wat heb je allemaal nodig voordat kindje komt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door XxMiichelle, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Heb niet alles gevolgd maar zou je mee willen geven dat je er echt zeker van moet zijn dat je je kind alles kunt geven.
    Als je twijfelt of je financiele en relationele situatie er wel klaar voor is zou ik wachten.

Er verandert zooo veel in je leven en relatie en het is echt wel belangrijk dat je geld genoeg hebt om je kindje alles te geven wat het nodig heeft. En dan bedoel ik nog niet eens de eerste jaren, daarna gaat je kind naar school, daarna wellicht studeren en de kleren worden duurder, fietsen, brommers.....
    Daar moet je goed over nadenken.

En zoals er al gezegd is, je relatie moet erg goed en stabiel zijn want oh wat zul je af en toe ruzie hebben ;)

Heel veel succes met beslissen.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zusje is 17 jaar en zwanger, ze zal alleenstaand moeder worden omdat haar vriend haar heeft verlaten,

ze blijft bij mijn ouders wonen omdat ze geen inkomen heeft,
    ze gaat wel haar opleiding afmaken,

zij heeft ook altijd een ontzettend grote kinderwens gehad,
    heeft ook altijd jong moeder willen worden,
    en heeft ook altijd gezegt mocht ik perongeluk zwanger raken dan laat ik het niet weghalen,

ze heeft gezien hoeveel pijn ik had bij de weeen,
    en toen mijn zoon geboren was hoe zwaar een kindje hebben kan zijn, ( en dan ben ik nog gewoon met mijn man, met huis met inkomen, etc)
    dus heeft ze gezegt : oke hier wacht ik nog even mee,
    nu als een kindje gaat huilen kan ik hem aan de moeder geven,
    mijn eigen kind kan ik niet wegdoen dus ik wacht nog...

mijn zusje zag in dat het niet alleen de lusten waren... maar dat er ook wat "lasten"bijkomen,

nu is ze zelf zwanger.... en leuk vond ze het niet toen ze erachter kwam, ze heeft het er nu zo moeilijk mee,
    en voelt zich heel schuldig tegen over haar kindje dat ze het niets te bieden heeft ( in haar ogen dan ) geen vaste inkomsten, moeten leven op geld van opa en oma, geen werk, geen eigen huis,geen papa,

tuurlijk is ze aan de ene kant ook wel blij met haar kindje, maar dat heeft echt wel even geduurd voor ze met oprechtheid kon zeggen, oke ik ben er blij mee,

ik denk zelf niet dat jij er klaar voor bent om een kindje te krijgen,dus ik hoop echt dat je bij jezelf denkt dat je nog even wacht,

als je zometeen een huisje hebt met je vriend en vast inkomsten,
    en je opleiding af hebt... dan kun je zometeen veel meer voor je kindje betekenen.... als je bijv. de zorg in gaat ... en daar je opleiding voor haalt,... kun je als je kindje geboren is misschien wel minder werken... omdat het beter verdient dan bijv achter de kassa en fulltime moet werken om jou kindje eten te kunnen geven....
    maak eerst je opleiding af... geniet lekker van elkaar als jullie je eigen huisje hebben.. geef party's in jullie huisje etc. etc.
    geniet eerst nog van elkaar... er zijn gewoon dingen die je niet meer kunt doen met een baby

3. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Goed besluit Miichelle... en nu niet meer van gedachten veranderen he... nou ja over een jaar of 5 ... dan mag het weer...

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik was 19 toen wij er bewust voor hebben gekozen !!

ik ben nu 20... over 5 jaar is ze ook nog heel jong... maar als ze nu echt deze kinderwens heeft, dan is 5 jaar wel heel lang hoor,
    het gaat niet zo zeer om leeftijd,( oke het speelt uiteraard ook mee)

ze kan er best eerder aan beginnen maar moet een aantal dingen goed in orde hebben.

*opleiding af
    *huis
    *verzekeringen
    *vast inkomen
    *stabiele relatie
    *geestelijk echt klaar zijn voor een kindje en in je achterhoofd houden dat een kindje niet alleen maar "lust"is maar ook een "last"kan zijn,
    *niet lullig bedoelt hoor michelle echt niet !!!! maar aan je opmerkingen te lezen mag je ook wel iets volwassener worden voordat je aan kinderen begint,

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik werk bij een uitzendorganisaties en krijg dagelijks jonge meisjes (met en zonder kinderen) binnen die op zoek zijn naar werk. Zonder opleiding komen zij totaal niet aan het werk. Hooguit voor oproepwerk in de schoonmaak, 2-5 uur per week voor minimaal loon. Ook al heb je je opleiding wel afgemaakt is het lastig als zeer jonge startende moeder op de arbeidsmartkt te komen.

Toen ik 17 was had ik ook al een hevige kinderwens. Maar ik wil mijn kinderen iets kunnen bieden en een goed voorbeeld zijn. Dus inmiddels een HBO studie afgerond, 3 jaar werkervaring, eigen huis en getrouwd. Een stabiele basis dus.

Wat als je vriend bij je weggaat en je er alleen voor komt te staan....

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina