Kun je tegen een kraamverzorgster bv zeggen dat je niet wil dat de droger gebruikt wordt (die gebruik ik alleen in de winter voor handdoeken ondergoed en sokken en dat in 1 lading)? En dat ze bv volle machines moet wassen en geen kleine machines? En ik zit met het het feit dat ik 2 hondjes heb waarvan er 1 altijd bij mij is als ik thuis ben. Ze ligt het liefste onder een dekentje tegen me aan (en ja zelfs met dit weer). Ben bang dat ze straks zegt dat ze niet op mijn slaapkamer mogen komen omdat de baby daar ook ligt.maar dat gaat ze echt niet leuk vinden en ben bang dat ze daardoor dan jaloers wordt...
Heb je geen intake gehad voor je kraamzorg? als het goed is krijg je vooraf een gesprek met informatie wat je kan verwachten van de kraamzorg. Natuurlijk mag je zeggen hoe je de was gedaan wil hebben...maar hou er rekening mee dat er wel vaker gewassen moet worden. Als je echt alleen volle ladingen wil is wat extra babykleding en spuugdoeken wel handig Huisdieren laten slapen in de ruimte waar de baby ligt is wel echt een afrader. Kan de hond ook bij de baby komen? (gebruik je een co-sleeper,wiegje ?)
Ja hoor dat kun je zeggen! Het is jouw huis en jouw baby en jouw hond Hier lag de hond ook gewoon bij mij op bed, ik moest ook 5 dgn blijven liggen ivm BI. Kraamverzorgster was er geen voorstander van maar dat was mijn verantwoording. Onze hondjes waren super lief en totaal niet jaloers dus dat scheelt misschien. We hebben hun ook meteen laten snuffelen aan onze zoon en dat was een goede zet! En verder kun je idd dit soort dingen tijdens de intake aangeven. En die kleine wasjes ontkom je denk ik niet aan. Kraamverzorgster deed truitjes nog weleens op de hand, dit werd namelijk nauwelijk vies. En anders idd wat meer aanschaffen maar om bijv. Vieze rompers zo lang te laten liggen in je wasmand is niet fris
Nou ja dan morgen misschien toch nog ff naar de zeeman of hema of zo om wat bij te halen. Rompers heb ik genoeg maar truitjes niet super veel. Ik ben zelf nl erg energiezuinig en vind het zonde om een halve machine aan te zetten. Maar goed we zullen zien hoe het gaat lopen.
Ja dat begrijp ik qua energie maar ik heb gemerkt dat je anders toch achter de feiten gaat aanlopen. En het is zonde om heel veel setjes kleding te kopen aangezien ze er zoo snel weer uitgegroeid zijn. Maar goed, misschien valt het reuze mee!
Onze kraamhulp draaide alleen volle machines en dat ging prima. Maar als je idere dag schone lakens, nachthemd, handdoeken etc nodig hebt, heb je ook zo een machine vol
Wij hebben nog geen intake gehad van kraamzorg, dus ik weet nog niet helemaal wat ik kan verwachten. Maar ik snap wat je bedoelt hoor! Wij zijn milieubewust en recyclen zoveel mogelijk ('groen' afval in compostbak, oud papier en kranten apart, zo ook plastic apart). We wassen alleen volle wasmachines en drogen alles op droogrek op zolder. Maar, denk dat met de ravage van een bevalling en kraamperiode je snel een volle wasmand hebt. Denk aan kleding van baby, jou kleding (+ eventuele ongelukjes met vloeien), handdoeken, beddengoed en dan ook was van partner! En anders inderdaad extra inslaan en/of vragen of iemand anders jou was wil doen ipv kraamzorg? Wat betreft je hond, wij hebben twee katten, waarvan een heel aanhankelijk. Hij slaapt niét in slaapkamer, maar komt 's ochtends als we de deur openen wel gelijk buurten en knuffelen! Nou, dat mag hij ook als Uk er eenmaal is hoor! Mijn baby en mijn kat!
Jouw huis jouw regels he Kijk gewoon hoe het loopt. Je zou wat extra kleding bij kunnen halen. Vaak zeggen ze dat ivm spugers. Maar je hebt spugers en spugers natuurlijk. Hier 2 kindjes die ook veel gespuugd hebben maar ik had een gewone katoenen slabber en plastic ikea slabbers zo werden hun kleding niet vies en was er geen sprake van 3x per dag omkleden. Sommige vrouwen zweten ontzettend na de bevalling dan is het fijn als je een extra setje beddengoed hebt, 1 in de was 1 in de kast en 1 voor gebruik. Ik zweette totaal niet dus dat was hier weer niet nodig. En wie weet sta je na je bevalling we zo weer zonder problemen naast je bed en kan je zelf de wasjes doen! Succes, geniet en geen zorgen
Onze kraamverzorgster propte de wasmachine zo vol dat het wel een toverdoos leek zoveel handdoeken als we eruit haalden na het wassen. Als jij zorgt voor voldoende plek om ongeveer 3 wassen op te hangen per dag zal ze de droger echt niet gebruiken als jij dat niet wilt. Hou er rekening mee dat als je een keizersnee krijgt een dier op en in bed echt een heel slecht idee is i.v.m. hygiëne al geldt dat eigenlijk sowieso na de bevalling aangezien je met een flinke wond in je lichaam rondloopt.
Ik zou me niet te druk maken over de wasjes die je meer draait in de kraamweek. Het zijn maar een paar dagen en daarna kun je lekker de was op je eigen manier doen. Dit zelfde advies geef ik je voor de honden op de slaapkamer. Misschien kun je het wel even eerst samen met de kraamhulp proberen. Succes met alles!!
Ik had tegen de kv gezegd dat ze de was niet hoefde te doen, dat mijn man/moeder dat zouden doen (ben een zeikerd met was, babykleertjes wilde ik max 30c, niet in de droger enz) KV had er lak aan en heeft dus een was verpest, was zo pissig. Had ook van de voren aangegeven dat ik een kv wilde met affiniteit voor dieren, wilde dat onze hond en kat op een goede manier kennis met de baby konden maken en kreeg een kv die een hekel aan dieren had, zeker in de combinatie met baby's. Na anderhalve dag de kv de deur uit gestuurd en een ander gevraagd die echt top was en blij was dat ze geen was hoefde te doen en de dieren met respect behandelde.
Maar als ze een was verpesten neem ik aan dat de schade verhaald kan worden?? Ik zie het wel gebeuren en droger wordt nu gewoon niet gebruikt!