens wel duur ik vond het niet schrikbarend meer.. Misschien kan je 'm ook 2e hands vinden.. maar voor jou is het wel belangrijk dat je een goede wagen hebt die bij je rolstoel past. Ik vind 'm zelf heel licht en als je naar een plaatje kijkt van de stokke, kan je precies zien tot hoe laag ie kan komen. Ik heb er net nog even voorgezeten op de bank en die van ons is behoorlijk laag (lounge) en dan kan je kindje op ooghoogte liggen in de bak voor je
Misschien is de bugaboo iets voor je? De reiswieg van de bugaboo is lager dan van andere wagens. Maar de duwstang kun je van laag naar een stuk hoger verstellen.