Wat heb je NIET nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wen26, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ga zeker wel een kruik kopen, maar vroeg me alleen af of ik er wel twee nodig heb :) ... Ik hoor namelijk zo vaak dat de tweede kruik ongebruikt in de kast blijft liggen. Heeft iemand ervaring met de Koozzzi, keramische kruik? Die zouden 9 uur lang warm blijven, leek mij wel handig en later makkelijker door te gebruiken. Is het dan handig om er daar een van te hebben, en voor de zekerheid nog een "ouderwetse" metalen kruik erbij?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ligt ook ana je kindje die van ons begon met lopen met 6-7 maanden (eerst overal langs en achter) en in het begin wel schoenen met zachte buigbare zolen natuurlijk maar schoentjes vond ik toch handig hoor.. maar goed het ene kindje is sneller dan de andere..

ja kruiken zou ik toch ook doen ik had een aug/sept kindje en dik 8 pond en toch nodig hoor.. en je kan ze misschien van iemand lenen (wel goed rubbertje checken of nieuw kopen) zo'n elektrische leek mij handig maar wek erg duur MAAR die kan ik misschien voor mezelf erna gebruiken? ik was ook wel benieuwd naar ervaringen....

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ze zijn idd niet goedkoop, maar ik had ook het plan om 'm daarna te gebruiken voor m'n eigen ijspootjes! Ik zag al wel dat er in die Koozzzi een behoorlijk prijsverschil zit bij verschillende (internet)winkels; ik heb 'm voor 69 euro gezien, maar ook voor 49 (dezelfde!).

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Echte schoentjes doe je beter niet aan, aan een kindje dat nog niet loopt maar van die soepele slofjes, dat kan geen kwaad en heeft ook wel functie! Namelijk geen afgevallen sokjes en koude voetjes.Deze hier liggen alvast voor mijn kleine madam klaar ;)

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Miskoop was hier een ledikantdekentje. De eerste tijd heeft mijn meisje bij ons op de kamer in haar wiegje gelegen en toen in het ledikantje ging slapen sliep ze in een slaapzak. Het ledikantdekentje ligt nog steeds ongebruikt in de kast.. :cry:

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ledikantdekentje ook nog niet gebruikt en ik vermoed dat dat ook niet meer gaat gebeuren ;).

Volgens mij is er wat verwarring wat betreft molton en flanellen doeken. Moltons zijn altijd voor onder het hoeslaken en zo heb je dus ook molton doeken die je eronder kunt leggen. Is hier dus handig geweest bij een afwijkende matrasmaat. En als het goed is kraken ze niet (iemand schreef dat), want het is alleen maar dikke stof. Flanellen doeken zijn hetzelfde al hydrofiele doeken, maar dan wat dikker en lekker zacht, ik gebruikte ze voor onder haar hoofdje in de wieg.

En volgens mij vroeg Marjan het, maar wij hebben de 3 in 1 wash van Zarqa. Is ook voor een gevoelige huid en ik vind het heerlijk ruiken. Weleda vind ik vaak veel te sterk ruiken...

Schoenen zou ik ook nog niet kopen, slofjes zijn het beste (en in de zomer blote voeten). Ze hebben schoenen pas nodig als ze buiten gaan lopen en dan eerste maanden nog met flexibele zool.

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dan ga ik de lijst ook maar eens aanvullen :). Zoals meerdere mama's al hebben gezegd, is het heel persoonlijk. Ik heb sommige dingen in de lijst ook absolut niet gebruikt, maar de luiertas, de badring en de haarlotion zweer ik bij ;). Ik heb het ledikantdekentje voor niets aangeschaft, want Elena wilde er maar niet onder blijven liggen en slaapt nog steeds alleen in een slaapzak. Verder de babyolie, bah wat een goor spul! Kruiken heb ik ook nooit gebruikt. En nog wat andere dingen, ik zal ze onderin de lijst zetten.

WAT HEB JE NIET NODIG:
    Luiertas (gebruik gewoon een mooie grote tas)
    Bedzeiltje
    Babyschoentjes/slofjes (voor baby van paar mnd)
    Hydrofiel washandjes
    Navelbandjes
    Flanellen luiers
    Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes
    Lodger Shelter
    Talkpoeder
    MiniMonkey
    Flessenwarmer (voor flesvoeding overbodig want magnetron)
    Molton doeken
    Hemeltje (trekt te veel stof aan)
    Grote pot sudocreme (te groot)
    Badring
    Nieuwerwetse kinderwagen (te duur en onnodig)
    Spaarplannen gedoe (irritante telefoontjes)
    Meeste zwitsal spullen (haarlotion etc)
    Babycook
    Spuugdoekje voor over schouder (gebruik gewoon een hydrofiel luier)
    Badzitje
    Babyolie
    Ledikantdekentje
    Kruik
    Kleertjes met korte mouwtjes voor de eerste maand(en)
    Rokjes/jurkjes voordat ze kon lopen
    slabbetjes met klitteband (na een paar wasbeurten niet goed meer en blijven hangen aan ander wasgoed in de wasmachine
    [/b]

8. marjan77

marjan77 Bekend lid

Snoopy, nog nooit van Zarqa gehoord :oops:
    Waar koop je dat?
    als onze flessen leeg zijn stap ik ook over op 3 in 1, bedankt voor de tip! :D

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ozgul, slabbetjes met klittenband moet je aan elkaar doen voordat je ze in de was doet, dan beschadigt het de andere was niet. Wij gebruiken ze nu al ruim een jaar en ze doen het nog steeds prima (zijn van de Hema).

Marjan, Zarqa kan je bij De Tuinen kopen en bij ons bij de Etos hebben ze het ook. Andere reform winkels zullen het ook wel hebben.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar ik ben zo'n sufkut dat ik dat steeds vergeet en ik heb dus al eens ons dekbedovertrek verpest :(

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, leuk topic...
    Wat ik hier niet heb gebruikt, is eigenlijk vrij weinig! Al die badspulletjes: niet kopen, je krijgt een en ander en daar heb je zat aan!
    Pakjes met voetjes eraan: Thirza heeft vrij grote voeten, dus altijd te klein die ondingen. Wel handig als ze geen voetjes hebben, die pakjes uit 1 stuk, want die kruipen niet omhoog. Warmer dan los truitje en broekje.
    Verder niet kopen: kleertjes met kraagjes: dat kruipt echt heel giga omhoog en dan ligt je kleinjte tot z'n neus (als het ware) in dat kraagje... geen succes.
    Oja, en een winterjasje: echt niet nodig voor zo'n kleintje, (tenzij je veel op de fiets weg wilt). Hier zat ze lekker in de voetenzak in de MC, (de korte eindjes van en naar de auto namen we voor lief, heeft ze ondanks de koude temperaturen goed overleefd, ;)) en in de kinderwagen lag ze in een winterpak dat we na een paar weken van mijn ouders kregen...

Wel grappig verder: een aantal van die onbruikbare spullen zijn hier van onschatbare waarde geweest:
    * slofjes: krijgt ze aan als ze in de draagdoek (combicotti) meegaat: voetjes hangen eruit, ook van onder mijn gigantische fleece-regenjack. Hield ze dus toch warme voetjes bij.
    * lodger shelter: Toen de krampjes begonnen ideaal, ik heb haar daar uren in gehad. Toen ze zichzelf warm ging houden, werd het te warm, maar voor winterkindjes dus prima. 't Is wel ff oefenen voordat je ze er goed in hebt liggen.
    * luiertas: echt zo handig, met al die vakjes. Ik ben meer van de elegante tassen, dus had nog niet zo'n tas met zoveel vakjes, :) Maar bij mij zat ie bij het kraampakket van de verzekering, (VGZ) en ik weet dat ze bij IZZ nu ook éen rugtas-luiertas kado doen bij het kraampakket.
    *badzitje: later gekocht, want Thirza werd bang in het badje (gek kind). Van onschatbare waarde, want sindsdien kan badderen weer zonder brullen en krijsen.

