Wat heb je echt nodig voor een baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door IK146, 1 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IK146

    IK146 Lid

    15 aug 2023
    61
    14
    8
    Vrouw
    Ik ben nog niet zwanger, maar wel al een persoonlijk lijstje aan het maken voor wat ik aan spullen wil. Nu zie ik dat de childhome evolux wipstoel aan 50% korting staat. Ik dacht "top! Die koop ik alvast.", maar nu ga ik twijfelen. Heb je die echt nodig? Hoevaak gebruik je een wipstoel? En toen ging ik helemaal twijfelen waar laat je een baby de hele dag?

    Dus mijn vraag: waar laat je een baby de hele dag? Zijn verschillende opties nodig? Of is een draagdoek en box voldoende? Wat doe je als je alleen thuis bent (ik ga bewust alleen voor een kindje) en je wil douchen?

    Ik zag ook de childhome evolux 2 kinderstoel met newborn opzetstuk. Waarschijnlijk ook overbodig? Of toch handig? Is het voornamelijk leuk uit schattigheid in plaats van handig? Of komt het toch echt goed van pas?
     
  2. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    2.052
    1.533
    113
    Vrouw
    Wat een leuke vragen :roflmao: goeie vraag ook. Ik had me nooit afgevraagd waar laat je je baby als je gaat douchen.. ik had eerder gezegd nergens over nagedacht én nergens ervaring mee :p

    Ik denk dat je sowieso van iedereen weer een ander antwoord krijgt, want het is toch deels wel persoonlijk wat je fijn vind en vindt werken, en wat je baby wil :p
    Ook om die reden heb ik niet alles van te voren in huis gehaald, maar gewoon gekeken wat me op dat moment handig leek.

    - Een box is wel essentieel vind ik omdat je daar je baby even veilig in achter kan laten als je even de keuken inloopt oid.
    - een wipstoeltje vond onze baby niks, hij was tweedehands en vrij groot dus die hebben we gauw weer weg gedaan. Maar als je baby het fijn vind, lijkt me dat ook erg handig.
    - we hadden geen baby opzetstuk voor de kinderstoel, maar achteraf gezien had ik dat toch wel gekocht. Want het is gewoon handig, en idd een afwisseling met box. Kunnen ze op ooghoogte ook meekijken of bij je aan tafel zitten (mijn kleine zit daar in bij de gastouder).
    - een maxi cosi uiteraard. En daar zette ik haar in als ik ging douchen. En toen ze pasgeboren was zette ik haar met wiegje/los bedje en al half in de deur opening van de badkamer als ik ging douchen :roflmao:
    - draagzak, zeker in t begin sliep ze bijna alleen daar in.
     
    IK146 vindt dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.285
    1.714
    113
    Vrouw
    Ja wat is handig vaak hè. Hier slapen ze als ik ga douchen. En ik vind gezellig als ze wakker zijn dat ze bij eten bij ons zitten dus wij een kinderstoel met babyzitje wel van Lidl.

    wipstoel heb ik geen ruimte voor dus gebruik ik niet. Box heb ik wel want anders moet ik heel goed op 2 jarige letten. Maar ken ook ouders die geen box hebben en gewoon groot kleed op de grond.

    Ik hoop dat je ook gauw kindje in armen mag hebben.
     
    IK146 vindt dit leuk.
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Dit hier inderdaad bij de jongsten gedaan.

    De eerste paar maanden lagen ze ook prima in de kinderwagenbak als soort box en anders kleed op de grond.

    Verder veel in draagdoek/draagzak. Slapen in bed en op die momenten douchen ed.

    Wipstoel was hier verre van succes.
     
    IK146 vindt dit leuk.
  5. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij hebben de babyset van tripptrapp. Gezellig aan tafel en fijn als je gaat koken. Kun je de baby bij je wegzetten.
    Box vind ik ook erg handig voor de speelmomentjes, maar kleed op de grond kan ook (denk wel dat het eraan ligt of je huisdieren hebt oid, dan ligt de baby wel veiliger in de box denk ik).
    Wij hebben een tweedehandse babybjorn wipstoel gekocht. Makkelijk in te klappen en onze kleine ligt er echt vaak in. Vind het echt een geweldig ding. Zet ‘m ook weleens in de badkamer erbij als ik ga douchen. Onze baby spuugt heel veel en zit dan ook gelijk (wat langer) overeind. Zonder die wipstoel zou ik echt niet kunnen.
     
    IK146 vindt dit leuk.
  6. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Tijdens douchen legde ik een zacht deken/plaid in het babybadje over de babyinzet heen. Daarop m’n baby en dan eventueel lakentje eroverheen en wat speelgoed in z’n handen. Werkte hier top! Nu douche ik nooit vrij lang maar hij vond het heerlijk daar haha. Thuis tijdens het huishouden in de box of draagdoek. Wij hebben voor nummer 2 nu wel een kinderstoel met baby zitje zodat hij bij ons aan tafel kan zitten ivm peuter. Bij de oudste hadden we nog geen kids dus zat hij lekker in de wipstoel als wij (op de bank) aten. Maar dat op de bank eten doen we niet meer sinds hij met de pot mee eet :)
     
    IK146 vindt dit leuk.
  7. IK146

    IK146 Lid

    15 aug 2023
    61
    14
    8
    Vrouw
    Dank voor de reacties
     
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Tijdens de slaapjes met evt een babyfoon
    OF
    In een wipstoeltje op de grond van de badkamer
    OF
    Met je mee onder de douche
    OF
    In de box en dan maar even huilen als je niet snel genoeg terug bent - misschien ben ik wat makkelijker geworden na 3 kinderen hoor,,,
     
    IK146 en Biny vinden dit leuk.
  9. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een wipstoeltje besteld omdat ik anders twee boxen moet hebben. We hebben een groot huis - voorhuis komt de box, wipstoeltje achter.
    Wipstoeltje kan ook op de eettafel, evt hapjes in geven wanneer je daarmee begint.

    Kinderstoel met newborn inzet heb ik nooit gebruikt. Ze gaan pas in de stoel als ze zelfstandig kunnen zitten. Tot die tijd gebruik ik een wipstoeltje.
     
    IK146 vindt dit leuk.
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier had ik een:

    wipstoel: vond ie helemaal niks.
    newborn set op tripp trapp: pas later in gedaan toen ie denk ik minstens 3 maanden oud was.
    draagzak: veel in gezeten, maar paste pas toen ie wat groter was dus wil nu een draagdoek vanaf het begin.
    box: zelden in gelegen, zetten de box nu ook niet neer.

    Ons zoontje lag in ons bijzijn vaker in zijn babynestje op de bank bij ons, op ons, in de draagzak of gewoon op een kleed op de grond. Echt enkele keer kort in de box maar dat vond ie niks en vond kleed net zo prima. Als ik naar de wc ging had ik de deur open en eigenlijk zodra ie kon kruipen wou die hele tijd mee. Douchen deed ik als mijn man er was, maar anders denk ik wanneer de kleine sliep. Maar het is zo per kind afhankelijk en wat jij als ouder fijn vind..
     
    IK146 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Ik liet R gewoon in zn bed. Wakker of niet, ik douche niet zo lang en soms zal ie toch ff moeten wachten. Is hij aan t lallen dan lal ik gewoon terug.

    Bij G deed ik t tijdens slaapjes, maar daar kan je echt een kanon naast afschieten. Bij R duidelijk niet...
     
    IK146 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Wipstoel: ja! Wij hebben 1 voor de douche. 2 oudsten zitten in bad, man douche en baby wacht in de wipstoel in de badkamer. Nuna leaf staat beneden, zitten de andere 2 kinderen ook graag nog in.

