Wat heb je aan tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Natascha8778, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    niet eens over nagedacht joh :D
    Ik ben zo vaak onder de douche gestapt dat ik bij de eerst alleen een topje aan had. Gewoon lichtblauw, die bloedvlekjes horen er gewoon bij. Na t douchen schoon aan en klaar.

Bij nr 2 ook een topje en verder niks. Wilde niks aan, voelde allemaal niet prettig en op dat moment interesseert t je echt geen bal.

Beide keren bijna geen bloed op mn topje gehad

2. Blackey

Blackey Actief lid

2 dec 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Luchtig tshirtje, ga hem bij de tweeling ook azndoen, ging makkelijk omhoog zodat ik mn zoontje meteen kon aanleggen en tegen mn blote lijf houden, vond kk belangrijk :)

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Bij de eerste niets aan (badbevalling).
    Bij de tweede had ik een losse zwarte pon voorzien (het bad was niet vrijgegeven). Had me de kosten kunnen besparen want het ging plots erg snel en ik kon niet verdragen dat er iemand nog aan m'n lijf kwam. Gevolg bevallen in een dikke winterpull met rolkraag. :-D Bij het bloedprikken uit de navelstreng had de verpleegkundige mis geprikt en het bloed spetterde in het rond - papa, ik en de baby hingen onder :)

4. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Niets!
    Alleen maar irritant als je onder de douche of in bad wil. En wilde ook direct de kleine op m'n huid. Heb nog uren zo gelegen en na het douchen ( na de bevalling) een hempje aangetrokken.

5. Bitterkoekje

Bitterkoekje Actief lid

24 jun 2013
    127
    19
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest in het ziekenhuis zo'n lelijk operatie hesje aan toen ik op de verloskamer was.
    Uiteindelijk naakt in bad bevallen.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik had helemaal niets aan...had het bloedheet.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.566
    3.068
    113
    Ik ga nog op jacht naar een bigshirt met koopjes :)

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Eerste 2 had ik een shirt aan de derde mijn gewone kleren had geen tijd om om te kleden

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik had een speciaal nachthemdje gekocht bij de zeeman, met spagettibandjes en een lage uitsnede. Van een heel lekker soepel stofje.

Ik moest bijna smeken of ik die aankocht, ik lag al in het ziekenhuis aan allerlei apparaten, infusen ed. En ze wilde dat ik een ziekenhuis jasje aan zou houden maar uiteindelijk mocht het wel:).

Ik vond het heel prettig, na de bevalling shirtje omlaag en dus gelijk huid op huid contact.

Ik had het trouwens heel koud tijdens de bevalling dus ik lag het grootste deel onder de deken:p.

10. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Een grijs nachthemd. Was een paar maanden geleden bij Kruidvat in de aanbieding.

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik had een hempje aan. Dat doe ik nu weer.

12. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik zou even op de foto's moeten kijken wat ik aanhad tijdens ontsluitings en persweeën...ik lig nu in bed...ws pyamajasje aangezien 's nachts nadat mijn vliezen braken ik direct flink weeën kreeg..maar bij de uiteindelijke bevalling(keizersnee) zo'n ziekenhuis jasje.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bij de eerste een nachthemd, bij de tweede niks, want badbevalling :)

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij de eerste een nachthemd met spaghettibandjes omdat ik die aanhad 's nachts en het erg warm was. Ik heb nu wel weer het een en ander klaarliggen maar we zien wel of ik dat aantrek.

15. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik had een bh aan en een licht grijs hemdje.. Om meerdere redenen geen goed idee..

Zoals al eerder genoemd: zwart is beter, hemdje zat onder de bloedvlekken die je op de foto Duidelijk zag :p

Verder kwam ik aan allerlei infusen enz. waardoor mn kindje niet op mn blote huid kon liggen toen die er eenmaal was want door alle slangetjes kon ik niet goed mn hemd omhoog doen. Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze er dan maar doorheen wouden knippen zodat er in elk geval een soort van huid op huid contact kon zijn.. (BH kon om dezelfde reden ook niet uit, dus heb een borst uit mn BH gefloept:p)

Mijn tip: Voor een volgende keer doe ik een zwarte bloes aan! Geen vlekken en hoe dan ook open te krijgen :)

16. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Grijs t-shirt. Geen aanrader om hierboven genoemde redenen maar aangezien ik dat ook bij de punctie aan had is het t-shirt nu van onschatbare voor ons net als de badstoffen sokken :D

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik had een lange zwarte tuniek gekocht voor 10 euro, alleen ging het bij mij zo snel dat ik in het shirt van mijn man ben bevallen die ik snel had aangetrokken. Shirts doen ze toch wel omhoog om je kindje op je huid te leggen, maar ik vond het fijn om iets langs aan te hebben.

18. Dolkje

Dolkje Lid

26 nov 2012
    21
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik had helemaal niks aan! Kon geen kleding op me lijf hebben.
    Nadat dochter was geboren , zo op mijn blote lijf en een laken over ons heen!

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    N grijs tuniek. Werd ingeleid dus smorgens aangetrokken. Snel voor ze t infuus gingen prikken bh uitgegooid . Tuniek werd omhoog geslagen en zoontje zo bij me gelegd. Ik heb weinig te showen dus hou ik dat graag bedekt ;) zo ook aangelegd. Ze lieten ons heerlijk anderhalf uur zo wennen aan elkaar voor de controles en ik kon douchen.

20. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik had een hemdje met spaghettibandjes aan, toen braken ze m'n vliezen en was ik zeiknat, dus kon het uit en had ik een bigshirt aan.

Deel Deze Pagina