Over die kinderwagens: die nieuwe wagens hebben vaak maar een heel kleine bak, is mij opgevallen. Ik ben echt blij met onze oudere Quinny, tweedehands, want die is echt groter dan enige andere wagen die ik tot nu toe ben tegengekomen, (behalve de echte ouderwetse wagens dan ;)). Blij toe, want Thirza is nu al bijna 70 cm en gaat hier al niet lang meer in passen, laat staan als we echt zo'n hele nieuwe dure wagen hadden gekocht!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Rozemarijke: Je hebt daarna toch die andere zitting? Die gaat toch ook nog lang mee?
    Ik denk trouwens niet dat de bak groter is dan die van de bugaboo. Althans, met 70 cm zou ze er hier nog wel in passen.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar die bugaboo vind ik compleet ongeschikt voor langere mensen eigenlijk je baby ligt zowat op de grond (even overdreven haha) dus een wagen ligt denk ik ook aan hoe je zelf bent waar je op moet letten enzo.

En ja wij zijn die andere zitting met 4 maanden gaan gebruiken zoiezo als ze proberen te gaan zitten is die andere bak al onveilig en helaas hadden we hier een snelle jelle.. met een tuigje om net effe veiliger maar kon toch helemaal plat..

Oja winterjasje ja ik moet zeggen heb er toch weer een gehaald maar idd beetje onnodig :p maxi cosi voetenzak doet zijn werk prima!

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

o ja, wat ik echt ondingen vond zijn truien met capuchon. waarom heben bijna alle babytruien die? dat ligt heel rot!

15. Sijke

Sijke Bekend lid

inderdaad, capuchon, dat snap ik ook niet! En ze zitten zo ongeveer op alle leuke jongenstruien......

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind jasjes wel heel fijn! Hoe liggen jullie kleintjes in de kinderwagenbak dan? Als het echt heel koud is, is een omslagdoek/deken toch niet voldoende?
    En het jasje ging hier ook aan in de maxicosi trouwens. Ik kan niet tegen de blazer van de auto, dus het was bij ons in de auto altijd behoorlijk koud (ik heb zelf ook mijn jas aan).

17. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    - Badthermometer
    - pakjes uit 1 stuk
    - korte broekjes
    - schoentjes voor jonger dan half jaar
    - harde broeken / spijkerstofkleding voor onder 1 jaar

Maar kijk inderdaad op onderstaande link, die is zeer uitputtend en volledig.

18. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik zit ook een beetje met de kruiken. Wij hebben een aerosleepmatrasje, daar ligt een zeiltje over het hele matras met daarover een ademende honinggraad stuctuur. Op dit matras mag je dus geen heetwater kruik gebruiken omdat het water dan nergens in kan trekken zeg maar. Normaal zou je de dop van de fles van zeiltje afleggen als ik het goed heb. Maar nu las ik ergens anders op het forum dat de elektrische kruiken niet door elke kraamzorg geaccepteerd wordt. Zou niet heet genoeg worden geloof ik. ...Iemand miss een tip hiervoor? Toch maar eens vragen als ik binnenkort de intake heb met de kraamzorg :S

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn absolute miskoop is een spijkerjasje in mt 56.
    heb het 1x geprobeert aan te trekken en toen dat niet echt lukte is ie in de kast beland en hij ligt nu op zolder.
    ook vind ik die bedzeiltjes eng, ik heb er de eerste paar maandjes wel een in alyssa dr ledikantje gehad.
    nu gaat alyssa dr hele bed door en legt dr hoofdje overal neer waar zij dat wil dus voor mij geen zeiltjes.
    nu heb ik over het matrasje een flanellen luier gelegt en daarover de molton en het hoeslaken.
    mocht er dan wat door de luier (en slaapzak) gaan trekt het ook niet gelijk in het matras.

liefs doris

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb een kruik wel veel gebruikt, maar wij hadden ook geen centrale verwarming toen en het was hartje winter... niet bij hem in bed, we verwarmden dan het bedje voor, dan ging hij veel beter slapen!

jasjes ook wel, maar in de winter wij gebruikten van die skipakken. hij is in november geboren, dus het was echt winter toen hij klein was... lekker helemaal ingepakt, nog een dekentje eroverheen als het echt koud was. de volgende wordt een zomerkindje, dus dat is een jasje wel genoeg denk ik, en is zo'n skipak niet nodig. ik heb een lekker zacht fleece jasje gekocht. lijkt me inderdaad beter dan spijkerstof! ik vind spijkerbroeken fijn vanaf dat ze kruipen, dat was hier 6 maanden. lekker stevige stof op de knieen. daarvoor niet, veel te stug als je in je bedje ligt!

Deel Deze Pagina