mijn lijstje talkpoeder ontzettend slecht spul! alle gedoe en gezeur aan de telefoon aan de deur en met de post over spaarplannen en verzekering die ik absoluut zou moeten hebben schoentjes en pantoffeltjes voor de anderhalf jaar van die peperdure doeken iets met lodger ofzo ik gebruik gewoon een ouderwets badcapje. vonden ze heerlijk dus ik neem aan nummer 3 ook wel. de hydrofiel luiers en washandjes zijn geweldig vind ik ik heb ze 2 jaar lang gebruikt. heel zacht en dun om goed te kunnen wassen overal tussen. de nieuwerwetse kinderwagen waar je een godsvermogen voor betaald zijn in mijn ogen varierend van belachelijk, bedenkelijk, tot zielig voor het kind. de constructies die ze tegenwoordig hanteren doen mijn wenkbrauwen behoorlijk omhoog gaan. geef mij maar een ouderwets exemplaar waar ze nog fatsoenlijk in kunnen liggen en een wandelwagen waarin ze gewoon rechtop kunnen zitten of liggen in plaats van zo'n beetje hangen in een rare driehoek vorm. en dan heb ik het nog niet eens over de prijzen die ze durven vragen ervoor. de helft van alle zwitzal spulletjes gebruik je naar alle waarschijnlijkheid nooit. wat nog....uuhhhh...
Oh ik vind ze zelfs spuuglelijk. Wij hebben het ook niet. Een klamboe kan inderdaad wel functioneel zijn in de zomer, ik zie mijn mannetje al helemaal onder de muggenbulten zitten Dat lijkt me wel sneu...
IK denk een flessenwarmer.. als je een magnetron hebt gebruikt je die.. met een speciale magnetron sterilisator.,,.... dus kan als we t specifiek over baby-uitzet hebben een pan en kooktoestel de deur wel uit...
Ow nee hoor, ik vond ze totaal niet lastig aan/uit trekken. Maar gewoon niet mooi ! En het zit ook gewoon meestal niet mooi. Te breed bij het lijfje enzo echt een slobberpak om het lijfje heen. Verder vond ik broekjes/truitjes, jurkjes/truitjes veel leuker en beter zitten! Maar idd zoals ik ook al zei, het is voor iedereen verschillend! Flessenwarmer is idd wel handig als je borstvoeding geeft omdat dat eigenlijk niet in de ..ploing.. warm gemaakt kan worden. Maar wij hebben het altijd gewoon in een bakje warm water opgewarmt, net zo makkelijk ! En er zijn ook mensen die vinden dat eten/drinken uit de ..ploing.. neit goed is omdat er straling in komt ! Maar dat mag ieder natuurlijk voor zich bekijken !
BV niet opwarmen in de mag? Dat stadium van info-verkrijgen heb ik nog niet bereikt.. 7 april eerste avond BV-cursus!
Idd klopt! Ook niet in kokend water overigens, dan heb je alsnog kans dat de vetdeeltjes in de melk te heet worden en je verbrand door te heet water eigenlijk de voeding/anti stoffen in je melk !
vanaf welke leeftijd ging jullie kindje zonder badzitje in bad? vind je dat niet eng? onze dochter is nu bijna anderhalf en zit nog wel in haar zitje in het grote bad.
Zo hey! Veel gekletst hier... tijd om alles op een rijtje te zetten! WAT HEB JE NIET NODIG: Luiertas (gebruik gewoon een mooie grote tas) Bedzeiltje Babyschoentjes/slofjes (voor baby van paar mnd) Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes Lodger Shelter Talkpoeder MiniMonkey Flessenwarmer (voor flesvoeding overbodig want magnetron) Molton doeken Hemeltje (trekt te veel stof aan) Grote pot sudocreme (te groot) Badring Nieuwerwetse kinderwagen (te duur en onnodig) Spaarplannen gedoe (irritante telefoontjes) Meeste zwitsal spullen (haarlotion etc) Babycook Spuugdoekje voor over schouder (gebruik gewoon een hydrofiel luier) Badzitje Zo das wat overzichterlijker... hoop dat de bijna mama's er iets aan hebben!
inderdaad heel persoonlijk. hier gaan de grote potten sudocreme best hard erdoor... en pakjes uit een stuk vind ik het fijnste voor de hele kleintjes. zit toch veel lekkerder dan van die opgeprikte mini volwassen kleertjes? en ze liggen de hele dag in bed de eerste maanden... flessenwarmer mee eens. bedzeiltje hier wel onmisbaar, meneer was een spugertje, en ander had ik het matras zo weg kunnen gooien. wel een ademende nemen!\ maar ik denk wel dat je met veel van dit soort dingen kunt wachten tot na de geboorte, mis je het dan koop je het alsnog! bv zo'n dure kinderwagen, ik kreeg rugklachten door mijn ouderwetse, toch maar zo'n driewieler gekocht die ik eerst belachelijk vond. ik denk dat dat het beste advies is voor nieuwe moeders, koop niet alles van tevoren, je kunt in de maanden na de geboorte de meeste dingen het beste kopen, dan weet je veel beter wat je fijn vind te gebruiken. tips van anderen zijn niet altijd ideaal omdat er zo'n verschil is in wat iedereen handig vind! o ja, nog een is babyolie. milde olijfolie is veel beter voor de huid, en de meeste zeepproducten zijn niet goed voor de hele kleintjes. mijn zoontje van anderhalf in een badzitje? sinds hij zelf kon zitten al niet meer, no way dat hij erin zou blijven! hij is van hey babybadje zo in het grote bad gegaan.
