wat heb je in je tas voor je kind/eren?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Klopt.

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik heb niks in mijn tas zitten. Voor de oudste (6,5)is het niet nodig, voor de jongste(10m) zit het in de luiertas.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb inderdaad ook altijd een tube zonnebrandcreme in mijn tas. Dat is hier een must.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Weinig. Een pakje zakdoekjes, en soms een verdwaald doosje rozijntjes. Dat was het dan eigenlijk wel.

In de auto heb ik wel standaard een paar luiers en billendoekjes liggen, dus die ik heb ik meestal toch wel bij me.

Bij dagjes weg gaat er een rugzak mee met wat pakjes drinken, zak broodjes of krentenbollen, pleisters, luiers/doekjes, en appels.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Weinig eigenlijk,

Heb een klein pakketje billendoekjes en 2 luiers voor de jongste

En voor de oudste twee alleen een pakje pleisters

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In mijn tas zit helemaal niets voor ze sinds ze uit de luiers zijn, ja op zn hoogst een flesje drinken. Leesboeken, schrijf/tekenboeken en pennen liggen standaard een berg in de auto voor langere ritten of als we naar iets 'saais' gaan.

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Een luier en doekjes. Tenzij ik tussen voeden en slaapje alleen eventjes een kopje koffie ga doen, dan heb ik zelfs dat vaak niet bij me. Voor de oudste twee neem ik sowieso niets mee, die moeten er zelf maar aan denken...:p
    Wel heb ik altijd papieren zakdoekjes...altijd handig in geval van nood.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt eraan waar we naartoe gaan, maar we nemen maar weinig mee. Als we uit eten gaan niets, ze vermaken zich wel. In de auto liggen standaard (luister)boekjes, wat speelgoed (paardjes voor de jongste :)), luierdoekjes en schoonmaakdoekjes (ivm soms wagenziekte, handig om alles schoon te kunnen poetsen ;)). En een rol plastic zakjes voor als de jongste misselijk is.

Als we de stad in gaan ofzo, dan neem ik niet mee. Vaak niet eens mijn eigen tas. Heb m'n telefoon in een hoesje waar ook pasjes in kunnen en daar zit dus mijn pinpas, rijbewijs en id kaart in. De jongste heeft wel vaak een snotneus maar neemt zelf een doekje mee.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Euh niks... Als we dagje weg gaan pak ik wel dingen mee maar zo gewoon onderweg niets dus.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Pleisters, wat potloden. Verder niets.

Als we weg gaan of op visite waar geen speelgoed is mogen ze beide
    Hun schooltas voldoen met speelgoedjes .

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier altijd wel een paar pleisters in mijn portemonnee. En verder afhankelijk van wat we gaan doen. Soms i.d. een etui met stiften/ pennen en zo`n doe-boekje. OF een paar playmobile poppetjes ofzo.
    En ik heb altijd wel een doosje rozijntjes ofzo ergens zitten voor het geval dat..

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dames, ik bedoel natuurlijk niet elke dag in je tas. maar als je op stap gaat met je kind. mijn zoon bracht dan van alles en probeerde die in mijn tas te stoppen als peuter al. nou, op een gegeven moment heb ik dus compacte dingen gekocht; zoals een klein kleurboekje, kleine potloden, klein sticker boekje, klein vouwpapier, denk kaartjes in een doosje, dolhofjes. inimini prent-leesboekjes. zelfs een mini handpuzzel(flexa met een boekje, iq smartgame pocketmodel)

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar waar neem je die dingen mee naar toe? Enige plek waar ik bezighoud-op-een-stoel speelgoed meeneem is een restaurant s avonds of in de auto onderweg op vakantie.
    Terraszitten vinden ze hier zelf leuk, en voor de rest zijn er overal of speelplekjes of andere kinderen om mee te spelen.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dat bedoel ik, bijvrbeeld in de trein, restaurant, maar ook familie/vrienden bezoek.

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    2 kids met autisme hier dus als wij weggaan is het net een volksverhuizing!!

Voor een wandelingetje alleen al hebben wij onze anti overprikkelingsrugzak altijd mee. Met daarin : zonnebrillen,koptelefoons ( tegen het geluid ), speen, knuffeldoekje, knuffeltjes, tangle.

Als we echt ergens heen gaan zoals opa en oma, bos, speeltuin dan nog veel meer. Natuurlijk de overprikkelingsrugzak. Daarnaast luiers ( jongste nog niet zindelijk ) reserve kleren voor beide kids, grote badhandoek om jongste op te verschonen ( 1,18m en 38 kilo leg je niet meer op een verschoontafel ;) ) luierdoekjes etc wat je voor een baby ook meeneemt,
    Water, eten, DS, grote aangepaste buggy.

Standaard in mijn eigen tas voor de kids : pleisters, ontsmetspray, anti prik, zonnebrand, auti-pas, zakdoekjes, tangle, speen/

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Alleen drinken en een volkoren koekje/ rozijntjes/ fruit.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Niks bijzonders. Zijn nu net 6 en bijna 8. Hooguit zakdoekjes en bijv doosje krentjes en altijd flesje water. Tot jongste 4 was nam ik nog wel extra broek etc mee ( was met bijna 4 pas zindelijk) maar zodra ze op school zaten eigenlijk geen extra's meer.
    Nu ivm zomer zonnebrandcreme.

Zoon heeft autisme en prikkelstoornis dus voor hem ook vaak zonnebril. Vooral voor het licht.

18. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    In mijn handtas zitten altijd: pleisters, snoepjes, zakdoeken, ontsmettingsgel, achterkantjes van oorbellen, elastiekjes, speldjes en meestal iets van speelgoedjes van mijn zoon die hij er stiekem ingooit (auto's, stuiterbal, playmobile, lego, oid)

Als we weg gaan neem ik naast bovenstaande kleurboeken, etui met kleurtjes, klein speelgoed, i-pad, voetbal, toetenpoetsers, paracetamol, drinken, opschrijfboekje en pennen mee. We gaan vaak naar terras, uit eten of een dagje weg en dan is het handig om op alles voorbereid te zijn :)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor kleuterleeftijd en ouder zou ik echt niks bijzonders meenemen, zelfs voor een dag op stap. 😗

Standaard dingen zoals ontsmettingsdoekjes en zonnebrand, pen en papier heb ik toch altijd in mijn tas. Voor 'noodgevallen' heb ik de iPhone en mini iPad ook al altijd bj mij, zit ook standaard in mijn tas. Voor de rest moeten ze maar leren geduldig te zijn en we praten veel en kijken om ons heen. 😉

20. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Euhm voor mn oudste eigenlijk niks, is bijna 4.
    Ja als we echt een dagje weg gaan, natuurlijk eten en drinken.
    Voor de jongste ook alleen een luier en doekjes. Kan dus gewoon in mn handtas.

Deel Deze Pagina