Wat heb je met je placenta gedaan??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Luzzzy, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 stukjes aan de honden gegeven!

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Niks! De verloskundige heeft uitgebreid onderzocht of hij er heel uit is gekomen en daarna weggegooid. Ze hebben wel bloed afgenomen uit de navelstreng voor wetenschappelijk onderzoek.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

In het ziekenhuis achtergelaten. Ik voelde hem eruit glibberen en de gynaecoloog ving het op in een ijzeren schaal. Meteen weggehaald, ik had ook geen behoefte om het te zien.

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    In het ziekenhuis achtergelaten. Mijn schoonzus heeft er pillen van laten maken.:( Schijnt goed te zijn.:D

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    In het ziekenhuis gelaten. Wel gezien en foto van gemaakt, zat nog helemaal in het vlies dus vond dat wel bijzonder.

6. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Hoe geef je hem dan aan de hond? Rauw of moet je hem eerst bakken of koken?

Zou het zelf trouwens niet doen, vind het een raar idee. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om hem op te eten, waarom de hond dan wel?

7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Was een geplande KS. De placenta is achtergebleven in het ziekenhuis, maar wilde het wel heel graag zien en ze hebben er ook een paar foto's van gemaakt. Vond het bijzonder om te zien!

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In het zh gelaten. Heb hem wel gezien, had schijnbaar een bijzondere vorm, namelijk die van een vlinder.
    Van deze baby wil ik m ook zien, maar ook dan mag het zh hem houden.

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoef m niet te zien en wat moet ik ermee? Hou maar lekker daar. Desnoods voor wetenschap oid. Ik hoef hem niet ;)

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb 'm bekeken en foto's er van gemaakt. Toch bijzonder dat je uk daar in heeft gezeten. Verder heb ik geen idee wat ze (in het ziekenhuis) er mee gedaan hebben.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    1e was thuisbevalling. Nadat ik hem gezien had is hij in zakken in de container beland.
    2e was zh bevalling en is de placenta daar ook gebleven.

Hoorde laatst dat in sommige culturen er tabletten/capsules van gemaakt worden die door de kraamvrouw worden geslikt omdat dat goed zou zijn voor de melkproductie.... *Griezel*

12. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik wil graag zien waarvan de baby al die maanden geleefd heeft. Bijzonder dat mij lichaam zoiets gemaakt heeft waarvan de baby afhankelijk is geweest. Maar daarna laat ik m gewoon achter (ga als t goed is poliklinisch bevallen). Zelf voel ik er niets voor om m te begraven of zo, ik zie zelf die symboliek er niet zo van. Maar ik wil m zeker even kunnen bekijken als ik gewoon 'bij zinnen' ben :)

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    vroegen ze hier ook bij beide, normaal en ks. wilt u het zien? euh nee.... wat wilt u ermee doen? euh niets....

bij de ks zeiden ze wel we gaan hem onderzoeken, maar wilt u hem daarna nog hebben? nee dank je..... ieks bloederig ding hahaha

zuster die fotos nam vroeg of ik er foto van wilde hihi niet laten doen tyrouwens....nu wel eens nieuwschierig!

14. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Wat gek dat veel vrouwen met 'ieuw' reageren.. maargoed dat ben ik, allergisch voor 'ieuwmensen' :D

15. natjes

natjes Niet meer actief

Twee keer in ziekenhuis gelaten en de laatste keer thuis in de kliko!

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Twee keer foto gemaakt, vond het wel bijzonder om het even te zien waar ze in hadden gezeten. Tweede keer vroeg de gynaecoloog of ze het voor een of ander onderzoek mochten gebruiken euhh ja hoor doe er mee wat je wil.

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Beide keren in het ziekenhuis gelaten.
    Vind het geen vies "ding" maar het veilige plekje waar mijn jongens beide 9 maanden konden groeien.
    Heb hem ook beide keren gezien en de vk tilde hem op ik vind het fascinerend iets wat zo dun is en toch zo sterk.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik vond het juist ook prachtig om te zien en heb er van beide keren foto's van laten maken en ja, deze zitten gewoon in het fotoboek van de meiden.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ben bevallen in het ziekenhuis. ze hebben hem geshowed en hij vroeg of we er een foto van willen maken... tja maar gedaan dus haha maar geen idee wat ik ermee zou moeten? geen idee wat ermee is gebeurd. misschien ingevroren ofzo :p

20. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Kan wel een foto laten zien? :D In pb uiteraard....

Deel Deze Pagina