Hallo dames, ik krijg een keizersnee, wat moet je allemaal meenemen naar het ziekenhuis? Zowel voor de baby als voor jezelf? En hoelang blijf je meestal na keizersnee in ziekenhuis? alle antwoorden en ervaringen zijn welkom!
Ik zou gewoon wat je normaal in je vluchtkoffer meeneemt maal 2 meenemen En als je nog iets nodig heb is het zo door je partner meegenomen. Vaak als alles goed gaat en je krijgt bijvoorbeeld op woensdag een ks dan mag je op vrijdag naar huis. Tis een beetje per situatie verschillend en hoe het met je kindje en jou gaat
Ik zou voor de baby meerdere setjes kleding meenemen. Als de baby veel spuugt ben je zo door wat setjes kleren heen. Verder is alles in het ziekenhuis aanwezig. Voor jezelf ook voor iedere dag makkelijke kleding(pyjama of iets dergelijks). Ik heb geen broeken aan gehad maar ben mijn kamer niet afgeweest. Had een 1 persoons kamer met alles erop en eraan. Wat extra te snoepen. Koekjes, crackers. En voor je man ook wat te eten en drinken. Kost in het ziekenhuis redelijk wat. Weet niet of je man ook mag blijven slapen maar anders ook klerenog enz. Ik moest 4 dagen blijven. Dag 1 is de dag van geboorte. Ik had geen geplande keizersnede en had die tijd echt nodig om weer goed op de been te komen. Een vriendin die wel een geplande ks had wat meteen alweer redelijk mobiel maar dat is bij iedereen anders.
Oké dankjewel .. Mn man mag blijven slapen ja. Wat voor soort voeding krijgt de baby in ziekenhuis DAn? En moet je ook nog spuugdoekjes menemem?
Ik gaf bv maar in ons zkh gaven ze friso standaard als bijvoeding. Als je geen bv gaat geven zou ik je eigen flessen en de voeding die jij wil gaan gebruiken meenemen. In ons zkh hadden ze alles wat je nodig hebt voor de verzorging dus ook spuugdoekjes
Pyjama's Ondergoed (oma onderbroeken. De gewone onderbroeken zitten niet lekker omdat ze tegen de wond zitten) Babykleding Shampoo, wasgel,deodorant, tandenborstel en tandpasta. Een borstel of kam Badjas Slippers/sloffen Oplader voor je telefoon, fototoestel mee. Telefoonnummer van kraambureau zodat je ze kan bellen bij ontslag. Voor de baby hoef je geen melk mee te nemen en ook geen flessen. Babyvoeding hebben ze zelf en ze hebben wegwerpflesjes Spuugdoekjes, badcape, babyshampoo en luiers enzo hebben ze ook.