Wat heb je NIET nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wen26, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb een elektrische kruik gekocht (zit nu op het werk) en die heeft in de naam iets van 'belly'. Die wordt door mijn kraamzorg wel goed gekeurd om samen met de aersosleep te gebruiken. Die vrouw kwam voor de intake en zei meteen oke, dat matras gaan we dus niet gebruiken icm waterkruiken en toen zei dat ik dan wel een andere kruik zou kopen :(
    Wel stom dat ze het niet meteen aangeven als je het matras koopt.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    En wat vinden jullie dan van een po, ik moet van mijn kraamzorg een po aanschaffen. Ik zie mezelf echt niet op dat ding gaan, desnoods blijft mijn vriend/moeder maar thuis van werk om me te helpen. Bovendien hebben we op de bovenverdieping ook een toilet...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dizzy,
    De po is voor als je thuis bevalt om de placenta in op te vangen ;)! Je hoeft idd niet op de po hoor ;) en mag gewoon lekker naar het toilet toe :D!

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Oh gelukkig maar dan. Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Die vrouw van de kraamzorg bleef het erin wrijven maar dan doe ik maar net of ik gek ben hoor als ze weer komen.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je niet echt gek bent, dan maar doen alsof idd ;)! Haha!

Maar ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en toen zeiden ze dat het niet nodig was en dat het daarvoor was.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Een po kun je ook lenen (huren?) bij de thuiszorg. Heb ik tegelijk met de bedklossen gehaald. Nooit gebruikt inderdaad :)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm :oops: ik dacht dat ze dat bedoelde :oops:!
    Kopen zou ik hem sowieso niet voor dit doeleind ;)! Dan hebben we nog wel een emmer staan of gewoon een schaal ;)! Huren/lenen zou ik nog over na kunnen denken. Maar er werd me verteld dat het niet hoefde.

8. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Geen jasjes en truitjes met capuchon. Geen jurkjes met grote knopen op de rug. Geen bovenkleding met kraagjes (heb er wel wat, vond ze zo schattig, heb alle kraagjes vast gezet met een paar steekjes draad :rolleyes: )

Pakjes met voetjes eraan, wat een ondingen, erg frustrerend ook voor ons meisje, zat dr voetje ergens halverweg vast...

Zeiltjes etc heb ik allemaal niet gekocht. Wel gewone moltons, dus zonder plastic laagje, voor op het matras.

Sla niet te enthousiast newborn luiers in is mijn ervaring...had bijna 4 pakken over toen ze naar maatje 2 ging...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
  10. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    @Dizzy: geloof me een po kan echt handig zijn, bij mij heeft ie goed dienst gedaan. Je weet nooit hoe een bevalling verloopt. Ik heb een groot deel van mijn weeën zittend op de ondersteek doorgebracht :oops: , en na de bevalling was het echt lekker om niet steeds mijn bed uit te hoeven om te plassen. Ik was een van de weinige vrouwen die juist hele erge aandrang had om na de bevalling te plassen.
    Huren dus dat ding, is mijn tip!

Deel Deze Pagina