Wat heb je nodig in de eerste twee maanden???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kahlan, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Inderdaad even afwachten wat voor kindje je krijgt. Maar met 6 pakjes zit je goed vooraf hoor!

Qua gewicht en lengte kun je van niks uitgaan. Mijn dochter was 47 cm en 3500 gram, zoon 54 cm en 3600 gram. Groot lengteverschil! Had iets teveel maat 50 gekocht nu, na de ervaring met mijn dochter.

Koop niet teveel, het is na de geboorte fijn om merken te kopen die goed passen. Postuur verschilt namelijk per kind.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik weet niet of ik dan zo overdreven ben maar ik heb echt wel (veel) meer setjes! Maat 50 had ik niet zoveel maar ik heb zeker minstens 15 of 20 setjes in maat 56. En ook maat 62 zeker zoveel. Daar past hij nu zon beetje in. Het is toch ook leuk om verschillende kleertjes aan te doen? En ik doe ook elke dag (soms 2x ivm plassen als de luier uit is) nieuwe kleertjes aan. En voordat ze gewassen, gedroogd en gestreken zijn, zijn we soms echt wel een dikke week verder. (Ik was pas als mijn machine vol is) dus dan is 6 setjes echt te weinig.

3. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hallo,

Ik zit nu ook best te dubben over het aantal kleertjes die ik nodig heb, dus lees graag even mee.
    Heb na de diverse tips een lijstje opgesteld met hoeveel ik wil hebben

Truitjes en broeken
    Mt 50 3x
    Mt 56 7x
    Mt 62 3x

T-shirts
    Alle 3 de maten 2x
    Ivm uitgerekend in juni, geen idee hoe warm het dan is

Boxpakjes
    Mt 56 3x

Rompertjes
    Mt 50/56 7x
    Mt 62/68 7x

Heb al wel wat in huis maar nog niet alle aantallen

Zou dit genoeg zijn voor het begin?
    kan idd altijd bijbestellen

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik had weinig van maat 50 gekocht. Onze meid was echter 49 cm en 2940 gram. Een kleintje dus. We hebben toen nog wat bijgehaald en daar heeft ze toch nog ruim een maand in gezeten. Veel Noppies in maat 56 gehad, want dat valt lekker smal. Ze was niet zo heel kort, maar wel heel slank (en nu nog steeds).

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wacht even af hoe groot je kindje geschat gaat worden, dan weet je ook of je maat 50 nodig hebt

6. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Lov, dat is idd ook een goede indicatie. Ben benieuwed wanneer ik de laatste echo krijg. Volgens mij 36 weken ligging en groei??

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik heb wel nog een echo, maar niet iedereen krijgt die nog helaas op het eind.

Jij wel nog?

8. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee Lov, ik loop bij de gyn, dus ging er zelf wel een beetje vanuit... Maar je weet nooit.

Deel Deze Pagina