Ik wil zelf wat dingen gaan maken voor de babykamer. Zo denk ik aan een bloem of een vlinder van piepschuim (zelf snijden en dan verven), een leuke slinger, ook weer van bloemetjes of vlinders, misschien van vilt... Of een bloembakje met zelfgemaakt bloemetjes (van hout). Of schilderijtjes op canvas... (eventueel van stof). Ik heb dus wel al wat ideetjes, maar weet nog niet precies hoe en wat. Misschien heeft iemand leuke ideetjes?
Ik heb voor de babykamer een drieluik gemaakt. Is een plaatje van Jan Vis (die giraf) die op zijn kop in het gras staat. De tekening heb ik door 3en gedeeld en over 3 doeken getekend. En deze hangt nu onder elkaar op de babykamer. Misschien kun je ook zoiets doen, maar dan met bloemen of vlinders? bijvoorbeeld een vlinder: vleugels en lijf op verschillende doeken tekenen en deze dan schilderen?
Leuke vaasjes overspuiten met een bepaalde kleur? heb ik ook gedaan, met veel zilvertinten. Geruite stof gekocht en daarvan de fotolijsten bekleed. Echt geweldig! Daarin zitten nu de foto's van de kleine meid. Prachtig. Oude lijsten oversprayen? een spiegel maken? Alles kan en mag op een kinderkamer.. leef je uit, als je de smaak te pakken hebt is er geen houden meer aan! (bij mij niet dan)
Hi, Ik heb diverse dingen zelf gemaakt voor onze babykamer. Zie mijn album, daar staan 3 foto's in. Ik heb een dromenvanger voor boven het ledikantje gemaakt: houten kralen zoeken en verven, Stofje zoeken en verschillende figuren stikken, Vilt op de figuren plakken en met een siersteek vastzetten aan de randen, belltje er onderan bevestigen en klaar! Schilderijtjes gemaakt van stof: 3 goedkope canvasjes gekocht, stof verzamelen, afbeeldingen uit bijv vilt halen, daarachter ander stofje plakken, siersteekje rondom en klaar! Kapstokje voor je babykleertjes, houten letters uitzagen, spuiten in leuke kleur, bij bouwmarkt leuke blank houte kapstokhaakjes kopen, die verven en monteren en klaar! Veel knutselplezier! En een fijne zwangerschap!
Ik heb een goedkope kroonluchter gekocht bij xenos , alle pegels eraf gesloopt en daarvoor in de plaats klompjes gehangen aan rood, wit, blauw lint. Maar je kunt er ook nepbloemetjes of vlinders van de action aan hangen. Ik krijg het niet voor elkaar om een foto in het berichtje te plaatsen. Weet iemand hoe je je foto kunt verkleinen? (heeft teveel pixels denk ik)Dan kan ik je even een foto laten zien.
ik heb een groot schilderij gemaakt hangt nu boven julia haar bed en soms ligt ze ondersteboven in bed naar het schilderij te kijken. haha staat een foto in mijn album xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hooi! Ik heb bij de stoffelwinkel leuke stofjes gehaald. Groen geblokt en blauw geblokt. Gordijnen besteld bij Hema en mijn moeder heeft een strook stof van de stoffenwinkel boven de grordijnen genaaid. Een mooi oranje lint over de naad. Helemaal leuk! Ze heeft ook stroken stof op de lakentjes genaaid en van dezelfde stof de kruikenzakken genaaid. Mijn zusje heeft op zo'n kanvas doek geknutselt met stof, ook erg leuk geworden. Misschien tips voor jou om te doen? kijk voor de gordijnen en kruikenzakken even in mn album!
Zie mijn album...met o.a. schilderijtjes van stof en vilt, op canvas... Ik heb ook een behangboom en een vogelhuislampje zelf gemaakt. Erg leuk om te doen!
Jeetje, wat een leuke dingen allemaal! moonlight159, zon drieluik is wel een grappig idee ja. Zelf ben ik ook gek van Olaf, misschien kan ik daar ook wel iets mee doen Alleen wel moeilijk, denk ik. tweemeisjes, fotolijstjes met stof bekleden had ik nog niet aan gedacht. Ik dacht eraan om ze zelf te schilderen, maar met stof bekleden is veeeeel leuker! XmeesjeX, wat heb je een leuke dingen gemaakt! Ik heb inderdaad ook al 3 canvasdoekjes gekocht en wilde die beschilderen, maar het is ook wel leuk om dat te combineren met stofjes. Dat kun je er ook wel oplijmen toch? Met textiellijm. Ik houd namelijk niet zo van naald en draad. Ceylon, wat een grappig idee om klompjes aan een kroonluchter te hangen. Ik heb al een hanglamp, maar ik ga het idee wel onthouden! anno103, wat een leuk schilderij! Echt superleuk! Ik wilde kleine schilderijtjes, maar een groot schilderij boven het bed is ook wel heeeel gaaf. Alleen weet ik niet of ik dat zelf wel durf. Als je een foutje maakt, is meteen je hele schilderij verpest... marleen4683: jeetje, wat leuk gemaakt, die gordijnen en kruikenzakken! Maar daar begin ik echt niet aan, haha. Ik ben niet zon creatieveling, en al helemaaaal niet met naald en draad. Mikki77: wauw, wat een leuke dingen heb je gemaakt! Wel eng om een boom op de muur te schilderen, dat durf ik niet hoor Grappig dat je er een vogelhuisje aan hebt gehangen. Die schilderijtjes die je hebt gemaakt zijn ook leuk zeg! mickey80: wauw, wat een leuke spiegeltjes! Zijn dat van die spiegeltjes bij de Ikea? Al die schilderijtjes bij elkaar lijken ook leuk, heel vrolijk!
Hij is niet geschilderd hoor! Het is van behang gemaakt...iets veiliger dus, want ik heb eerst alles netjes uitgeknipt, en het daarna pas op de muur geplakt
Mooi allemaal dames, Nog een leuke tip. Koop een goedkoop fotoalbum en beplak deze met mooie stof ( placemats van de Hema zijn daarvoor erg geschikt)
Oh oke Mikki77, behang is inderdaad wat minder eng. bosi333, dank je wel voor de tip. Ik had nu een album gekocht en versierd met stickers, maar placemats is ook wel een heel grappig idee!