Ik neem aan dat ze er met haar neus bovenop zit als haar zoon in bad gaat. Ik ehm heb een paar dingen van de lijst van benodigdheden afgestreept omdat ik het onzin vind. Een 2 delig was bakje voor de babyuitzet, ik pas wel wat anders mocht ik het nodig hebben. Navelbandjes ga ik niet eens halen. Ehm ik heb nog wat dingen maar weet het niet uit mijn hoofd.
Marjan, Eva ging vanaf ongeveer 8 maanden in het grote bad, ze kon vanaf 6,5 maand goed zitten. We hebben een antislipmatje gekocht zodat ze niet uitglijdt. Maar inmiddels loopt ze ook door het bad (waar een kleine verhoging in zit) en moeten we haar vaak opvangen . Maar eigenlijk gaat het nog best goed. Ze staat trouwens vooral in bad. Zolang ze op het antislipmatje staat glijdt ze in ieder geval niet uit. Kaatje K, Eva lag echt niet de hele tijd in bed de eerste maanden. Ze sliep juist heel weinig... En je hebt ook zachte pakjes, hoeft dan echt niet uit 1 stuk te zijn. Vond ik echt ondingen, vooral bij een kindje dat helemaal niet houdt van gepruts aan haar lichaam . Wat betreft het lijstje: Flessenwarmer heb je ook niet nodig bij borstvoeding, flesje in een pan warm water zetten kan ook en is zelfs beter voor de voeding. Haarlotion vond ik juist wel handig om Eva's haar in model te brengen. Ook de eerste dagen al. Hoeft niet persé van Zwitsal te zijn . En molton doeken (bedoelen jullie onderleggers mee denk ik?) hadden wij wel nodig, omdat de reguliere maten niet pasten. Een magnetronsterilisator vind ik nou echt iets wat je niet nodig hebt. Ik gooide alles gewoon in een grote pan kokend water en een paar minuten later was het klaar. Scheelt weer een extra apparaat in je keuken . Verder vind ik heel veel badspul niet nodig. Wij hebben een 3 in 1 wash voor baby's, daar wassen we vanaf het begin Eva's haar mee, maar we wassen haar lichaam meestal niet met iets van zeep, gewoon met water.
Als je nog geen magnetron hebt zou ik dat inderdaad echt niet doen! 1 grote pan is genoeg, voor het verwarmen van de flessen en het uitkoken ervan .
jemig dat MAG toch ook met anderhalf je zit er toch naast? een keertje vallen / glibberen kan echt geen kwaad (een keer koppie onder ook niet) ik deed er een klein laagje water in en eigenlijk vanaf 6 maanden ofzo ergens toen ie echt stevig kon zitten ging ie gewoon zelf, daarvoor gingen wij samen met hem zitten.. beetje vertrouwen in het kunnen van je kind en een kleine misglijer gaat ie niet dood van denk ik dan.. die van ons springt, loopt, kruipt gaat van zit naar lig en houd zelf zijn hoofd boven water.. Haarlotion niet echt nodig maar wel heerlijk wij gebruiken het hier als "parfum" lekker snuiven! moltondoeken heb ik ook nooit gebruikt ze liggen nog van de eerste in de kast zijn opnieuw gewassen en klaar voor nummer 2 magnesterrilisator vond ik superhandig, lekker schoon, geen gepruts met pannetjes (waar je echt en hele grote pan moet hebben wil alles erin passen lijkt me) badspul ja olie is wel fijn in het begin bij droge huidjes, maar ben snel over gegaan pp gewoon die pompjes van zwitsal (kan je voor alles gebruiken) alleen merk nu met geen babyhaar meer dat normale shampoo wat beter het haar laat zitten.. maar goed onze knul moet elke 6 weken naar de kapper (al vanaf dat ie 3 maanden is) dus heeft flink wat haar haha) haha die bakjes (2-delig) ook nooit gebruikt het zat bij het setje wat we tweedehands overnamen samen met die rare luieremmer die ik nooit gebruikt heb, ik had zo;n ding wat alles goed afsloot en niet liet/laat stinken VEEL HANDIGER en schoner.. Nieuwerwetse kinderwagen niet nodig? nou als je je rug een beetje wilt sparen toch wel erg prettig ik zou niet zonder kunnen... wil wel een beetje comfort. en bv van die klikdingen waarmee de maxi cosi zo opgeklikt kunnen worden is superhandig (je hoeft je kleintje niet meer wakker te maken om in of uit de auto gezet te worden. Easybase of easyfix is hierom ook ideaal, minder gepruts, geen kans dat het niet goed vastzit en dus veeeeeel veiliger. Maar vooral voor je rug ideaal! Spaarplan gedoe onzin? kom op zeg beetje voor je kindje zorgen toch, goede studie / of wat anders os toch wel erg welkom later hoor, ik wil geen subsidies hoeven aanvragen (of in elk geval zo min mogelijk) ik zorg daar zelf wel voor en als ie niet wil studeren dan een gave auto of leuke inrichting voor zijn huisje ofzo? is toch een leuk kado wat je van je ouders kan meekrijgen voor een minimaal bedrag per maand... Zeker in deze tijden (al is het maar een inleg voor een eigen koophuisje ofzo) Klamboe is erg handig, ik heb zo'n speciale die om heel het ledikant heenkan (kan je ook meenemen op vakantie) nog nooit een muggebult hier gehad... Hemeltje vind ik wel cute maar voor die 3 maanden (toen ging ie van ons eraan trekken om proberen te zitten) en is ie dus niet veilig meer) is het wel wat van korte duur haha