Voor de vlekken. Bij ernstige vlekken..Eerst weken in groene biotex en daarna met dasty in de wasmachine. Anders gelijk met dasty in de wasmachine. Mensen die spuugdoekjes of hydrofielen hebben. Vraag iemand om ze te maken tot washand formaat en je hebt heerlijke snoeten poetsers. Nog fijner 1 kant hydrofiel en 1 kant badstof.
Wij hebben bij de eerste twee denk ik al heel kritisch ingekocht. Er is eigenlijk niks geweest wat ongebruikt is gebleven. Mijn tip zou dan ook vooral zijn, schaf niet alles aan voordat de baby er is. Alles wat je nodig blijkt te hebben kan je namelijk ook prima daarna (laten) kopen. Op die manier kun je veel doelgerichter aankopen doen en weet je precies waar datgene aan moet voldoen wat je nodig hebt. Tegenwoordig kun je zoveel online bestellen en de volgende dag in huis hebben.
Ben ik dan echt de enige die die ladingen hydrofiele doeken die je moet aanschaffen niet handig vind? Van de "verplichte" 12 stuks hebben wij er nog 6 ongebruikt in de verpakking liggen. Wij gebruiken gastendoekjes als spuuglapjes en gewone handdoeken om af te drogen. We gebruiken de hydrofielen alleen als onderlegger tegen het spugen in bed of de kinderwagen.
Hier draaien ze al een generatie mee, met die dingen werd ik nog gepoetst die oude zijn ook echt wel fijner. (komen nog van mothercare uk vandaan). Ik heb een paar stuggere die werkelijk alles absorberen. Die zijn best dicht geweven en hebben we op de verschoonmat. De reguliere hydrofiels zoals wij die kennen bij t spugen enzo. Niet veel gebruikt daarvoor maar wel voor afdrogen. De XL doeken maken overigens ook prima tenten en hutten met een grote kartonnen doos en een lading knijpers.
Mijn ervaring: verschilt per kind De jongens waren megaspugers, alleen bij voeden had ik al zo'n 6 hydrofielen per dag nodig. Wipstoeltje is wel wat ik overbodig vind. Bij de oudste 4 niet gehad, nu kon ik die van zusje lenen maar niet intensief gebruikt Badje/tummytub was per kind verschillend wat meeste gebruikt werd.
Meubels voor een babykamer! Bedje is wel nodig natuurlijk, maar een kast voor een baby kan helemaal niet lang mee, veel te klein/te laag. Luier emmer. Luiers gaan gelijk naar beneden, weg met die stank. Wipstoeltje. Onding en sta in de weg Flessenwarmer. Duurt veel te lang. Babynestjes. Wat zijn die duur!! ik gebruik mijn voedingskussen met een goedkope aankleedkussenhoes. Ligt de baby heerlijk op. Grote box. Sta in de weg. Wij gaan voor een inklapbare op wieltjes. Zo in te vouwen en weg te rijden. Box is wel heel makkelijk om de baby even in weg te leggen als jij zelf de woonkamer even uit moet en de andere Kids ook in de woonkamer aanwezig zijn. Daarentegen hebben wij wel wat extra wiegdekentjes. Deze gebruiken we ook als omslagdoek (de dunne) of in de kinderwagen en autostoel. Dus nee, ook geen voetenzak in de autostoel