Wat heb je met je placenta gedaan??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Luzzzy, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat doen wel meer mensen hoor. Bevriezen, drogen, vijzelen, capsules van maken.
    Schijnt ontzettend goed en gezond te zijn. Voor de moeder en de baby aan de borst.

2. Okay, na dit bericht ga ik ook gewoon níét meer verder lezen in dit topic.. *kokhalst*

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vond het heel bijzonder om te zien, vriend heeft het ook mogen zien toen hij terug kwam van de kleine bij de kinderarts.
    Die van mij is bewaard, ik ben in het erasmus mc bevallen en de dag erna kwamen er studenten dus ze hebben m gebruikt als "lesmateriaal' haha.

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
  5. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerste keer dat ik zwanger raakte is helaas een miskraam geworden. Toen deze spontaan eruit kwam heb ik het in een doosje gedaan en bij een boom in de tuin begraven. Daarna beide placenta's van mijn dochters ook bij de zelfde boom in de tuin begraven. Vonden we een mooie gedachte.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij de eerste heb ik hem gezien en gingen ze hem daarna geloof ik nog onderzoeken, omdat dat een vroeggeboorte was.
    Bij mijn tweede heb ik hem ook gezien en daarna hebben ze hem weggegooid.
    Geen foto's van.

7. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Opgegeten natuurlijk! Hartstikke gezond :) (just kidding)

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Kan iemand mij vertellen wat de gedachte is achter het begraven? Zit me van alles te bedenken, waarom je dat zou doen.. Zal vast een mooie betekenis achter zitten, maar ik kom er zo even niet op :D

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vind het een vies idee, ze hebben er ook niet naar gevraagd alleen laten zien, bij de volgende mogen ze m lekker houden.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het wordt meestal bij/onder een plant of boom gedaan zodat de voedingsstoffen van de placenta in de boom opgenomen worden. Het is een mooie gedachte dat de "essentie" van je kindje dan als het ware in die boom zit. Zo heb ik het althans altijd begrepen.

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Aha! Dankjewel ;)

12. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    Ik ken mensen die hem begraven om de baby te beschermen tegen voodoo. Dus ik denk dat er verschillende redenen zijn.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Gewoon weg laten gooien door de kraamverzorgster, ik hoef die dingen niet te bewaren hoor, brrr.....

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik ben als fotograaf bij de bevalling van mijn zus geweest en daar oa. deze foto gemaakt!

Ik vind het zo bijzonder! Hier is toch niks vies aan? Oke, opeten gaat mij ook echt te ver, maar wel heel mooi om te zien in welk huisje je kindje heeft gezeten....

(zal de foto zo weer weghalen, voordat er iemand schrikt ofzo!)

15. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    In het ziekenhuis gelaten maar wel uitgebreid bekeken met de vk. Vond het echt bijzonder te zien.
    Foto's van genomen en toen heb ik het niet meer gezien .

16. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    In mijn herinnering zag hij er bij mij heel anders uit.. meer een soort grote pinda schil. :$

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb tegen de VK gezegd dat hij weg mocht. Wat zij er vervolgens mee gedaan heeft weet ik niet. Volgens mij wordt een placenta ook wel eens onderzocht. Als ik in het ziekenhuis bevallen was mochten ze het gebruiken voor de wetenschap.

Deel Deze Pagina