    Stokke babyset. Ideaal! Bij de 1 en 2e. Nr 3 wil alleen op schoot zitten

    Box? Gebruiken we nu weer niet. Staat er wel. Maar ik leg gewoon groot kleed op de grond. Bevalt veel beter. Bij 1 en 2 box ook amper gebruikt. Alleen met stofzuigen :roflmao:

    Baby lag in de eerste periode veel in de kinderwagen. Nu dus op de grond, mijn armen of in zn bed kf wipstoel.

    En ik laat hem ook rustig huilen hoor. Ik heb 3 kinderen dus ze moeten wel eens op elkaar wachten.
     
  13. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Grappig, ik lees nergens gewoon de kinderwagen. Hier was de reiswieg van de kinderwagen zijn tweede huis. Hij sliep daar, chillde daar, was echt zijn fijne plekje. Verder ook wel veel gebruik gemaakt van een voedingskussen waar we dan een soort babynestje van hebben gemaakt. De box vond hij zelf niks dus hebben we niet echt gebruikt. En regelmatig in de draagzak, dat vond hij ook fijn! Met douchen etc. Legde ik hem dus gewoon in de kinderwagen en rolde hem zo de badkamer in (wij hebben wel maar 1 verdieping)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    Het is heel persoonlijk en afhankelijk van je gezinssituatie en van je kind:

    Bij de oudste: Box & wipper niet gebruikt, draagzak, wagenbak of kleed op de grond lag hij in.
    Bij de tweede: Box wel gebruikt, want op de grond was niet altijd veilig met een peuter erom heen, wagenbak veel gebruikt, wipper veel gebruikt, draagzak weer niet, wilde hij niet
    Bij de derde: Box wel gebruikt, wagenbak veel gebruikt, draagzak wilde hij niet, wipper wilde hij ook niet
    Bij de vierde: Box gebruik ik veel, wagenbak gebruik ik veel (mobiele slaapplek), draagzak heel veel, wipper alleen bij douchen/ rondom baddertijd van de andere kids etc. Die staat nu in de douche

    Newborn set op kinderstoel bij alle 4 heel veel gebruikt.
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Het is inderdaad van heel veel factoren afhankelijk en dan ook nog van je kind.
    Wij hadden/hebben hier van alles. Oudste 2 draakzak/doek veel gebruikt, jongste vond het niks.
    Wipstoel hebben wij van baby bjorn sinds de 2e, vinden/vonden ze allebei super fijn. Daarnaast ook een box, speelkleed op de grond, kinderwagen en nu bij de 3e zelfs trip trap met newborn kuipje erop. :roflmao:
    We hebben steeds verder uitgebreid, maar echt niet alles nieuw, ook veel geleend of 2e hands.
     
  16. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.944
    4.001
    113
    Vrouw
    De eerste heel veel in de wipstoel. Vond ze fantastisch, was makkelijk met hapjes etc. Aten meestal op de bank, want baby.

    Nu we een 2e verwachten een triptrap met newborn set. Met de oudste eten we aan tafel, vind het gezellig als de baby dan ook aan tafel kan zitten.

    De box is hier wel veel gebruikt. Ook tijdens koken, stofzuigen, of als er hete thee op tafel stond. Of als je even snel iets van zolder moet halen, even wil douchen etc. Vond ze een heerlijk plekje om even zelf te spelen, dus hopen dat deze baby dat straks ook vindt. Qua je handen vrij hebben is de box wel echt de meest praktische oplossing wat mij betreft. Ook als ze een beetje kunnen rollen, opstaan, kleine stapjes doen. Ze vond het heus niet altijd leuk in de box, maar ik wist wel zeker dat er dan niet iets binnen handbereik was waar ze in kon stikken/zich pijn aan kon doen etc.

    Draagdoek was een uitkomst voor mijn man. Die heeft haar daar echt uren in gedragen. Ik vond het zelf te warm. Maar hij ging met haar in de draagdoek stofzuigen, opruimen, ze lag regelmatig in dat ding te slapen en dan zat hij te werken achter zijn computer.
     

Deel Deze Pagina